Volitelně fixed jitter buffer 300 ms pro upload

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.

BBCode je vypnutý
Smajlíci jsou vypnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Volitelně fixed jitter buffer 300 ms pro upload

Re: Volitelně fixed jitter buffer 300 ms pro upload

od swejzi » sob 09. zář 2017 11:16:54

Zdravím, nefunguje jitter buffer přes port 6699. Jakmile volám s prefixem *089, odezva je delší, takže v tom případě to evidentně funguje. Testováno na lince *081 Echo test. A má uživatel možnost nějak dohledat, zda bylo voláno s jitter bufferem, například ve výpisu hovorů?

Re: Volitelně fixed jitter buffer 300 ms pro upload

od kovik » pon 03. črc 2017 17:03:08

Dobry den,
problem s duplikovanim emailu opraven.
Dekuji vsem zucastnenym.

Re: Volitelně fixed jitter buffer 300 ms pro upload

od jadu » pon 03. črc 2017 16:25:16

Myslím, že nezaměňuji. Ale přijde mi zvláštní, že přihlášení na speciální SIP port nastaví jitter buffer jen pro odchozí hovory a ne i pro příchozí. Na koncovém zařízení mám buffer nastavený na Adaptive a teď jsem ho na zkoušku nastavil na Fixed 180, což je maximum. Internet je poskytován místním WiFítkářem na poměrně velkou vzdálenost, takže kolísání je značné, ale s minimem ztracených paketů. Ping na sip.odorik.cz se pohybuje cca 10-20ms, ale občas se objeví i 300.

Problémy při použití *089* jsou dva - jednak podivný mail a také identifikace příchozího hovoru je *číslo linky, nikoliv ten, kdo volá.

Re: Volitelně fixed jitter buffer 300 ms pro upload

od Kabek » pon 03. črc 2017 14:13:58

Dovolím si několik poznámek.
Nezaměňujme odchozí a příchozí volání (hovor) s odchozím a příchozím datovým tokem.

Jitter buffer na datovém toku je vždy ideální mít až na konci, tj. v koncovém zařízení (telefonu, VoIP bráně apod.), protože buffer u Odoriku na datech směrem k Vám nikterak nevyřeší problém velkého jitteru mezi Odorikem a Vaším koncovým zařízením, tj. zpravidla problém na Vašem internetovém připojení. Datový tok z Vašeho zařízení směrem na Odorik odchází zcela jistě s minimálním jittrem a Odorik má "vložených" cca 50 ms, což je jakýsi standard. Pro případy, kdy je datový tok od Vás cestou na Odorik "rozkolísaný" - velký jitter, pak Odorik nabízí možnost "opravy" pomocí u nich vloženého bufferu (pro odchozí hovory: fix 300 ms využitím spec. portu 6699 při registraci, pro příchozí hovory: pomocí prefixu *089). Odorik tímto koriguje to, co je schopen, ale v žádném případě nemá možnost korigovat jitter vznikající směrem k Vám na Vašem internetovém připojení. Bez ohledu na odchozí/příchozí hovor Odorik "vkládá" buffer do datového toku, který jde od Vás. Nikoliv k Vám!
Ztráta paketů se projevuje při hovoru někdy podobně jako velký jitter. Ovšem ztrátu paketů nikdy nevyřeší buffer (kde nic není, ani buffer nenajde...), ale buď volba kodeku (částečně) nebo některá koncová zařízení mají docela slušně vyřešenou náhradu ztracených paketů jakýmsi "dopočítáváním". Pak např. telefon Panasonic KX-TGP umí velice dobře pokrýt ztrátu paketů i více jak 10 % za podmínky, že tato ztráta je rozprostřena v datovém toku - nenastává shluk ztracených paketů za sebou. Současně má nastavitelný rozsah bufferu až na neuvěřitelných 500 ms. Podobnou kompenzaci ztracených paketů má i VoIP brána ATA172plus.

Re: Volitelně fixed jitter buffer 300 ms pro upload

od jadu » pon 03. črc 2017 10:51:13

Dobrý den,

potřeboval bych nastavit jitter buffer pro příchozí i odchozí hovory na jednom přihlášeném zařízení (linka je přihlášena na více zařízeních). Nastavil jsem SIP port pro odchozí hovory (poněkud nechápu, proč to je nastavení jen pro odchozí, když něco zlobí, tak asi v obou směrech) a paralelní zvonění přes *089*. Důsledkem ale je, že mi chodí zvláštní maily o zmeškaných hovorech (123456 jsem nahradil za skutečné číslo linky):

z 701.*JADU (*JADU) na *123456 (JADU) dne 29.06.2017 v 12:59:50 zvonilo 14s

Pokud je hovor vyzvednut, přijde jeden, pokud není, přijdou dva. Jeden regulérní a druhý takovýto zvláštní.
Psal jsem i přes kontaktní formulář, zda je možné toto odstranit, ale nedostal jsem zatím odpověď

Re: Volitelně fixed jitter buffer 300 ms pro upload

od swejzi » sob 06. srp 2016 12:34:13

Dobrý den, potvrzuji opětovnou funkčnost jitter bufferu (soudě dle zpoždění). Rozdíl s prefixem *089 a bez něj je již znát. (zkoušeno na lince *081 Echo test) Ovšem už se mi hovor s jitter bufferem ve výpisu nezobrazuje jako přesměrovaný jako dříve. Tím spíš by se hodilo, kdyby šlo ve výpisu hovorů dohledat s jakými parametry byl ten který hovor uskutečněn, viz vlákno Výpis hovorů včetně použitých prefixů

Jinak zdá se, že se jitter buffer uplatní i u volání přes TSL (SRTP)

Re: Volitelně fixed jitter buffer 300 ms pro upload

od kovik » pát 05. srp 2016 10:39:50

Dobry den,
mel jste pravdu, jitter se neuplatnil, od zitrka by to melo byt opravene.

Diky za nahlaseni.

Re: Volitelně fixed jitter buffer 300 ms pro upload

od swejzi » čtv 04. srp 2016 9:25:55

Zdravím, vypozoroval jsem, že dnes jitter buffer 300ms nějak nefunguje. Chová se to jako bych volal bez něj (dle zpoždění, výpisu hovorů). Došlo u vás k nějakým změnám? A ještě se chci zeptat, jestli je možno jitter buffer 300 ms použít i u TLS (SRTP)?

Dle výpisu to naposledy fungovalo 31.7. Tedy pokud stále platí, že hovor u kterého se použil jitter buffer se tváří jako přesměrovaný.

Re: Volitelně fixed jitter buffer 300 ms pro upload

od swejzi » úte 26. črc 2016 12:33:03

Neopravilo, nyní mi zoiper při pokusu o vytočení hovoru rovnou vyhodí chybovou hlášku "STOP - undefined method 'gsub' for nil:NilClass (404)" a šmitec. :(

EDIT: tak už to zase chodí.

Re: Volitelně fixed jitter buffer 300 ms pro upload

od xsouku04 » pon 25. črc 2016 20:11:11

swejzi píše:Dnes mi nejde spojit žádný hovor, pokud je použit prefix *089 a nespojí se ani když se přihlásím přes port 6699. Odoričí plechová huba mi řekne "hovor se nepodařilo spojit, skontrolujte prosím správnost volaného čísla." Poté mi to ve sluchátku vyzvaní, ale cílový telefon nezvoní. Změnilo se u vás něco, nebo se jedná o nějakou chybu?
Shodou náhod si toho kolega dnes také všiml. Jak se to stalo, je trochu záhada. Mělo by se to opravit nočním restartem.

Nahoru