Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod admin » pát 25. říj 2013 13:42:42

Dobrý den,

Nová verze aplikace Odorik callback 1.5b je venku.
Stahovat ji můžete z tohoto odkazu:
https://www.4smart.cz/OdorikCallbackAndroidApp/1.5b/

Tentokrát jde spíše o opravnou verzi. Ačkoliv jsem to nepředpokládal, chyb v 1.4b bylo jako máku.
Byly opraveny chyby způsobující pád aplikace, chyby spojené s nečinností aplikace po předání čísla Intentem a chyby,
kdy nebylo zobrazováno "volané" číslo v EditTextu aplikace po předání kontaktu Intentem.

Dále byla změněna implementace funkce přesměrování hovorů, která nově používá podmíněné přesměrování na místo globálního.
Veřejné telefonní číslo, nastavené v aplikaci pro přesměrování hovorů, tak lze používat i běžným způsobem, jako běžnou aktivní VoIP linku.

Nová verze také lépe znázorňuje aktuální mód aplikace, tedy jestli je aplikace právě v režimu "callback na číslo", "callback na skype", apod.


Pokud se neobjeví Vážnější problémy, bude verze 1.5b dostupná od pondělí v Google Play Store.
Další verze 1.6b přinese do aplikace další novinky a zlepšení.

J.M.
admin
Administrátor
 
Příspěvky: 1371
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod admin » úte 29. říj 2013 11:05:58

Dobrý den.

Odorik callback 1.5b byla dnes kolem 8:00 uploadována do Google Play Store.
Během několika hodin by měla být touto cestou dostupná.

J.M.
admin
Administrátor
 
Příspěvky: 1371
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod JPT » pát 08. lis 2013 8:44:30

Jak to vypadá na androidu s tím posíláním DTMF ? už to googl povolil ? našel jsem teď náhodou nějakou aplikaci podobnou té, kterou používám na windows mobile ( http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=19&t=1554 ), tak to můžete kdyžtak někdo zkusit jestli to funguje:

http://www.killermobile.com/applications/android/dialer%11x-android-|-automatic-calling-card-management.html
JPT
 
Příspěvky: 315
Registrován: sob 03. lis 2012 23:21:05

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod admin » pát 08. lis 2013 14:12:09

Dobrý den,

právě byla uvolněna nová verze aplikace Odorik callback 1.6b.
Nová verze bude v průběhu dneška dostupná na Google Play Store.
Stahovat ji můžete také zde:
https://www.4smart.cz/OdorikCallbackAndroidApp/1.6b/

Verze 1.6b přináší spoustu novinek v podobě nových funkcí a drobných oprav nalezených chyb.

* Byly odstraněny nedostatky znemožňující používat aplikaci na Androidech 2.2.

* Byl přidán nový mód aplikace - přímé volání (GSM) V tomto módu aplikace volá přímo přes síť Vašeho operátora.

* Byl přidán nový mód aplikace - přesměrování a volání (GSM). V tomto módu aplikace nejprve přesměruje hovor na Vašem zvláštním čísle Odorik na číslo volaného a následně volá na toto vaše zvláštní číslo Odorik.

* Bylo implementováno nastavení umožňující změnit chování aplikace při vývěru kontaktu z adresáře. Výchozí nastavení odpovídá starším verzím aplikace Odorik callback.
Přepnutím této funkce bude aplikace v Intentu volat místo ACTION_VIEW ACTION_PICK (informace pro programátory). V praxi se může stát, že po přepnutí na starších androidech nebudete mít přístup
ke kontaktům na SIM kartě. Naopak změnou tohoto nastavení na jiných zařízeních je dosaženo lepší kompatibility s aplikací, například telefony Grandstream GXP 2200 s Androidem. Původní verze naší aplikace zde měla problém s výběrem
kontaktu za adresáře. Aplikace zde tak byla prakticky nepoužitelná. Uvedené nastavení najdete pod označením "Změnit způsob výběru kontaktu z adresáře".

* V nastavení dále přibyla položka "Základní způsob navázání hovoru" - toto nastavení určuje chování aplikace při navazování hovoru a funguje tehdy, když uživatel v adresáři svého zařízení vybere kontakt (telefonní číslo) a v dialogu
potencionálních aplikací pak vybere aplikaci Odorik callback k navázání hovoru. Aplikace se následně pokusí hovor spojit tímto základním způsobem, podle platného nastavení. Nutno podotknout, že navázání hovoru může selhat,
například z důvodu nepřítomnosti datového připojení, proto přibyla také možnost "Záložní způsob navázání hovoru", viz dále.
Možnosti tohoto nastavení jsou:

1) současný zvolený způsob aplikace (výchozí nastavení = odpovídá chování starších verzí aplikace)
2) callback na číslo
3) přímé volání GSM
4) přesměrování a volání

* V nastavení přibyla položka "Záložní způsob navázání hovoru" - tato funkce určuje chování aplikace v případě, kdy navázání hovoru základním způsobem selhalo.
Možnosti tohoto nastavení jsou:

1) přímé volání GSM (výchozí nastavení)
2) callback na číslo
3) nedělat nic

Pozn.: Pokud v nastavení změníte chování při práci s kontakty v adresáři, položka "Změnit způsob výběru kontaktu z adresáře", pak při výběru kontaktu tapnutím na tlačítko "Vybrat kontakt"
ato funkce výchozího a záložního způsobu navázání hovoru nebude fungovat.

Pozn.: Účelem přidaných nastavení "Základní způsob navázání hovoru" a "Záložní způsob navázání hovoru" je u aplikace zajistit, aby k navázání hovoru došlo pokud možno vždy, nějakým způsobem.

* V nastavení přibyla položka "Volat číslo posledním známým způsobem". Toto nastavení je ve výchozím stavu zakázáno (odpovídá chování starších verzí aplikace). Případným povolením této položky dojde k "přetížení" chování
nastavení "Základní způsob navázání hovoru". Tedy, aplikace při navazování hovoru nejprve projde historii a vyhledá zde poslední záznam pro zadané telefonní číslo. Pokud položku najde, pokusí se navázat hovor stejným způsobem jako
naposledy. Pokud záznam v historii neexistuje, odpovídá chování aplikace nastavení "Základní způsob navázání hovoru". Tato funkce je spíše doplňková, ale někomu by se mohla hodit. Ten, kdo ji nepotřebuje se bez ní obejde.




Pevně doufám, že změny v této verzi zlepší komfort při využití naší aplikace, usnadní život "obyčejným uživatelům" a přitáhnou k aplikaci také "náročné uživatele",
Další naplánovaná verze přinese do aplikace především jazykové lokalizace a dojde k pročištění kódu.

J.M.
admin
Administrátor
 
Příspěvky: 1371
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod luky » ned 10. lis 2013 16:57:04

dobrá práce. Je to obrovská změna k lepšímu. Výborné.

Pro starší telefony bude klíčová rychlost. Už mockrát se u různých aplikací stalo, že jinak kdysi dobrá aplikace narostla z řádů stovek kB do desítek MB.

Držím palce
luky
 
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 21:56:12

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod Nevím, neznám » pát 22. lis 2013 11:19:50

Na jaké číslo/u jakého operátora přijde ta sms s objednávkou hovoru ? Ptám se protože mám sms do Vodafone za 0,42 Kč a jinam za 1,82 Kč. Popřípadě lze to nějak nastavit, aby mi chodila na číslo kde za ni budu platit těch 0,42 Kč ?
Nevím, neznám
 

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod Jiří Huf » pát 22. lis 2013 14:18:38

Dobrý den,
včera jsem se setkal s nepříjemnou změnou.
Dříve mi stačilo v adresáři klepnout na číslo a nabídlo se mi volání z telefonu, či přes Odorik aplikaci. Včera jsem si všiml, že mi tato volba zmizela.
Může za to má nešikovnost, změna nastavení, nebo možná aktualizace aplikace?
Díky za odpověď.
Jiří Huf
 

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod Zedna » pát 22. lis 2013 17:03:52

Jiří Huf píše:Dobrý den,
včera jsem se setkal s nepříjemnou změnou.
Dříve mi stačilo v adresáři klepnout na číslo a nabídlo se mi volání z telefonu, či přes Odorik aplikaci. Včera jsem si všiml, že mi tato volba zmizela.


Nedavno se mi to stalo take. Mel jsem tenkrat nainstalovanou starsi verzi Odorik callback aplikace (jeste te ktera nebyla v Google Play) a integrace do standardnich kontaktu byla v poradku, tzn., ze se po vyberu kontaktu nabizelo, zda volat primo nebo pres Odorik aplikaci. Pak se mi v ramci aut. aktualizaci softwaru telefonu nabidla moznost aktualizace softwaru telefonu, kterou jsem provedl (verze Androidu ale zustala stejna) a od te doby ta nabidka prestala fungovat (zmizela). Nepomohlo ani odinstalovani a nainstalovani novejsi verze Odorik aplikace, tentokrat jiz z Google Play.

