Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.

BBCode je vypnutý
Smajlíci jsou vypnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od marekzavadil » pon 23. dub 2018 16:32:19

To cislo *0071 - nejde pridat do rychlych kontaktu - tak aby to bylo funkcni pouze z telefonu reigistrovanych na mem uctu. (Pridat lze ale nefunguje)

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od xsouku04 » čtv 13. črc 2017 19:02:23

marekzavadil píše:Ale, když chci jen otevřít bránu, tam proč musí ústředna hovor zvednout?

xsouku04 píše:Ano přesně. Můžete tím něco ovládat. Třeba i vypnout/zapnout alarm, otevřít bránu,

Nemusíte to zdvihnout, v tom případě to bude ovládání pomocí prozvonění. A zvonění si můžete vybrat, tedy můžete předat i informaci o aktulním stavu. (třeba kotle, klimatizace)

Pokud hovor nezdvihnete, nemůže dotyčný vybrat DTMF volbu (mobil/VoIP telefon to nedovolí, jestli by se to přeneslo, kdyby to dovolil, nevím). Tedy vlastně zdvihnout hovor je nutné, jen pokud je potřebná DTMF volba.

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od marekzavadil » čtv 13. črc 2017 18:43:47

Ale, když chci jen otevřít bránu, tam proč musí ústředna hovor zvednout?

xsouku04 píše:Ano přesně. Můžete tím něco ovládat. Třeba i vypnout/zapnout alarm, otevřít bránu,

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od osmdesát » pát 27. led 2017 22:05:50

Protože mě tahle věc také zajímá, hledal jsem a objevil tohle:
https://www.zdrojak.cz/clanky/html5-eventsource-serverem-zasilane-udalosti-proudi-nepretrzite/
Zasílaná data mají jednoduchou strukturu. Zajímavá je na tom serverrová strana, tedy znásilnění php-skriptu, aby běžel déle, pomocí funkce sleep ve smyčce, a změna na Content-Type: text/event-stream.
Klientskou stranu by pro programátora "věcí" už nemělo být problém naprogramovat. Otevřít spojení a čekat na přicházející data. V případě odčasování nahodit spojení znova. Je tedy dobré mít na serveru možnost nastavit nějaký dlouhý php-timeout.
Zkusil jsem to na hostingu sweb.cz, jelo to 6 minut a pak jsem to zavřel sám.
Akorát se to v různých prohlížečích chová různě.

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od osmdesát » pát 27. led 2017 19:21:25

Anebo jsem to pochopil špatně. Možná máte na mysli, že ten php skript by přes sip nebo jabber poslal nějakou zprávu zařízení přihlášenému na nějaký sip nebo jabber server...

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od osmdesát » pát 27. led 2017 19:14:48

Tuhle funkci hodnotím také jako velmi dobrý nápad. Ale to je dobrý nápad jen pro nás technomily, bastlíře a další divnotvory :lol:
Není to nic pro masy.

S tím, jak zvenčí oslovit něco v "internetu věcí", je problém. Adresy IPv6 jsou hezká věc, ale myslím, že bude vždy tendence ve finále adresy těch "věcí" skrývat, kvůli hackerům a tak. Nehledě na to, že ty "věci" budou stavěné tak, aby komunikovaly se serverem výrobce a nedaly se ovládat přímo.

Takže jak udělat, aby šlo "věc" oslovit zvenčí? Zařízení se musí přihlásit na server a zahájit s ním trvalé spojení. Tak funguje zmíněný protokol SIP nebo jabber. Protokol http na tento režim není stavěný. Tedy je a není. Existují způsoby, jak docílit trvalého spojení - od r. 2011 existuje technologie Websockets + HTML5, která tohle řeší nad klasickým http. Ale i dříve byly způsoby, např. Ajax push. Ale ajax je prohlížečová záležitost, my nepotřebujeme prohlížeč, ale appku, která spojení může uzavřít jakékoliv. Spíše je problém, jak to udělat v php, které funguje na principu vykonej a skonči (vykonej a skonej :D). Tedy jak jej přinutit, aby spojení udržoval, nějaký nekonečně běžící php skript. I to se dá, ale chce to mít trochu kontrolu nad konfigurací php serveru. Pokud máme přístup k os serveru, pak samozřejmě není problém na něm spustit cokoliv, co je ochotno spojení udržet stále.
Obecně ale reálnočasový internet bude v budoucnu stále zajímavější, takže se dá čekat i u servrových skriptovacích jazyků nějaký pokrok tímto směrem.

Druhá možnost je polling - "věc" bude v nějakých intervalech načítat stránku s daty, která jí řeknou, co má nebo nemá udělat. Pokud nezáleží na rychlosti reakce a má-li informace pár bajtů, je to taky schůdné řešení.

xsouku04 píše:Zařízení by šla pak udělat webová stránka na libovolném hostingu, co podporuje php. Ten web by prostě komunikoval s oným chytrým zařízením přes SIP. Php skript by tak nemusel mít svoji vlastní veřejnou ip adresu a mohl by běžet na jakémkoli levném/zdarma hostingu.

Pokud by se chytré zařízení mělo řídit přes IVR menu přes telefon, asi nezbývá, než na ono chytré zařízení nainstalovat Asterisk. Dnes je možné nainstalovat Asterisk i na obyčejný router s openWRT v ceně za 700 Kč. Problém je opět jen v tom, že to není pro každého úplně triviální.

Jiné řešení by mohlo být zvolit jiný podobný protokol jako je SIP. Myslím třeba jabber, pro který je snad více dostupných knihoven.


Problém je právě s tím, že na libovolném zadarmovém php hostingu nedocílím nekonečného běhu php, tedy nějakého trvalého spojení, a je úplně jedno, jestli je to sip nebo http. Jedině, že by se zařízení připojilo přes sip přímo na odorik a komunikovat s ním přímo. Ale pak k tomu není potřeba tahle funkce volání url.

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od Splichal » ned 08. led 2017 18:14:10

Dobry den,
v pripade,ze mam nastaveno to spozdene vyzvaneni mam pak ve vypisu hned dva hovory.Navic ,pokud volam na toto cislo z mobilu,zda se ,ze se
hovor prijme / nebo alespon zacne uctovat ihned pri zazvoneni - i kdyz hovor jeste nikdo na zadnem cisle neprijal...To by mi ale vadilo nejmene ;-)
Takze ID hovoru kdy se nepredalo puvodni ,kratke cislo by mela byt : 192352064 a 192352067 .
Ted uz jsem zase to odlozene zvoneni zrusil, ale pokud by to z techto ID nebylo patrne, opet muzu nastavit puvodni stav.
Dekuji za ochotu !

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od kovik » ned 08. led 2017 16:44:22

Dobry den, cislo by melo byt u obou presmerovani stejne. Prosim poslete cislo takoveho hovoru, proverim.
Dekuji

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od Splichal » ned 08. led 2017 15:40:00

Snazim se vyuzit teto funkce pro hlasove ohlaseni volajiciho pomoci Raspberry Pi,ktere vycte z pole "from" cislo a pak prehraje odpovidajici *.wav .Pro tento ucel nejdrive zacne zvonit VOIP brana ktera da impuls pro precteni ulozeneho cisla a pak mam nastavene zpozdne vyzvaneni ,kdy po 2s zacne zvonit Gigaset.Problem je,ze toto spozdene vyzvaneni zrejme nahradi u linek ktere nemaji verejne cislo ,ale jen cislo ve tvaru *686xxx cislem na ktere je volano. Tzn. ,ze pak vlastne nevidim kdo vola,ale vidim sve vlastni cislo. Neda se nejak nastavit ,aby se u tohoto spozdeneho zvoneni zobrazovalo / predavalo i toto kratke cislo?

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od kovik » čtv 05. led 2017 20:26:31

Dobry den,
chybne oznamovani kreditu opraveno.

Nahoru