od xsouku04 » úte 26. čer 2018 10:16:54
Hafi píše:U hovorů to problém je, nejvíce asi v oblastech blízko hranic EU, kde je možné chytit signál ze sousední země. Ale v případě dat tam je správné členění zóna 1, zóna 2, zóna 3, tedy např. v Bulharsku blízko tureckých hranic by v případě chytnutí turecké sítě neměla data jít vůbec. Hovor (drahý) uskutrečnit půjde.
Pár lidí se na to nachytalo. Sami si data v 2. a 3. zóně povolili, a když ve spánku jejich autobus projížděl poblíž Švýcarska, tak si jejich mobil stáhnul pár MB, což je přišlo moc draho. Je-li přitom do Francie, proto je tohle vůbec nenapadlo.
Také stačí být na pláži, kolem které projíždí nějaká velká loď, která má vlastní BTS v 3. zóně.
Také vím o pár případech na Kypru, kdy severní Kypr patří Turecku (není v EU) a jižní Kypr patří do EU. A telefon si může samovolně chytnout cizí síť, pokud jste poblíž hranice. Pak by se mohl příšerně prodražit i nečekaný příchozí hovor. Bohužel roaming v 2. a 3. zóně nelze zablokovat, je třeba si na to dávat pozor. Důležité je to hlavně u delších hovorů.
Jediný způsob, jak se tomu dá bránit, je si vybrat operátora ručně a tím si mobil na něj zamčít. Mobil pak nehledá jiné sítě, což by také mohlo pomoci šetřit baterii. Až odjedete jinam, nezapomeňte tohle vypnout, nebo si operátora znovu vybrat. Jinak nebudete mít signál.
A dvakrát se stalo, že někdo špatně pochopil fungování callbacku a objednával si callback na své české číslo v 3. zóně. Callback je při cestování moc dobrá věc, ale je třeba objednat hovor vždy na místní číslo a ne na české číslo v roamingu ! Prostě přijímat hovor na českém čísle v 2. a 3. zóně bývá drahé.
Všechny ty věci jsou vlastně obecné a týkají se nejen zákazníků Odorik, ale úplně všech cestovatelů.
[quote="Hafi"]U hovorů to problém je, nejvíce asi v oblastech blízko hranic EU, kde je možné chytit signál ze sousední země. Ale v případě dat tam je správné členění zóna 1, zóna 2, zóna 3, tedy např. v Bulharsku blízko tureckých hranic by v případě chytnutí turecké sítě neměla data jít vůbec. Hovor (drahý) uskutrečnit půjde.[/quote]
Pár lidí se na to nachytalo. Sami si data v 2. a 3. zóně povolili, a když ve spánku jejich autobus projížděl poblíž Švýcarska, tak si jejich mobil stáhnul pár MB, což je přišlo moc draho. Je-li přitom do Francie, proto je tohle vůbec nenapadlo.
Také stačí být na pláži, kolem které projíždí nějaká velká loď, která má vlastní BTS v 3. zóně.
Také vím o pár případech na Kypru, kdy severní Kypr patří Turecku (není v EU) a jižní Kypr patří do EU. A telefon si může samovolně chytnout cizí síť, pokud jste poblíž hranice. Pak by se mohl příšerně prodražit i nečekaný příchozí hovor. Bohužel roaming v 2. a 3. zóně nelze zablokovat, je třeba si na to dávat pozor. Důležité je to hlavně u delších hovorů.
Jediný způsob, jak se tomu dá bránit, je si vybrat operátora ručně a tím si mobil na něj zamčít. Mobil pak nehledá jiné sítě, což by také mohlo pomoci šetřit baterii. Až odjedete jinam, nezapomeňte tohle vypnout, nebo si operátora znovu vybrat. Jinak nebudete mít signál.
A dvakrát se stalo, že někdo špatně pochopil fungování callbacku a objednával si callback na své české číslo v 3. zóně. Callback je při cestování moc dobrá věc, ale je třeba objednat hovor vždy na místní číslo a ne na české číslo v roamingu ! Prostě přijímat hovor na českém čísle v 2. a 3. zóně bývá drahé.
Všechny ty věci jsou vlastně obecné a týkají se nejen zákazníků Odorik, ale úplně všech cestovatelů.