Dobrý den,
chtěl bych zde nyní vyzvat uživatele aplikace Odorik callback ke zpětné vazbě ve věci dalšího vývoje této aplikace pro OS Android.
Existuje nyní více směrů, kterými se může vývoj aplikace ubírat.
Nové funkce
Do aplikace bych navrhoval začlenit nové funkce, které implementuje již OdorAK.
* Jde o režim aplikace "přímé volání", kdy aplikace přímo přes GSM zahájí volání. Nejde tedy v žádném smyslu o callback.
* Dále by navazujícím dalším novým režimem mohlo být "přesměrování a volání", kdy aplikace nejprve nastaví přes API podmíněné přesměrování na vaše veřejné, zvlášť vyčleněné telefonní číslo Odorik (zadané v mezinár. tvaru)
a následně volá toto zvláštní číslo. Odorik potom přesměruje hovor podle tohoto dočasného nastavení tam, kam chcete opravdu volat. Na rozdíl od OdorAKu by bylo možné u Odorik Calllback povolit/zakázat rozpoznávání, zda volané telefonní číslo je v rozsahu čísel odorik.cz nebo není. A pokud v rozsahu telefonních čísel odorik.cz je, pak by k přesměrování před voláním nedocházelo.
* S výše zmíněnou funkcí "přesměrování a volání" by do nastavení aplikace přibyla možnost ovlivnit chování aplikace v případě nedostupnosti datového připojení. Nedostupnost dat znamená nemožnost nastavit přesměrování. Jako možné chování při nedostupnosti datového připojení by šlo nastavit A) přímé volání B) callback přes SMS C) Zobrazit upozornění. Toto nastavení by tedy rozhodlo o chování aplikace v případě nedostupnosti připojení k internetu.
Integrace aplikace jako výchozího dialeru v tel. zařízení
Dále se zamýšlím nad možností integrace aplikace jako výchozího dialeru v Androidu (po vzoru OdorAKu). V tuto chvíli myslím, že vzhledem k rozdílným přístupům obou aplikací by použití Odorik callback jako vých. dialeru nepřineslo nic podstatného. Narážím na možnost nastavit v Androidu výchozí chování - tedy spustit vždy Odorik Callback pro činnost vytočení tel. čísla, viz obrázek.
- default_action
- 2013-10-22 08.53.35.png (280.92 KiB) Zobrazeno 6808 x
Prakticky by tedy stačilo vybrat v telefonu obvyklým způsobem volaný kontakt nebo zadat číslo, tapnout na zelené sluchátko (tak jak jste zvyklí), následně Android zobrazí dialog viz obrázek. Zde lze zatrhnout "Použít jako výchozí nastavení pro tuto činnost" a vybrat Odorik callback. Od tohoto okamžiku bude aplikace Odorik callback po vytočení čísla vždy rozhodovat o způsobu navázání hovorů (callback, přímé volání, ..) bez zobrazení předešlého dialogu. Vrátit se přitom k původnímu nastavení bude snadné, stačí v nastavení zařízení vybrat aplikace, najít Odorik callback a tapnutím na tlačítko "Vymazat výchozí nastavení" zrušit použití Odorik callback jako aplikace, která rozhoduje o ustanovení hovoru ve Vašem telefonu po vytočení kontaktu. Myslím, že integrace aplikace jako výchozího dialeru do telefonu po vzoru OdorAKu nemusí každému vyhovovat.
Uvítám Vaše poznámky, názory a návrhy.
J.M.