Výpadek VoIP služeb dopoledne 6.4.2018

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.

BBCode je vypnutý
Smajlíci jsou vypnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Výpadek VoIP služeb dopoledne 6.4.2018

Re:

Příspěvek od misa » pon 09. dub 2018 11:32:41

Bohous píše:Dobry den,
kde se daji nastavit ty zalozni linky,
nemate treba odkaz na navod?
Zdravi
Bohous


Dobrý den,

viz obrázek.
Přílohy
zalozni_cislo.png
zalozni_cislo.png (318.45 KiB) Zobrazeno 2396 krát

Příspěvek od Bohous » pát 06. dub 2018 16:55:35

Dobry den,
kde se daji nastavit ty zalozni linky,
nemate treba odkaz na navod?
Zdravi
Bohous

Re: Výpadek VoIP služeb 6.4.2018 dopoledne

Příspěvek od mobilemanic » pát 06. dub 2018 14:51:31

Nezávidím, to naštve. Tak hlavně že je znám důvod a lze z toho získat poučení pro příště :)

No vidíte a já mám zase s MySQL úplně opačnou zkušenost, kdy InnoDB jsem považoval za nezničitelnou věc, ale MyISAM bylo čisté zlo, které při každém výpadku ztratilo data (vychází z principu MyISAM). Bohužel jsme museli MyISAM používat kvůli výkonu (SSD v té době neexistovaly a InnoDB nestíhalo).

Řešili jsme to hodinovými dumpy databáze (textové dumpy, i když to bylo několik GB), plus zápisem transakčního logu, v případě výpadku bylo možné takřka automatizovaně obnovit data až do momentu pádu právě z toho transakčního logu. Po obnově se to znovu dumplo, TL se smazal a bylo možné spouštět...

Záleží holt na tom, jakým způsobem jste ten SQL zálohovali..

Re: Výpadek voIP služeb

Příspěvek od xsouku04 » pát 06. dub 2018 13:12:01

Výpadek byl způsoben odmlčením se jednoho ze dvou klíčových fyzických serverů, na kterém běží sip proxy sip.odorik.cz.
Obnovení ze zálohy a spouštění na jiném stroji neproběhlo ale ideálně. Během předchozího zálohování došlo k poškození databáze, kterou pak proto nebylo možné spustit. Proto to zdržení. Na změnách, které by měly podobný incident urychlit tak, aby došlo k výpadku jen v řádů minut, jsme již pracovali po zkušenostech s problémovou středeční odstávkou, změny ale ještě nebyly hotové.

Pro technicky zdatné:
sip.odorik.cz sip proxy používá lokální databázi, ve které jsme nyní měli jedinou tabulku s inodb (ostatní tabulky myisam), kde se logují přihlášení SIP uživatelé. Log nemá na funkčnost vliv, ale je to jen historie přihlášení pro řešení problémů. Vypadá to, že poškozením jediné nedůležité inodb tabulky s relativně bezcennými daty, může být snadno znehodnocena celá databáze, kterou je nutné prostě smazat a začít od nuly. Vypadá to na specifikum inodb, které jinak nepoužíváme. Plyne z toho pro nás poučení, že v případě menších tabulek tak může být dobré zálohy provádět v textové podobně, aby pak v případě poškození jediného souboru (např. po výpadku elektřiny - může se stát kdykoli), nebo zálohy, bylo snadné a rychlé začít opět od nuly.

Re: Výpadek voIP služeb

Příspěvek od jadu » pát 06. dub 2018 12:00:33

Mezi 11:30 až 11:32 se mi postupně přihlásily všechny linky i všechny telefony. Fungují i hovory.

Re: Výpadek voIP služeb

Příspěvek od Miloš » pát 06. dub 2018 11:37:00

Ano, SIP trunk ústředny se v 11:31 zaregistroval a volání funguje.

Re: Výpadek služeb

Příspěvek od xsouku04 » pát 06. dub 2018 11:29:17

Tohle vypadá, že je již opraveno.

Re: Výpadek voIP služeb

Příspěvek od Mello » pát 06. dub 2018 11:25:11

Ty jo, diky za info, ja uz myslel, ze jsem to nejak rozbil :D

Re: Výpadek voIP služeb

Příspěvek od Miloš » pát 06. dub 2018 11:22:13

Hovory na záložní linku fungovaly, mám zde e-maily "Hovor na zalozni cislo" již od 10:50.

Re: Výpadek služeb

Příspěvek od alt » pát 06. dub 2018 11:16:59

vypadá to, že teď už konečně fungují hovory na záložní čísla, ale menu "linky" je stále nefunkční

Nahoru