Takze predpokladam, ze za to i u vas muze aktualizace softwaru (FW) telefonu.
Uživatelský avatar
Zedna
 
Příspěvky: 725
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod Zedna » sob 23. lis 2013 1:46:49

Zjistil jsem od znameho, ze i primo v Androidu (uz od verze 2.3) je integrovany SIP klient, jenz je integrovan i na kontakty v telefonu. Nastavuje se v kontextovem menu aplikace Telefon (Nastaveni hovoru/Nastaveni internetoveho volani).
Nasel jsem velmi pekny popis nastaveni (i s obrazky) tohoto integrovaneho Android SIP klienta zde:
http://www.fayn.cz/dokumenty/Navod_na_n ... ndroid.pdf

Jen je skoda, ze nelze nastavit, aby se volani pres SIP pouzilo (bez dotazu) v okamziku, kdy je k telefon pripojen k WIFI.
Vypada to, ze se musi nastavit volba "vzdy se dotazat" a tim padem ten dotaz zbytecne vzdy otravuje.

EDIT:
Nyni prakticky overeno nasledujici chovani volby "Pouzit internetove volani" v nastaveni internetoveho (SIP) volani u aplikace Telefon:

"Vsechny hovory kdyz neni k dispozici mobilni sit" - pouzije SIP klienta vzdy pokud jsou dostupna jakakoliv data v mobilu (WIFI nebo EDGE nebo 3G)
ale u EDGE je kvalita hovoru zcela nepouzitelna a u 3G je take slysitelne usekavani zacatku mnoha slov. Takze realna vyuzitelnost je zda se jen u WIFI kde byla kvalita hovoru na echotest *081 vynikajici (Android 4.1.2), tzn. ze tato volba je vhodna pro toho kdo ma trvale vypnuta data v mobilu anebo si je zapina pouze prilezitostne a vetsinou se pripojuje jen pres WIFI,
pri tomto nastaveni se pri pripojeni (WIFI) bude vzdy volat pres SIP klienta. Pokud bych chtel volat pres GSM, musim si vypnout WIFI/EDGE/3G data,
ale je to vzdy zvoleno automaticky bez dotazu pouze na zaklade dostupnosti dat v mobilu.

"Pouze pro internetove volani" - volani pres SIP klienta se pouzije jen pokud se vola na cislo kontaktu s vyplnenou specialni polozkou "Internetovy hovor", ktera se plni pres volbu "Pridat dalsi pole" v detailu kontaktu, zde se zadava cislo ve tvaru "sip:*cislolinky@sip.odorik.cz" nebo v pripade prideleneho verejneho cisla na teto lince staci zadat jen devitimistne verejne (nomadicke/geograficke) cislo bez hlavicky sip: a bez domeny (v pripade, ze je dane cislo take v siti Odorika), tato volba je vhodna pokud chci (zdarma) volat jen na cisla v siti VOIP Odorika (idealne pokud jsem pripojeny pres WIFI) a tato cisla si ulozim do kontaktu v internetovem (SIP) tvaru, ostatni kontakty se vzdy (bez ohledu na dostupnost EDGE/3G/WIFI) budou volat klasicky pres GSM

"Pokazde se zeptat" - vzdy se zepta zda volat pres GSM nebo pres SIP klienta (bez ohledu na dostupnost EDGE/3G/WIFI a bez ohledu na tvar/typ volaneho cisla)
Naposledy upravil Zedna dne pon 25. lis 2013 18:46:35, celkově upraveno 4
Uživatelský avatar
Zedna
 
Příspěvky: 725
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod v6ak » sob 23. lis 2013 10:16:38

Ten jsem zkoušel, ale něco se mi na něm nelíbilo. Skoro určitě měl echo. Tzn. mikrofon zachytí zvuk z reproduktoru a pošle jej zpět. U Odorika můžeš otestovat voláním na číslo *081. Měl bys tam slyšet ideálně sám sebe, ale jen jednou, bez ozvěny. Já se už někde setkal i s tím, že u echo testu se mi ozvěna dokonce zesilovala.

Nejhorší u volání je, když echo mají obě strany. Pokud máš echo a druhá strana ne, druhá strana slyší sama sebe v reproduktoru. (Číslo *081 má vlastně 100% echo.) Pokud mají echo obě strany, může být volání celkem snadno nepoužitelné.

Možná to bude ale OK na Jelly Beanu.
v6ak
 
Příspěvky: 62
Registrován: úte 27. lis 2012 17:58:15

PředchozíDalší

Zpět na Novinky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků