Správcovský účet Odorik

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.

Re: Správcovský účet Odorik

Příspěvekod xsouku04 » pát 20. led 2017 15:12:04

Byla možnost zobrazit si statistiky použití nejen aktuálního účtu, ale i všech podúčtů včetně hlavního účtu.

V menu Výpis volání->Statistika ve filtru Hovor na lince přibyla možnost všechny linky včetně podúčtů.

Statistiky se tak mohou hodit pro přehled a výplatu případné provize za získání a podporu zákazníků.

Případně pro velkoobchodní fakturaci, pokud mají Vámi spravovaní zákazníci jiné koncové ceny.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6623
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Správcovský účet Odorik

Příspěvekod jiri.filip » pát 22. zář 2017 10:30:23

Dnes jsem náhodou narazil na možnost nastavení této funkcionality.

Děkuji Odoriku za její zprovoznění. Významně mi to ulehčí převody kreditů mezi účty v případě nutnosti, než budou převedeny peníze z bankovního účtu.
jiri.filip
 
Příspěvky: 89
Registrován: ned 04. lis 2012 11:14:43

Re: Správcovský účet Odorik

Příspěvekod fonservis » pon 04. čer 2018 14:55:44

Jak se to říká: podej prst...
Takže moc děkuji a mám velkou prosbu:

Jako správce desítek účtů bych ocenil, kdyby se v přehledu uživatelů zobrazil nejen sloupec s kreditem,
ale ještě jeden sloupec s číslem podle počtu nepřihlášených linek (nebo aspoň vykřičníkem) v případě kdy má příslušný uživatel aspoň jednu linku s nepřihlášeným zařízením.
Skvělé by bylo, kdyby se počítalo jen s linkami s povoleným protokolem SIP (nebo IAX) - kvůli různým testovacím, faxovým a pod.
Pochopitelně budou zákazníci s nepřihlášenými linkami (účty pro mobil a pod.), ale ty už člověk zná.
A nebo (ale to už si moc vymýšlím): aby se nemusel ke každé lice přidávat další parametr, hlídat třeba jen linky se zadaným "Email pro sledování stavu přihlášených zařízení [?]:"
Na jediné kouknutí by bylo vidět, že mám techniku u všech svých "oveček" v pořádku, nebo kde je vhodné něco začít řešit...

Předem děkuji (aspoň za vyjádření)
a mějte se, Miloš S.
fonservis
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte 16. čer 2015 9:03:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Správcovský účet Odorik

Příspěvekod xsouku04 » pon 04. čer 2018 17:25:21

fonservis píše:Jak se to říká: podej prst...
Takže moc děkuji a mám velkou prosbu:

Jako správce desítek účtů bych ocenil, kdyby se v přehledu uživatelů zobrazil nejen sloupec s kreditem,
ale ještě jeden sloupec s číslem podle počtu nepřihlášených linek (nebo aspoň vykřičníkem) v případě kdy má příslušný uživatel aspoň jednu linku s nepřihlášeným zařízením.
Skvělé by bylo, kdyby se počítalo jen s linkami s povoleným protokolem SIP (nebo IAX) - kvůli různým testovacím, faxovým a pod.
Pochopitelně budou zákazníci s nepřihlášenými linkami (účty pro mobil a pod.), ale ty už člověk zná.
A nebo (ale to už si moc vymýšlím): aby se nemusel ke každé lice přidávat další parametr, hlídat třeba jen linky se zadaným "Email pro sledování stavu přihlášených zařízení [?]:"
Na jediné kouknutí by bylo vidět, že mám techniku u všech svých "oveček" v pořádku, nebo kde je vhodné něco začít řešit...

Předem děkuji (aspoň za vyjádření)
a mějte se, Miloš S.

A nebylo by lepší tohle řešit přes API? Napsal byste si skript, který prostě zkontroluje, že na všech linkách, kde se to předpokládá, je prostě přihlášeno VoIP zařízení.
Jen je trochu problém, jak efektivně spravovat všechna ta API hesla podúčtů.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6623
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Správcovský účet Odorik

Příspěvekod fonservis » pon 04. čer 2018 18:47:56

Zdravím, jako velká výhoda by byla možnost naplánovaného spouštění,
jinak ale vidím nevýhody:
- nutnost v každm účtu API povolit, nastavit heslo, přidávat do skriptu

Navíc se přiznávám, že jsem zatím API nepolíbený a hlavně v něm nevidím funkci hlídající stav přihlášení.
Čekal jsem to v linkách, ale nevidím ani jinde...

Pochopitelně je otázkou, kolika správcům by se tato funkce hodila, kvůli jednomu je blbost to řešit :-)
fonservis
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte 16. čer 2015 9:03:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Správcovský účet Odorik

Příspěvekod fonservis » čtv 14. čer 2018 18:37:34

Mohu ještě poprosit: kterou fukci v API bych mohl použít?
fonservis
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte 16. čer 2015 9:03:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Správcovský účet Odorik

Příspěvekod xsouku04 » pát 15. čer 2018 11:26:52

fonservis píše:Mohu ještě poprosit: kterou fukci v API bych mohl použít?

Přidali jsme dokumentaci sem: http://www.odorik.cz/w/api:lines
pomocí json to vrací veškeré nastavení linky a navíc informace o všech přihlášených zařízeních. Teoreticky je možné si to napojit i na svůj vlastní nagios a kontrolovat tak stav.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6623
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Správcovský účet Odorik

Příspěvekod fonservis » pon 02. črc 2018 10:25:31

Zdravím,
tak mi to včera odpoledne syn napsal v Pythonu: https://fonservis.cz/stav.html
Kdyby se to někomu hodilo, není problém, sepíšu to, jen nestačí samotný kód:
- (třeba) pomocí plánovače se spouští program Pythonu (má cca 3.5 kB)
- program používá knihovnu https://www.crummy.com/software/BeautifulSoup/bs4/doc/
- seznam linek si načítá ze souboru linky.ini
- za běhu vytváří soubor stav.csv a stav.html
- stav.html se po každém běhu pomocí ftp pošle na web (odkaz nahoře)
- pokud je aspoň jedna linka nepřihlášená, spustí se externí program a ten z příkazové řádky pošle e-mail (i na SMS bránu mobilu) se soupisem odhlášených linek
fonservis
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte 16. čer 2015 9:03:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Předchozí

Zpět na Novinky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků