Podpora volání přímo z webového prohlížeče

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.

BBCode je vypnutý
Smajlíci jsou vypnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Podpora volání přímo z webového prohlížeče

Re: Podpora volání přímo z webového prohlížeče

Příspěvek od xsouku04 » ned 17. črc 2022 13:12:44

tomik píše:Děkuji za odpověď a nasměrování.
Skutečně je to tím ICE serverem. Ovšem řešení je nastavit tam prostě nějaký STUN server, aby se to spojilo hned. Třeba od googlu [{ url: 'stun:stun.l.google.com:19302'}].
Když se nastaví pouhé [], tak to vyhledává ICE kandidáty. A podle internetu prý za každé síťové rozhraní. Tím se vytáčení pak prodlužuje.
A i když se nastaví STUN server, tak není vyhráno. Nemusí to fungovat pod VPN. Tady se píše něco o tom, že VPN to nemusí správně tunelovat a tak se nespojí se STUN serverem a změní se zase na to vyhledávání kandidátů.


Děkuji za objasnění. Já jen dodán, že co se týče SIPu a STUN, panuje hodně dezinformací. Totiž STUN je teoreticky užitečný k tomu, aby mohl zvuk proudit mezi dvěma volajícímu napřímo nejkratší cestou, tedy napřímo mezi volaným a volajícím, kteří jsou za oba NATem. Nefunguje to ale úplně vždy pro všechny typy NATu, tedy vždy musí existovat nějaký proxy, který RTP (tedy zvuk případně video) přepošle.
V praxi u SIPu jde zvuk přes server v podstatě vždy, takže STUN je jen teoretický výmysl, který schová neveřejnou adresu a není vůbec k ničemu dobrý.

Podobně nerozumím tomu, proč by tento webrtc SIP client měl používat STUN, když vždy komunikuje jen se serverem na veřejné adrese, který ten provoz ve všech případech pro jistotu přeposílá. Asi je to podobně jako u čistého SIPu jen rozmar nějakých teoretiků. Nebo mi něco uniká?


Pokud bych ale dělal někdo webové videohovory, kde naprostá většina hovorů je mezi dvěma web klienty, pak je to něco jiného. STUN by mohlo zlepšit kvalitu a latenci naprosté většiny hovorů a serveru snížit datový provoz třeba o 95%, protože typ NATu přes který se STUN neumí protlačit je spíše vzácný. Pokud ale někdo používá webrtc pro hovory na mobilní telefony, STUN je nesmysl. Nerozumím tomu, proč ten STUN nejde prostě vypnout. A i když mu nastavím, aby žádný nepoužil pomocí "[]", nutně se snaží nějaký najít a tím začátek hovoru zdržuje. I když se mu nakonec nic najít nepodaří, hovor po zdržení normálně funguje, protože STUN ve skutečnosti není potřeba.

Re: Podpora volání přímo z webového prohlížeče

Příspěvek od tomik » ned 17. črc 2022 0:34:55

Děkuji za odpověď a nasměrování.
Skutečně je to tím ICE serverem. Ovšem řešení je nastavit tam prostě nějaký STUN server, aby se to spojilo hned. Třeba od googlu [{ url: 'stun:stun.l.google.com:19302'}].
Když se nastaví pouhé [], tak to vyhledává ICE kandidáty. A podle internetu prý za každé síťové rozhraní. Tím se vytáčení pak prodlužuje.
A i když se nastaví STUN server, tak není vyhráno. Nemusí to fungovat pod VPN. Tady se píše něco o tom, že VPN to nemusí správně tunelovat a tak se nespojí se STUN serverem a změní se zase na to vyhledávání kandidátů.

Re: Podpora volání přímo z webového prohlížeče

Příspěvek od xsouku04 » pát 15. črc 2022 9:39:20

Také jsme se tím setkali. Vliv na to má nastavení v "expert mode". Myslím, že to byla položka ICE servers na [], ale nejsem si tím úplně jistý.
Zkuste a dejte vědět.

Re: Podpora volání přímo z webového prohlížeče

Příspěvek od tomik » čtv 14. črc 2022 14:54:06

Dobrý den,
je normální, aby vytáčení přes simpl5 (jak od nás, tak i z toho Vašeho klienta) trvalo přes 30-40 sekund než se spojí? Je to docela dlouhá prodleva.

Z výpisu registrovaných SIP to hlásí: (provedeno z Vašeho webového SIP klienta)

Dne 14.07.2022 v 14:38:07 hodin vaše zařízení IM-client/OMA1.0 sipML5-v1.2016.03.04 poslalo z IP adresy 77.95.41.xxx:5718 na IP adresu 89.185.255.43:443 protokolem TLS následující registraci:
REGISTER sip:sip.odorik.cz SIP/2.0
Via: SIP/2.0/WSS df7jal23ls0d.invalid;branch=z9hG4bK3xeTww8391yJcznx7MDcCRZf85OUx3y8;rport
From: "757579"<sip:757579@sip.odorik.cz>;tag=TaUzwe9vOQIPqnUc04TT
To: "757579"<sip:757579@sip.odorik.cz>
Contact: "757579"<sips:757579@df7jal23ls0d.invalid;rtcweb-breaker=no;transport=wss>;expires=0;click2call=no;+g.oma.sip-im;+audio;language="en,fr"
Call-ID: 360f5674-202d-40ca-fda4-581222975bb6
CSeq: 28762 REGISTER
Content-Length: 0
Max-Forwards: 70
Authorization: Digest username="757579",realm="sip.odorik.cz",nonce="YtAOsWLQDYUsFYA/E/tBErSvCwnYXnzFKRnNpYA=",uri="sip:sip.odorik.cz",response="e2eaf91b093bc72d9b6c5995cf01bf09",algorithm=MD5
User-Agent: IM-client/OMA1.0 sipML5-v1.2016.03.04
Organization: Doubango Telecom

Náš server vyhodnotil zprávu jako: Registrace probíhá - stále nedokončena - možný problém s firewallem
---
Z web konzole prohlížeče to během vytáčení vypíše akorát několikrát:
onIceCandidate = gathering
---
ID hovoru, který se pak spojil z toho webu se SIP klientem: 475040078

Když to ale zkusím obráceně. Zavolat ze SIP do prohlížeče (příchozí hovor), tak se spojení provede hned.

Re: Podpora volání přímo z webového prohlížeče

Příspěvek od kovik » pon 02. srp 2021 10:51:39

Dobry den,
opraveno, diky za nahlaseni.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

Re: Podpora volání přímo z webového prohlížeče

Příspěvek od Návštěvník » stř 28. črc 2021 22:05:07

[quote="xsouku04"]Odorik nyní plně podporuje internetové telefony běžící přímo z webových prohlížečů s využitím javascriptu. Zkusit si to můžete např. zde https://wss.odorik.cz:444/sipml5/call.htm
(Private Identity je číslo linky, Public Identity* je sip:cislo_linky@sip.odorik.cz, realm: sip.odorik.cz)
[/quote]

Funguje to pořád? Chtěl jsem to vyzkoušet, ale zdá se, že prohlížeč (Firefox ani Edge) se nemůže spojit s wss://wss.odorik.cz

Re: Podpora volání přímo z webového prohlížeče

Příspěvek od Cejvik » čtv 17. pro 2020 6:53:25

Webovou konferenci s videem bych realizoval pomocí https://www.skype.com/cs/free-conference-call/

Re: Podpora volání přímo z webového prohlížeče

Příspěvek od kovik » ned 06. zář 2020 20:07:34

Nase konference obraz neumi, pripojit se z prohlizece do konferencni mistnosti by melo jit, ale pouze audio, aktualne wss proxy preposila pouze ALAW kodek.

Re: Podpora volání přímo z webového prohlížeče

Příspěvek od Georgius » ned 06. zář 2020 11:58:44

děkuji za shrnutí, bylo mi jasné, že tohle je nejlepší místo kde se zeptat :-D

Takže abych to shrnul - udělat místnost a pak pořadí "optimalizace"
- pevná klasická
- pevná VoIP
- počítač s webovým telefonem na začátku tohodle vlákna
- ev. GSM jako poslední možnost

a samozřejmě počítač připojený kabelem a ne wifi ...
a
obraz případně nějakou "druhou" technologií s tím, že prostě latence bude. Zní to jako zajímavá výzva ...

Všichni jsme v Čechách, takže je šance na rozumný jitter

Re: Podpora volání přímo z webového prohlížeče

Příspěvek od xsouku04 » ned 06. zář 2020 11:36:13

Georgius píše:a jitter bude 2x obvyklý ? Konference je full-duplex ?


Pravda, jitter buffer bude použit dvakrát - jednou u nás, aby se to mohlo zmixovat, musí se to zesinchronizovat. Druhý jitter buffer bude směrem ke každému posluchači. V každém případě, pokud by to šlo do USA a zpět, tak tam máte navíc 100ms, pokud by to šlo do Irska a zpět tak cca 30 ms. Ledaže by to uměli posílat peer to peer a mixovat přímo uvnitř speciálního VoIP klienta. Pak by měli jitter jen jeden a v případě opravdu kvalitního internetu všech zúčastněný možná i menší než 50ms. Pokud se ale do toho budou snažit dávat i video, pravděpodobně to degradují. U videa se nízká latence dosahuje hodně špatně, tedy řídit se tím, jak ostatní otvírají pusu by bylo jen matoucí.

Tedy záleží, jaká je kvalita internetu a jak přesně se zachovají ty dva jitter buffery. Obávám se, že by to mohl\ být fixed jitter buffer 50ms, tedy zpoždění by mohlo být 100ms + pár milisekund ty přenosy. Podstatné je, že se to nezvyšuje ani nedegraduje s počtem členů. To by ale mohlo být stále dobré, protože běžný mobilní hovor má často větší zpoždění i bez konference.

Nahoru