Počítač dovede mluvit srozumitelněji než většina lidí.

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.

BBCode je vypnutý
Smajlíci jsou vypnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Počítač dovede mluvit srozumitelněji než většina lidí.

Re: Počítač dovede mluvit srozumitelněji než většina lidí.

od xsouku04 » stř 30. dub 2014 8:57:10

mobilemanic píše:Že by konečně padl poslední důvod, proč mít ústřednu na 4smart.cz? Jestli tu bude už i IVR, tak se snad dá udělat téměř všechno, co se dá s dělat (sic s trochu větším komfortem) s Asteriskem :-)
Ano počítáme s tím, že pro naprostou většinu aplikací nebude vlastní Asterisk potřeba.
Problém je hlavně v tom, že umět dobře konfigurovat a hlídat Asterisk není nic triviálního a nelze to čekat od běžného zákazníka.

A abychom to dělali vše my, je také hodně náročné a ne příliš efektivní.
Lepší je to spravovat centrálně.

Re: Počítač dovede mluvit srozumitelněji než většina lidí.

od mobilemanic » úte 29. dub 2014 22:27:58

Že by konečně padl poslední důvod, proč mít ústřednu na 4smart.cz? Jestli tu bude už i IVR, tak se snad dá udělat téměř všechno, co se dá s dělat (sic s trochu větším komfortem) s Asteriskem :-)

Re: Počítač dovede mluvit srozumitelněji než většina lidí.

od xsouku04 » úte 29. dub 2014 17:09:40

Pracujeme nyní na využití enginu speechtech.
http://www.speechtech.cz/cs/produkty/demo.html#Jan210

Bude se platit v závislosti na počtu vteřin mluveného slova, nebude to sice úplně zdarma, ale bude to výrazně levnější, než jaké jsou běžné ceny na trhu, co se týče licence využití proprietárních TTS sytémů pro IVR.

Tedy bude to něco jako https://acapela-box.com/AcaBox/acabox-prices.php , více hlasů na výběr v češtině, jeden ruský a slovenský, bude to pohodlnější (pro uživatele Odorik.cz) a levnější. A bez minimální konzumace s odečítáním z Odorik kreditu.
Co se angličtiny týče, tam si lze zjevně vystačit s tím, co je k dispozici zdarma.

Předpokládáme, že pro veřejnost by to mohlo být tak do měsíce.

Re: Počítač dovede mluvit srozumitelněji než většina lidí.

od Pitomec » úte 22. dub 2014 19:16:43

Bingo, fachá to! :)

Re: Počítač dovede mluvit srozumitelněji než většina lidí.

od xsouku04 » úte 22. dub 2014 12:56:06

Pitomec píše:U Acapela byl kdysi problém s přečtením telefonního čísla, kdy např. 800123456 neuměl automat číst jednotlivě po číslicích, ale vhazoval tam desítky, stovky a tisíce, což pak bylo spíš k pobavení, než užitku.
Dělá to pořád. Viz test na http://www.acapela-group.com/

Je třeba to napsat Volejte aha číslo 800 123 456 / 800 1 2 3 4 5 6 a mezi číslicemi nechat dvě mezery.

Re: Počítač dovede mluvit srozumitelněji než většina lidí.

od xsouku04 » úte 22. dub 2014 12:28:27

ZdePri píše:Na Linuxu jsem dříve zkoušel TTS Epos http://epos.ufe.cz/. Kvalitnější hlas se musel stáhnou mimo (asi Violka) a výstup celkem ušel. Nevím zdali je použitelný pro nasazení.
Edit:
Ještě jsem něco zahlédl na Abclinuxu.cz http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/svobo ... ystem-alex
Díky za tip. Epos je asi z těch svobodných nejkvalitnější, který podporuje češtinu. Věděl jsem o něm, ale nemohl jsem najít domácí stránku.
Epos měl originál debian balíčky pro debian squeeze, v nejnovějším debianu bohužel nejsou a když nainstaluji starší balíčky tak to hodí Segmentation fault eposd. Asi jako první nejdříve zkusím kontaktovat autory, jestli by proti bezplatnému použití na Odorik.cz něco měli. A možná se bude dát domluvit na slušnou cenu i u některých komerčních hlasů. Také jsem nemohl najít aktuální domácí stránku, díky za odkaz.

Ukázka violky je zde http://www.pcvox.cz/viewdio/cz/wav-vw/Violka_epos.mp3

Jinak asi nejednodušší je použít neoficiální google api:
http://translate.google.com/translate_t ... t&tl=cs-cz

Ale jsou tam dva problémy. Google to může kdykoli oddělat nebo zrušit. Není to oficiální. A pravděpodobně se to "nesmí". I když si dovedu těžko představit, že by google dával někoho k soudu, když to nechal takto jednoduše pro veřejnost. Google asi prostě jen nechce ničit business firem, které se tím živí a proto to nechává takto ve vakuu.

Podobných ale placených API je víc, nicméně jejich představa je taková, že by nemělo docházet ke cachování zvuků, tedy každý hovor by měl udělat další dotaz přes api - což by jaksi vyšlo draze.
Např. https://www.ispeech.org/developer/purchase/plans http://acapela-vaas.com/pricing.html
Možná se ale půjde nějak rozumně domluvit. Chceme přidat IVR do funkčnosti odoriku (zdarma) a mít možnost si poslechnout texty by se fakt hodila.

Re: Počítač dovede mluvit srozumitelněji než většina lidí.

od xtonda » úte 22. dub 2014 10:28:27

Osobně preferuji čtení telefonního čísla po jednotlivých číslicích, ale obecně je to věc vkusu, běžně se setkávám i s čtením osm set sto dvacet tři čtyři sta padesát šest. Ovšem aby automat poznal zda se jedná o telefonní číslo nebo číslovku už je určitá forma AI a je otázka, jestli to po hlasovém syntezátoru požadovat.

Re: Počítač dovede mluvit srozumitelněji než většina lidí.

od Pitomec » pon 21. dub 2014 21:54:11

U Acapela byl kdysi problém s přečtením telefonního čísla, kdy např. 800123456 neuměl automat číst jednotlivě po číslicích, ale vhazoval tam desítky, stovky a tisíce, což pak bylo spíš k pobavení, než užitku.

Re: Počítač dovede mluvit srozumitelněji než většina lidí.

od mobilemanic » pon 21. dub 2014 21:45:01

Acapela-box mám vyzkoušený jako hlas pro IVR a jako člověk to úplně není, nicméně je to přijatelné. Akorát teda má to strašné sykavky, že bez úprav je to pro telefon naprosto nepoužitelné, je potřeba to ořezat.

Re: Počítač dovede mluvit srozumitelněji než většina lidí.

od ZdePri » ned 20. dub 2014 22:04:14

Na Linuxu jsem dříve zkoušel TTS Epos http://epos.ufe.cz/. Kvalitnější hlas se musel stáhnou mimo (asi Violka) a výstup celkem ušel. Nevím zdali je použitelný pro nasazení.
Edit:
Ještě jsem něco zahlédl na Abclinuxu.cz http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/svobo ... ystem-alex

Nahoru