od xsouku04 » stř 27. dub 2016 20:22:10
Když se podívám
do ceníku twilio.
Tak za číslo se platí 1 USD/měsíc, za to že z něj lze volat tísňové linky je poplatek další 1 USD/měsíc a funguje to navíc jen v USA a Kanadě, za minutu hovoru na číslo zaplatíte 0,0075 USD/min, za to že hovor přijmete na SIPu zaplatíte 0,005 USD/min, za nahrávání hovoru zaplatíte 0,0025 USD/min, za uložení nahrávky u nich platíte 0,0005 USD/min/měsíc, za šifrování hovoru (pokud chcete) zaplatíte 0,0001 USD/min . Pak jsem objevil ještě položku za data 0,40 USD za 1 GB, ale vůbec nevím kdy se účtuje ... A taky je tam ceník něčeho co vypadá jako ceny za přístup k API. A to možná ještě nějaké podstatné informace, jako např. účtování 60+60 zamlčují.
Tedy vypadá to, že minuta příchozího hovoru, který jinak bývá zdarma, vás přijde na cca 0,50 Kč/min ...
Přitom myslím, že dodělat funkci web API u Odoriku by nemuselo být něco extra pracného ani zdlouhavého. Škálovatelnost díky tomu jak využíváme sip proxy u nás není problém. Konkurovat cenou, spolehlivostí ani kvalitou podpory by problém být neměl.
Co by to ale chtělo je mít telefonní čísla i z jiných zemí. Zde je problém, protože firmy co se přeprodáváním čísel zabývají jsou buď moc drahé a arogantní (viz. např. neznámější
https://www.voxbone.com/coverage/voip-coverage - nebudou se bavit s někým kdo nehodlá utrácet alespoň 500 EUR/měsíc a tomu navíc dají naprosto nehorázné ceny) - navíc si účtují nejen za čísla ale i každý otevřený hlasový kanál. Cenovou politiku obecně tají a obchodníkovi trvá až týden než se ozve a pak handlovat jako na arabském tržišti. Nezbývá tedy, než místo s voxbone komunikovat s nějakým potencionálně nespolehlivým voxbone překupníkem, který se dostal už na rozumné ceny. Větším zákazníkům dávají voxbone a podobní ceny několikanásobně nižší (zjevně mají obavy, aby se bez nich neobešli) i když i jim účtují za kanál. Proto jsou Twilio a Plivo nuceni účtovat tak vysokou cenu za příchozí hovory na číslo - aby pokryly tyto poplatky. (Twilio má čísla od voxbone, tedy alespoň v ČR kde to mohu ověřit)
A druhá množina operátorů jsou sice levnější, ke každému číslu dají alespoň dva kanály v ceně, ale jsou nezodpovědní a potencionálně nespolehliví. Fungovat může přestat i operátor od kterého mají ona čísla v dané zemi. Číslo nelze přenést a teoreticky může přestat fungovat. Např. klidně Vám prodají číslo pevné linky v Rusku nebo ve Vietnamu za velké peníze a úplně zapomenou zmínit, že je to vlastně neoficiální a číslo může kdykoli přestat fungovat. Samozřejmě poruchou nebo nefunkčností mohou trpět i čísla z relativně "bezpečných" zemí a zde riskujeme, že něčí nezodpovědnost by padla na naše bedra ...
A všichni mají společné to, že fungují hrozně těžkopádně ... A do toho ještě vstupují různé místní úřady se svými nesmyslnými regulacemi a omezeními jako ověřování adresy a šmírováním komu vlastně číslo patří.
Tedy vlastně naši zákazníci mají na výběr. Buď zahraniční číslo drahé, kde se navíc platí i za příchozí hovory či kanál (nebo o to musíme dále navýšit paušál), nebo číslo potencionálně nespolehlivé. Nebo si místního operátora najít a prověřit jeho spolehlivost sami na vlastní zodpovědnost.
Fakt je, že podobné využití VoIP má stále velký nevyužitý potenciál, např. více jak polovina eshopů by si mohla fungujícím telefonním kontaktem zdvojnásobit konverze ... Řešením rozhodně není tam dát na někoho mobil ...
Když se podívám [url=https://www.twilio.com/voice/pricing#sip-interface-pricing]do ceníku twilio[/url].
Tak za číslo se platí 1 USD/měsíc, za to že z něj lze volat tísňové linky je poplatek další 1 USD/měsíc a funguje to navíc jen v USA a Kanadě, za minutu hovoru na číslo zaplatíte 0,0075 USD/min, za to že hovor přijmete na SIPu zaplatíte 0,005 USD/min, za nahrávání hovoru zaplatíte 0,0025 USD/min, za uložení nahrávky u nich platíte 0,0005 USD/min/měsíc, za šifrování hovoru (pokud chcete) zaplatíte 0,0001 USD/min . Pak jsem objevil ještě položku za data 0,40 USD za 1 GB, ale vůbec nevím kdy se účtuje ... A taky je tam ceník něčeho co vypadá jako ceny za přístup k API. A to možná ještě nějaké podstatné informace, jako např. účtování 60+60 zamlčují.
Tedy vypadá to, že minuta příchozího hovoru, který jinak bývá zdarma, vás přijde na cca 0,50 Kč/min ...
Přitom myslím, že dodělat funkci web API u Odoriku by nemuselo být něco extra pracného ani zdlouhavého. Škálovatelnost díky tomu jak využíváme sip proxy u nás není problém. Konkurovat cenou, spolehlivostí ani kvalitou podpory by problém být neměl.
Co by to ale chtělo je mít telefonní čísla i z jiných zemí. Zde je problém, protože firmy co se přeprodáváním čísel zabývají jsou buď moc drahé a arogantní (viz. např. neznámější https://www.voxbone.com/coverage/voip-coverage - nebudou se bavit s někým kdo nehodlá utrácet alespoň 500 EUR/měsíc a tomu navíc dají naprosto nehorázné ceny) - navíc si účtují nejen za čísla ale i každý otevřený hlasový kanál. Cenovou politiku obecně tají a obchodníkovi trvá až týden než se ozve a pak handlovat jako na arabském tržišti. Nezbývá tedy, než místo s voxbone komunikovat s nějakým potencionálně nespolehlivým voxbone překupníkem, který se dostal už na rozumné ceny. Větším zákazníkům dávají voxbone a podobní ceny několikanásobně nižší (zjevně mají obavy, aby se bez nich neobešli) i když i jim účtují za kanál. Proto jsou Twilio a Plivo nuceni účtovat tak vysokou cenu za příchozí hovory na číslo - aby pokryly tyto poplatky. (Twilio má čísla od voxbone, tedy alespoň v ČR kde to mohu ověřit)
A druhá množina operátorů jsou sice levnější, ke každému číslu dají alespoň dva kanály v ceně, ale jsou nezodpovědní a potencionálně nespolehliví. Fungovat může přestat i operátor od kterého mají ona čísla v dané zemi. Číslo nelze přenést a teoreticky může přestat fungovat. Např. klidně Vám prodají číslo pevné linky v Rusku nebo ve Vietnamu za velké peníze a úplně zapomenou zmínit, že je to vlastně neoficiální a číslo může kdykoli přestat fungovat. Samozřejmě poruchou nebo nefunkčností mohou trpět i čísla z relativně "bezpečných" zemí a zde riskujeme, že něčí nezodpovědnost by padla na naše bedra ...
A všichni mají společné to, že fungují hrozně těžkopádně ... A do toho ještě vstupují různé místní úřady se svými nesmyslnými regulacemi a omezeními jako ověřování adresy a šmírováním komu vlastně číslo patří.
Tedy vlastně naši zákazníci mají na výběr. Buď zahraniční číslo drahé, kde se navíc platí i za příchozí hovory či kanál (nebo o to musíme dále navýšit paušál), nebo číslo potencionálně nespolehlivé. Nebo si místního operátora najít a prověřit jeho spolehlivost sami na vlastní zodpovědnost.
Fakt je, že podobné využití VoIP má stále velký nevyužitý potenciál, např. více jak polovina eshopů by si mohla fungujícím telefonním kontaktem zdvojnásobit konverze ... Řešením rozhodně není tam dát na někoho mobil ...