Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod xtonda » sob 01. bře 2014 19:00:45

Zedna píše:Jak uz jsem drive psal, tak dalsi okolnost je ta, ze dnes uz je rozdil ceny mezi callbackem (1.18/min) a cenou u virtualu (kolem 1.50/min.) dost maly na to, aby se s tim komplikovanejsim callbackem nekdo otravoval/zatezoval.

1,5 Kč/min rozhodně není běžná cena u virtuálů, pokud to někdo nabízí, tak jen s paušálem nebo ne zrovna malou minimální konzumací. Bez paušálu/konzumace to má jen One Mobile a to je dost pochybná firmička, takže callback určitě má své místo.
xtonda
 
Příspěvky: 738
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod JPT » sob 01. bře 2014 19:15:15

Jo jo. One Mobile jsem zkoušel a osobně nedoporučuju.

Možná by nebylo špatné to jak jsem psal o pár příspěvků výš ten návod jak to dělat přes ty kontakty v samoobsluze z toho udělat návod na wiki. Neni to můj nápad, ale přijde mi to lepší a celkem použitelné než to jak tu radili zezačátku, že se má vytisknout kartička na papír a z toho to pak zadávat pro callback.
JPT
 
Příspěvky: 319
Registrován: sob 03. lis 2012 23:21:05

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod xsouku04 » sob 01. bře 2014 19:44:52

xtonda píše:Našel sem aplikace pro použití volacích karet, které umožňují zasílat kódy do hovoru, v čem konkrétně je problém u toho callbacku?


Je to o tom, že u příchozího hovoru, nelze vkládat DTMF. U odchozího ano. Ale odchozí hovory jsou drahé, takže tím náš zákazník nic neušetří. Ledaže by volal na osmistovku, což je bohužel také celkem proklatě drahé, i když na těch pár vteřin kdy se předává číslo pomocí DTMF by to snad šlo.
Také je tam teoretické riziko, že by nám onu osmistovku zablokovali s tím, že na to není určena. Ale snad už jiná doba a tohle si netroufnou a pokud ano šlo by to zmedializovat. Asi bychom tohle mohli udělat.

Ono totiž zavolat ně nějaké číslo a pak vyťukat předem nastavené DTMF umí i levné telefony bez androidu. Číslo se uloží jako 800012345p533533533# a znamená to, že nejdříve vytočí 800012345, chviličku počká na spojení a pak přes dtmf zadá 533533533# . Je to tedy perfektně pohodlné.

No a poté, co telefon vyťuká # by naše ústředna okamžitě zavěsila a objednala hovor přes zpětné volání.
Tedy cena hovoru by bylo třeba 10 vteřin na číslo 800 (možná i méně) - cena cca 0.70 Kč.
+ cena běžného zpětného volání.

A zvládne to naprosto každý s každým telefonem.

Samozřejmě ti, co mají k dispozici data, by to nepoužívali. Nebo se to také dá kombinovat s přednastaveným zpětným voláním a pod.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7672
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod JPT » sob 01. bře 2014 20:43:28

xsouku04 píše: Číslo se uloží jako 800012345p533533533#

A zvládne to naprosto každý s každým telefonem.

Tedy cena hovoru by bylo třeba 10 vteřin na číslo 800 (možná i méně)


Tak pokud se dotoho naprosto každého telefonu řadí i ty s Androidem, tak to je dobré a jednoduché řešení. A ti co moc neprovolají a nepotřebují v mobilu data, tak by ani nemuseli přecházet k viruálovi a stačil by nulový tarif od Vodafonu nebo O2 (T-Mobil nevím jestli má) a používat to takto.
Mě se zdá, že to ta "moje" aplikace vyťuká i do 5 sekund.
JPT
 
Příspěvky: 319
Registrován: sob 03. lis 2012 23:21:05

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod Zedna » ned 02. bře 2014 1:01:19

xsouku04 píše:Ono totiž zavolat ně nějaké číslo a pak vyťukat předem nastavené DTMF umí i levné telefony bez androidu. Číslo se uloží jako 800012345p533533533# a znamená to, že nejdříve vytočí 800012345, chviličku počká na spojení a pak přes dtmf zadá 533533533# . Je to tedy perfektně pohodlné.


Slo by tohle integrovat do te aplikace Odorik callback na Androidu? V te aplikaci bych si pak vybral volane cislo pres nabizeny seznam kontaktu a aplikace by poskladala to prozvaneci cislo slozene ze dvou cisel oddelenych znakem "p" a ukoncene znakem "#" a toto slozene cislo by pak poslala standardni androidove aplikaci Telefon.
Fungovalo by ale to vytoceni 800012345p533533533# tou standardni androidovou aplikaci Telefon spravne (s tou pauzou a vytukanim DTMF)?
Vzdyt Android prece nema API pro DTMF. Myslel jsem, ze toto API neni k dispozici ani pro prichozi ani pro odchozi hovory.
Nebo to je vlastnost te aplikace Telefon, ktera takto slozena cisla umi spravne interpretovat?
Uživatelský avatar
Zedna
 
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod xtonda » pon 03. bře 2014 17:11:15

Tady http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1428 sem našel nějaké info k problému, pro zasílání DTMF do příchozího hovoru je skutečně potřeba úprava přímo v sytému/systémových aplikacích, jsou tam i patche, které by to umožnily, čili skutečně by bylo nutné root a patchovat systém nebo prostě custom rom toto obsahující, což je vzhledem rozmanitosti Android telefonů naprosto nereálné.

