Možnost využití fronty hovorů na Odorik.cz

Odeslat odpověď


Odpověď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.

BBCode je vypnutý
Smajlíci jsou vypnutí

Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Možnost využití fronty hovorů na Odorik.cz

Re: Možnost využití fronty hovorů na Odorik.cz

od tux » stř 01. úno 2023 14:31:07

Jde prosím nastavovat priorita hovorů co čekají ve frontě (tedy pořadí čekajících)? Máme v DB databázi čísel VIP zákazníků a chceme je odbavovat přednostně. Ideální by byl webhook, podobě jako pro IVR [1], kterým bychom mohli prioritu nastavit. Děkuji.

[1] https://www.odorik.cz/w/ivr:vzdalene_rizeni_pres_web

Re: Možnost využití fronty hovorů na Odorik.cz

od xsouku04 » pát 02. zář 2022 0:49:11

jadu píše:
xsouku04 píše: Asi uděláme ještě variantu, aby to fronty hovory padali jen v případě, že má daná linka obsazeno probíhajícím hovorem. Ve všech ostatních případech bychom dali přednost jen obyčejnému paralelnímu zvonění se záznamníkem.
Ano, prosím, to je přesně to pravé ořechové, tedy 'nekonečně čekající' fronta v případě probíhajícího hovoru bez spadnutí na záznamník. Po skončení hovoru pak standardní zvonění a když není vyzvednuto, spadnout na záznamník, klidně celá fronta. Je-li další hovor vyzvednut, pak fronta bude opět 'nekonečně čekající'
To mohu na požádání nastavit. Nevýhoda je, že nepoznáte, jestli někdo čeká ve frontě (protože když máte obsazeno, druhý hovor vám už nezvoní), až skončí současný hovor, začne zvonit další v pořadí.
Další nevýhoda je, že fontu může vyřizovat jen jeden člověk.
Prostě varianta pro jednoho člověka. (poznámka pro mne ringinuse=no - tomu, kdo má obsazeno už nevolat, čekat ve frontě, když není obsazeno volat a pak to možné zvedne záznamník)

Ale právě když to vyřizuje jeden člověk, hrozí, že si někam odskočí, a to by mohlo nechat frontu čekat nesmyslně dlouho, pak je lepší ten záznamník. Ideální není také to, že ten, kdo chvíli čekal, může nakonec skončit na záznamníku.


Jiná varianta, kterou jsem uvažoval, by mohla být, aby pokud máte volno, hovor do fronty vůbec nepadal a zvonil napřímo. Do fronty by spadl jen další hovor, pokud byste měl obsazeno. Kdybyste ale telefon ihned po hovoru vypnul, nebo dotyčný utekl, hrozí, že bude čekat na věky.

Re: Možnost využití fronty hovorů na Odorik.cz

od xsouku04 » pát 02. zář 2022 0:25:01

dumblob píše:1) Podporujete krome cestiny i anglictinu popr. dalsi jazyky? Stacilo by mi, kdyby sla nekde v nastaveni zakliknout anglictina jako "default".

2) Lze dobre kombinovat fronta hovoru s funkcionalitou robotickeho automatu, ktery nabizite (napr. robot chvili provadi volajiciho rozrazovacim stromem, pak ho zaradi do fronty a kdyz bude ve fronte moc dlouho nebo pokud operator hovor zvedne z fronty a pak zakaznika zase manualne prepne na robota, tak se zase ozve robot s nejakymi dalsimi moznostmi)?
Hlášky ve frontě mohou být anglicky. Mohu to změnit, když frontu na požádání vytvářím. Možné je si tam ale pouštět i vlastní hlášky a vlastní hudbu, klidně i několik. V podstatě jde o to zákazníka držet na drátě a můžete mu tam říkat, co chcete. Stačí si přichystat hlášky, než mne požádáte o aktivaci fronty, neomezené množství, budou se přehrávat v pevném pořadí. Také je možné, aby to už zvonilo v době, kdy vám to oznamuje, že jste ve frontě. Stačí, aby ona hláška byla jako první hudba do fronty.

No u nás to není moc robot, ale obyčejné hloupé hlasové menu. A samozřejmě po vystání fronty může operátor opět přepojit do menu, nebo kamkoli jinam. Pokud chcete udělat robota, můžete si jej naprogramovat sami. https://www.odorik.cz/w/ivr:vzdalene_rizeni_pres_web Jediné omezení je to, že jej lze ovládat jen pomocí DTMF kláves. Nerozumí lidské řeči.

Re: Možnost využití fronty hovorů na Odorik.cz

od jadu » čtv 01. zář 2022 12:13:53

xsouku04 píše: Asi uděláme ještě variantu, aby to fronty hovory padali jen v případě, že má daná linka obsazeno probíhajícím hovorem. Ve všech ostatních případech bychom dali přednost jen obyčejnému paralelnímu zvonění se záznamníkem.
Ano, prosím, to je přesně to pravé ořechové, tedy 'nekonečně čekající' fronta v případě probíhajícího hovoru bez spadnutí na záznamník. Po skončení hovoru pak standardní zvonění a když není vyzvednuto, spadnout na záznamník, klidně celá fronta. Je-li další hovor vyzvednut, pak fronta bude opět 'nekonečně čekající'

Re: Možnost využití fronty hovorů na Odorik.cz

od dumblob » čtv 01. zář 2022 11:57:45

1) Podporujete krome cestiny i anglictinu popr. dalsi jazyky? Stacilo by mi, kdyby sla nekde v nastaveni zakliknout anglictina jako "default".

2) Lze dobre kombinovat fronta hovoru s funkcionalitou robotickeho automatu, ktery nabizite (napr. robot chvili provadi volajiciho rozrazovacim stromem, pak ho zaradi do fronty a kdyz bude ve fronte moc dlouho nebo pokud operator hovor zvedne z fronty a pak zakaznika zase manualne prepne na robota, tak se zase ozve robot s nejakymi dalsimi moznostmi)?

Re: Možnost využití fronty hovorů na Odorik.cz

od xsouku04 » pát 26. srp 2022 20:33:26

jadu píše:Rozumím-li tomu dobře, tak ten každý hovor vlastně zvednete. Zachová se tím současná funkcionalita
  • Zpožděné paralelní zvonění (není vyzvednuto na lince, po 10 vteřinách zvoní mobil)
  • Po nastaveném čase spadne hovor na záznamník
No problém trochu je v tom, že toho, kdo si vystál frontu, už není slušné pouštět na záznamník. Aby po deseti vteřinách začal zvonit i mobil, použít lze.
Ale hlavně pozor na to, abyste lidi nenechali věčně a marně čekat ve frontě v době, kdy hovory nikdo nevyřizuje. Tedy pro každého to není.
Asi uděláme ještě variantu, aby do fronty hovory padaly jen v případě, že má daná linka obsazeno probíhajícím hovorem. Ve všech ostatních případech bychom dali přednost jen obyčejnému paralelnímu zvonění se záznamníkem.

Re: Možnost využití fronty hovorů na Odorik.cz

od jadu » sob 20. srp 2022 11:28:20

Rozumím-li tomu dobře, tak ten každý hovor vlastně zvednete. Zachová se tím současná funkcionalita
  • Zpožděné paralelní zvonění (není vyzvednuto na lince, po 10 vteřinách zvoní mobil)
  • Po nastaveném čase spadne hovor na záznamník

Re: Možnost využití fronty hovorů na Odorik.cz

od xsouku04 » pát 19. srp 2022 13:57:48

jadu píše:To je zajímavé. Jak to funguje při paralelním zvonění? Pokud je zvednutý hovor 1, čeká 2 ve frontě nebo zvoní jinde paralelně?
Pokud je jeden hovor zvednutý, tak druhý hovor chvíli zvoní a pak to řekne jste první v pořadí vyčkejte a dále chvíli zvoní a tak se to opakuje. Teprve další hovory by opravdu jen čekay ve frontě a nikde nezvonily.

Re: Možnost využití fronty hovorů na Odorik.cz

od jadu » pát 19. srp 2022 11:51:05

To je zajímavé. Jak to funguje při paralelním zvonění? Pokud je zvednutý hovor 1, čeká 2 ve frontě nebo zvoní jinde paralelně?

Možnost využití fronty hovorů na Odorik.cz

od xsouku04 » čtv 18. srp 2022 11:08:08

Na požádání našim zákazníkům zřídíme frontu hovorů.
Každá fronta hovorů má své textové jedinečné jméno a hovor se do fronty pošle pomocí *0852001XXXXXX, kde XXXXXXX je právě ono textové jméno.
Jak je popsáno http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla# ... ms_odpoved

K vytvoření fronty potřebujeme kromě jména fronty znát též Odorik sip jméno, na které budeme posílat hovory poté, co si volající vystojí svoji frontu.
Pomocí tohoto sip jména se bude nastavovat, na kterých linkách jsou pracovníci, kteří hovory přijímají. Jejich počet není omezen.

Funguje to tak, že bez ohledu na to, kolik lidí volá, zvoní vždy jen maximálně zákazník, který je na řadě. Jakmile někdo zvedne telefon, okamžitě začne zvonit dalším zákazník, co je na řadě.
Tedy ve výsledku můžete mít neomezený počet probíhajících hovorů, neomezený počet lidí ve frontě, ale zvoní vždy maximálně jeden zákazník.

Volajícím to kromě hudby říká jejich pořadí.

Tomu, kdo je zrovna na řadě, tedy první pořadí, se střídá zvonění s hláškou, že je první v pořadí.

Pokud byste chtěli volat zpět lidem, kteří hovor předčasně vzdali, dá se to poznat jen z výpisu hovorů, protože emaily o zmeškaných hovorech díky opakovanému zvonění nelze použít.
Asi by bylo třeba nějak ten výpis upravit, aby se v tom dalo lépe vyznat. (pomocí API může každý)

Obrázek

Jde o to, že dříve bylo volání pro mnoho lidí velmi drahé. Před deseti lety bylo běžné platit třeba 6 Kč/min při volání z mobilu na pevnou linku. Za těchto okolností bylo neslušné nechat někoho čekat ve frontě. Dnes má ale cca polovina lidí neomezené volání a ceny jsou podstatně nižší i pro ty ostatní, tedy několik minut si počkat ve frontě v případě lokální špičky už není špatné. Počet míst ve frontě je možné omezit, aby se čekací doba pohybovala v rozumných mezích.

Fronta hovorů byla poslední běžná funkce pobočkových ústředen, které Odorik neumožňoval.

Nahoru