Jednoduché logování kvality internetu

Diskuze kolem nastavení a problémů s VoIP ústřednou Asterisk.

Jednoduché logování kvality internetu

Příspěvekod xsouku04 » úte 20. lis 2012 15:47:14

Občas se vám stane, že si někdo stěžuje, že v danou chvíli hovor koktal, ale bohužel nemáte jak zpětně zjistit, jaká byla tehdy kvalita internetu.
Sputíte-li následující příkaz, bude vám logovat všechny odezvy horší nebo rovno 10 ms. (to si nastavíte regulárním výrazem)

Kód: Vybrat vše
ping 10.0.0.1|xargs -n1 -i bash -c 'echo `date +"%Y-%m-%d %H:%M:%S"`" {}"'|grep --line-buffered time=[1-9][0-9] >>/tmp/mypinglog


Místo 10.0.0.1 dáte ip adresu serveru, který chcete sledovat. Tedy např. sip.odorik.cz. Dobrý nápad může být sledovat i kvalitu na výchozí bránu (default) geteway. Problém totiž může vznikat už u vás v lokální síti. Nejlevnější switche totiž nebývají nejkvalitnější navíc se může nějaké zařízení v lokální síti pobláznit a zahltit lokální síť.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6668
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Zpět na Asterisk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník