Změna ceny aktivace telefonního čísla

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.

BBCode je vypnutý
Smajlíci jsou vypnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Změna ceny aktivace telefonního čísla

Re: Změna ceny aktivace telefonní hočísla

od cz-helper » úte 08. zář 2020 10:01:03

Trochu mimo temu vlakna, ale rad bych reagoval na neco, co tu bylo napsano...
forum-user-UDFENS píše:...k čemu dochází kvůli bezpečnosti u většiny Smartphonů (při volání přes GSM se přepnou data z 3G a 4G na 2G, pokud se nevolá přes VoLTE)...
Tady si nejsem jisty, jestli je to skutecne tak.... U 3G nemusi dojit k automatickemu prepnuti, ale z principu veci dochazi ke spomaleni - 3G sit vyuziva hlasove kanaly (sloty) pro prenos dat pricemz kazdy telefon ma technicky omezeno kolik slotu dokaze vyuzit. Nemluve o tom, ze system operatora ridi pridelovani slotu, takze v pripade vyssiho vytizeni site muze teoreticky dojit i k "uspani" / odlozeni datoveho spojeni - hlas je v siti prioritizovan.

Dale 2G vyuziva frekvencni spektrum mene efektivne nez 3G, 3G ho vyuziva mene efektivne nez 4G/LTE... To ze neni na telefonu "videt" 3G (coz se objevuje zpravidla kdyz je datove spojeni) jeste neznamena, ze telefon je pripojen pres 2G. Sit se automaticky snazi redukovat pouziti 2G a zarizeni, ktere podporuje 3G urcite neposila na 2G je-li jina moznost...

Co se 4G/LTE tyce, tam je situace trochu jina. 4G je jiz z navrhu ciste datova sit, data se chovaji podobne jako na pocitacove siti (nejsou sloty, ktere by se pridelovali) - neexistuje hlasove spojeni primo na urovni 4G. U telefonu s 4G a aktivnim datovym spojenim dojde k prepnuti na 3G s prichozim hovorem, jelikoz je 3G vs 4G bud a nebo. Pokud je hovor, jednoduse neni jina moznost... VoLTE je trik, jak to udelat trochu jinak - alternativne. VoLTE pouziva SIP obdobne jako "klasicke" VoIP, nicmene mobilni sit je trochu odlisna a proto vzniklo "rozsireni" chovani SIPu o tyto specifikaci a obchodne se to zacalo nabizet jako VoLTE (nekdy se objevuje i ViLTE - Video over LTE, tedy video hovory). Jedna se o prioritizovany datovy trafik ( nesouci hlas / video), nicmene z pohledu site jsou to stale "jen" data, nikoli hlas. Telefon musi obsahovat informace o siti (proto nektere modely jsou "pouzitelne" od nejakeho FW+ - tedy od kdy je tato informace telefonu k dispozici) a samozrejme to musi primarne sit podporovat (obvykle to operatori implementovali v druhe vlne - nejdrive spustili data a pak resili hlas). Pokud se telefon neni znam siti jako VoLTE, sit neposila hlas pred 4G data, ale vynuti prave zminene "spadnuti" na 3G, kde se hovor uskutecni pres prirozene protokoly...Suma sumarum prepnuti 4G na 3G neni kvuli baterii ani bezpecnosti, ale jednoduse to jinak nejde ;-).

Re: Změna ceny aktivace telefonního čísla

od xsouku04 » ned 30. srp 2020 8:36:26

Pokud budete číslo portovat, za jeho aktivaci budete platit poplatek 600 Kč.

Re: Změna ceny aktivace telefonního čísla

od Azalis » ned 30. srp 2020 7:32:52

Aktualizujeme ceník doplňkových služeb. Nově nebude možné účtovat poplatek za portace čísel do sítě Odorik.cz. Z toho důvodu by Odoriku hrozilo, že by si velké množství lidí dávalo především pevná čísla k Odoriku zaparkovat, bez reálného nebo s minimálním využíváním. Abychom tak nemuseli zavést citelný měsíční poplatek pro všechna nová čísla, zavádíme poplatek za aktivaci čísla ve výši 600 Kč (pevné číslo) a 250 Kč (mobilní číslo), který ale může a bude v rámci neveřejné nabídky odpuštěn především u aktivací čísel z našeho rozsahu.
+ pokud si zákazník vybere naše číslo, bude mu poplatek odpuštěný.


Já tomu nerozumím. Když si převádím číslo od jiného operátora, jak si mohu vybrat číslo od Odoriku? Nebo vlastním číslem je myšlená linka pro případné internetové volání? Když mám u vás 5 linek a všechny se používají, bude mě poplatek za portaci odpuštěný?

Děkuji

Re: Změna ceny aktivace telefonního čísla

od xsouku04 » čtv 19. bře 2020 11:32:51

martv píše:Dobrý den, ta cena se týká jen portací, nebo se bude platit i za aktivaci linky a přidělení veřejného (geo/internet) čísla z rozsahu odorik?
Cena se týká všeho. Ale pokud si vyberete číslo z našeho rozsahu, bude vám velmi pravděpodobně schválena neveřejná speciální nabídka s nulovou nebo symbolickou cenou.

Re: Změna ceny aktivace telefonního čísla

od martv » čtv 19. bře 2020 0:47:06

Dobrý den, ta cena se týká jen portací, nebo se bude platit i za aktivaci linky a přidělení veřejného (geo/internet) čísla z rozsahu odorik?

Re: Změna ceny aktivace telefonního čísla

od Georgius » pon 16. bře 2020 12:07:38

Drobná poznámka k E-SIM: je tady několik let, ale stále v roce 2020 například Vodafon neumí e-SIM do Gemini PDA, jen applí produkty. T-mobile tentýž telefon s e-SIM zvládá. Takže furt nosím dva telefony (Gemini není dual-SIM) :-(

Re: Změna ceny aktivace telefonní hočísla

od xsouku04 » sob 07. bře 2020 23:39:43

pe.havel píše:Co mě hodně štve, je to, že se za několik let téměř nepohnulo s cenou portace za pevná čísla. Proč jsou mnohem dražší, než SIM, když se neoperuje s fyzickými kartami atd.? Copak stále platí, že se vše provádí papírově a posílá poštou? (viz dřívější dotaz http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=27&t=4458#p35039)
Není možné více zatlačit na příslušné organizace (ČTÚ ?), aby se to nějak zautomatizovalo/zjednodušilo/zlevnilo stejně jako u mobilních čísel?
Náklady na portaci pevných čísel se skládají z poplatku opouštěnému operátorovi za jeho údajné "náklady" a za živení číchsi trafik. Trafiky jsou dvě. Jedna je databáze přenesených čísel http://www.cnpac.net/. Tam platí všichni operátoři bez ohledu na velikost. Náklady na živení této jednoduché databáze, která by mohla běžet dnes i na obyčejném chytrém telefonu, jdou do statisíců měsíčně, o které se dělí všichni členové rovným dílem. Druhá trafika je způsob, jakým operátoři komunikují ohledně portací. Tento složitý nedomyšlený a drahý systém nahrazuje posílání obyčejných emailů a jmenuje se OHS. Implementovaný jej mají jen ti větší a ti menší musí platit za jeho používání.

Náklady na výrobu jedné SIM jsou několik korun, je to zanedbatelný náklad. Jde spíše o to, že mobilních čísel se portuje mnohem více, proto náklady na jednu portaci jsou nižší.

Re: Změna ceny aktivace telefonní hočísla

od xsouku04 » sob 07. bře 2020 23:23:24

helmut.niederman píše:
pe.havel píše: Není možné více zatlačit na příslušné organizace (ČTÚ ?), aby se to nějak zautomatizovalo/zjednodušilo/zlevnilo stejně jako u mobilních čísel?
ČTÚ je s operátory v holportu, to byl důvod, proč byl Novák vypuzen ze svého místa. Opravdu si někdo naivně myslí, že ČTU je tady pro spotřebitele, lidi ? Ne je tu pro velké hráče.
Že je zde ČTÚ pro ty velké, platilo dříve, nyní bych spíše řekl, že ČTÚ je zde sám pro sebe.

Re: Změna ceny aktivace telefonní hočísla

od xsouku04 » sob 07. bře 2020 23:12:07

Kabek píše:Jak to bude s "uspanými" (suspendovanými) SIM-kami? Bude rozdíl mezi číslem z rozsahu Odoriku a v minulosti přeneseným k Odoriku. Nebo jejich "probuzení" se nebude považovat za aktivaci? Tudíž bude bez poplatku. Děkuji za vysvětlení!
Uspání a probuzení se to netýká. Tam se nic nemění.

Re: Změna ceny aktivace telefonní hočísla

od xsouku04 » sob 07. bře 2020 23:11:33

Pitomec píše:A jak to bude mezi 1. - 6. dubnem, když původní pravidla končí 31.3. a nová začnou platit až 7.4.? Jinak ta aktivace čísla, resp. cena za ni, je podle mě sporná, protože číslo je aktivní pořád, akorát se mění operátor a zákonodárce tím zrušením poplatku nepochybně myslel to, aby byl přenos čísla snadnější a bez omezení a nikoliv, aby se to obcházelo nějakým poplatkem jiným. Byť samozřejmě chápu, že virtuální operátoři jsou díky té změně zákona v poněkud ošemetné situaci...
Patrně několik dní nebude možné pořizovat nová čísla vůbec, tedy ani portovat. Jinak je jasné, co měl zákonodárce na mysli, ale bohužel zákonodárce je hlupák a populista, protože touto regulací konkureční prostředí zhorší, když z trhu odstraní nabídky bez minimálního plnění nebo měsíčního poplatku. Hlupák je také proto, že se snažil regulovat něco, co regulaci nepotřebovalo, protože velcí operátoři nikdy tyto poplatky neúčtovali. A ti menší nejsou ti, co by způsobovali špatně konkurenční prostředí - právě naopak. Ty náklady na portace jsou bohužel skutečné a je třeba je z něčeho platit. A hlavně čím více portací tím větší náklady na ně. Na portace zdarma by tak dopláceli stávající zákazníci nebo by se musel zavést nějaký měsíční paušální poplatek/minimální plnění na pokrytí těchto nákladů a též proto, aby to odrazovalo od portace málo aktivní zákazníky (ty co téměř nevolají) jejichž portace nemá šanci se někdy vyplatit.
Tedy jiná možnost je zavést pro všechna čísla aktivovaná po 1.4.2020 nějaký paušální měsíční poplatek, zjevně s názvem poplatek za portace zdarma, který by se pak mohl měnit třeba každého čtvrt roku podle skutečných nákladů na příchozí portace. Platili by ho ale všichni, protože zákonodárce si to přeje. A nebo dávat neveřejnou nabídku těm, co portaci nevyužili, a o to více navýšit onen poplatek těm, co portaci využili? Ostatně co se týče neveřejných nabídek, někdo má neomezené volání za 50 Kč, někdo jiný má neomezené volání za 400 Kč. Ti, co mají běžnou ceníkovou cenu, dotují volání těm, co mají výhodnou neveřejnou nabídku. Kdyby měli všichni nejvýhodnější neveřejnou nabídku na trhu, mobilní operátoři by si nevydělali ani na provoz, nejsou totiž moc dobří hospodáři. A tohle vše je prý v pořádku.

Nahoru