Nicméně to odesílání DTMF kódů vložením do telefonního čísla by mělo fungovat a existují aplikace, které dokáží číslo při volání zachytit a potřebným způsobem odekorovat, takže by ani nemělo být nutné upravovat si adresář.

Teď je otázka jak rychle je možné to číslo přes DTMF předat (PIN by předpokládám bylo možné nahradit identifikací pomocí CLIP) a kolik by stála sekunda hovoru na 800, tedy kolik by stál volajícího tento způsob iniciace callbacku. A také je otázka jak by se k tomuto použití 800 postavili konkurenti a ČTÚ.
xtonda
 
Příspěvky: 738
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod alfi » pát 21. bře 2014 19:23:02

Dobrý den,
dotaz na pány z Odoriku k aplikaci, před řadou stránek tady už i zazněl, ale nepodařilo se mi najít odpověď. volání callbackem přes android aplikaci nepodporuje volbu čísla linky. je to nějaký záměr či chyba?

aneb mám android, vytočím 213456789*2, telefon mi nabídne 3 možnosti volání - přímo (sim odorik), SIP klient - obojí změnu linky zvládne - a callback, který ale vždy volá z nastavené linky. můžu si změnit PIN na jinou, ale to je před každým hovorem celkem nepraktické. (no úplně ideální ovládání by přes API stáhlo použitelná odchozí čísla a kromě políčka pro příjemce nabízelo i políčko pro volbu volajícího. a už příchozí hovor by byl z té zvolené linky, pro kontrolu, že to správně zafungovalo :) )
alfi
 
Příspěvky: 582
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod xsouku04 » pát 21. bře 2014 19:38:15

alfi píše:Dobrý den,
dotaz na pány z Odoriku k aplikaci, před řadou stránek tady už i zazněl, ale nepodařilo se mi najít odpověď. volání callbackem přes android aplikaci nepodporuje volbu čísla linky. je to nějaký záměr či chyba?

aneb mám android, vytočím 213456789*2, telefon mi nabídne 3 možnosti volání - přímo (sim odorik), SIP klient - obojí změnu linky zvládne - a callback, který ale vždy volá z nastavené linky. můžu si změnit PIN na jinou, ale to je před každým hovorem celkem nepraktické. (no úplně ideální ovládání by přes API stáhlo použitelná odchozí čísla a kromě políčka pro příjemce nabízelo i políčko pro volbu volajícího. a už příchozí hovor by byl z té zvolené linky, pro kontrolu, že to správně zafungovalo :) )


Pokud máte sim odorik, tam problém není, protože zpětné volání lze pohodlně objednávat přes Data. Problém, že u příchozích hovorů nelze předávat DTMF, je tedy jen problém simkaret bez dat nebo s drahými nevhodně balíčkovanými daty. Pokud máte Odorik SIM a android telefon, toho, aby vám dal telefon před uskutečněním hovoru vybrat, lze dosáhnout poměrně snadno. I opět snadné to nemusí být úplně u všech typů, protože každý výrobce si vytáčení a jiné věci na svém mobilu nestandardně mění.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7672
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod xsouku04 » pát 21. bře 2014 19:40:02

xtonda píše:Tady http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1428 sem našel nějaké info k problému, pro zasílání DTMF do příchozího hovoru je skutečně potřeba úprava přímo v sytému/systémových aplikacích, jsou tam i patche, které by to umožnily, čili skutečně by bylo nutné root a patchovat systém nebo prostě custom rom toto obsahující, což je vzhledem rozmanitosti Android telefonů naprosto nereálné.

Nicméně to odesílání DTMF kódů vložením do telefonního čísla by mělo fungovat a existují aplikace, které dokáží číslo při volání zachytit a potřebným způsobem odekorovat, takže by ani nemělo být nutné upravovat si adresář.

Teď je otázka jak rychle je možné to číslo přes DTMF předat (PIN by předpokládám bylo možné nahradit identifikací pomocí CLIP) a kolik by stála sekunda hovoru na 800, tedy kolik by stál volajícího tento způsob iniciace callbacku. A také je otázka jak by se k tomuto použití 800 postavili konkurenti a ČTÚ.


Dík za naprosto přesný popis situace. Otázka je jestli to sto jí za tu námahu, když je to dost dobře možná jen dočasné řešení. Co nevidět bude volání levné pro všechny a vhodně účtovaná data budou skoro u všech simkaret. :) A spousta virtuálů, co mají dobré ceny, na výběr ...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7672
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Vlastní aplikace na zpětné volání z OS Android

Příspěvekod alfi » sob 22. bře 2014 16:14:16

xsouku04 píše:Pokud máte sim odorik, tam problém není, protože zpětné volání lze pohodlně objednávat přes Data. Problém
že u příchozích hovorů nelze předávat DTMF je tedy jen problém simkaret bez dat nebo s drahými nevhodně balíčkovanými dat. Pokud máte Odorik SIM a android telefon, toho aby vám dal telefon před uskutečněním hovoru vybrat lze dosáhnout poměrně snadno. I opět snadné to nemusí být úplně u všech typů, protože každý výrobce si vytáčení a jiné věci na svém mobilu nestandardně mění.


díky za rychlou odpověď, ale neodpovídá na otázku. mám android aplikaci na callback (proto tohle téma), mám i data, přesto mi tímhle způsobem nejde vyvolat hovor z jiné linky, než je nastavena v aplikaci. je to chyba nebo záměr? viz např. dnešní callid 81210920, které by mělo být z veřejného čísla linky x16601, přesto je z původní linky x91652. vzájemné sdílení povolené mají.
alfi
 
Příspěvky: 582
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

PředchozíDalší

Zpět na Novinky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků