Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Georgius
Příspěvky: 223
Registrován: pon 22. črc 2013 16:07:46

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od Georgius »

Aleš5 píše: Člověk není automat, aby volal jen protože je konec měsíce - žádné měsíční účtování zde neexistuje.
Proč to není třeba volitelně 30/100,-(check denně za 0,7) a 100/500,-(kontrola týdně za posledních 100 dnů za 5,-)?

Částky nejsou úmyslně lineární, abyste netratili.
Ale ono to s tím "koncem měsíce" je přece jinak - počítá se uplynulých 30 dní. Osobně mi 70 haléřů žíly netrhá a 100 Kč na lince bez problémů protočím (to je hrozný, po pár letech u Odorika mám skoro stejnou útratu jako jsem měl u Vodafonu, jenom těch minut prokecám řádově víc - při ceně jakou má odorik koukám, že za poslední měsíc 4:38 GSM přes VOIP, 0:13 GSM-GSM, 20 minut GSM-VoIP, 15 minut po pevných a nějaký roaming ... ). Ale za dodatečnou jednoduchou podmínku bych se taky přimlouval - třeba 1300 za poslední rok.
xtonda
Příspěvky: 769
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od xtonda »

Aleš5, zkrátka je to tak nastavené, kdo za posledních 30 dní utratil méně než 100 Kč je považován za málo aktivního a zaplatí každý den kdy toto platí 0,7 Kč. Prostě se s tím srovnej nebo si najdi jiného operátora. Já to třeba platit ochoten nejsem a tak jsem u ČEZ a Odorik používám jen jako VoIP a callback operátora.
jadu
Příspěvky: 153
Registrován: pon 09. úno 2015 13:35:30

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od jadu »

Já se s 0,7 srovnám, ale systémově se mi příčí, že se jedná o 30 klouzavých dní a balíčky jsou jednorázové s rozdílnou délkou dní. Pokud si tedy někdo koupí 1.8. volání v síti za 110 a volá jen v síti, tak poslední den v měsíci se mu účtuje 0,7. Spravedlivější by bylo, kdyby se nákup balíčku nezapočítával ke dni nákupu, ale každý den, kdy je platný, poměrnou částkou, tedy v tomto případě 110/31=3,55 denně; pokud by byl balíček nakoupen až 10.8., pak 110/(31-9)=5. Ale, jak jsem předestřel, nelíbí se mi to systémově, finančně mne to netrápí a chápu, že implementace něčeho takového asi není na pořadu dne.
Aleš5

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od Aleš5 »

[quote="jadu"]Já se s 0,7 srovnám, ale systémově se mi příčí, že se jedná o 30 klouzavých dní a balíčky jsou jednorázové s rozdílnou délkou dní. Pokud si tedy někdo koupí 1.8. volání v síti za 110 a volá jen v síti, tak poslední den v měsíci se mu účtuje 0,7. Spravedlivější by bylo, kdyby se nákup balíčku nezapočítával ke dni nákupu, ale každý den, kdy je platný, poměrnou částkou, tedy v tomto případě 110/31=3,55 denně; pokud by byl balíček nakoupen až 10.8., pak 110/(31-9)=5. Ale, jak jsem předestřel, nelíbí se mi to systémově, finančně mne to netrápí a chápu, že implementace něčeho takového asi není na pořadu dne.[/quote]

Balíčky jim diktuje t-mobile, tam to beru, že s tím nepohnou, ale jak budou vybírat peníze za NEVOLANí, je už v jejich režiji.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od xsouku04 »

jadu píše:Já se s 0,7 srovnám, ale systémově se mi příčí, že se jedná o 30 klouzavých dní a balíčky jsou jednorázové s rozdílnou délkou dní. Pokud si tedy někdo koupí 1.8. volání v síti za 110 a volá jen v síti, tak poslední den v měsíci se mu účtuje 0,7. Spravedlivější by bylo, kdyby se nákup balíčku nezapočítával ke dni nákupu, ale každý den, kdy je platný, poměrnou částkou, tedy v tomto případě 110/31=3,55 denně; pokud by byl balíček nakoupen až 10.8., pak 110/(31-9)=5. Ale, jak jsem předestřel, nelíbí se mi to systémově, finančně mne to netrápí a chápu, že implementace něčeho takového asi není na pořadu dne.
To by se ale mohlo také některým nelíbit. Že si koupili balíček a my stále účtujeme denní poplatek, protože to rozpočítáváme do celého měsíce. Hlavně to prostě musí být jednoduché, aby to šlo snadno pochopit a zkontrolovat.
jadu
Příspěvky: 153
Registrován: pon 09. úno 2015 13:35:30

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od jadu »

xsouku04 píše: To by se ale mohlo také některým nelíbit. Že si koupili balíček a my stále účtujeme denní poplatek, protože to rozpočítáváme do celého měsíce. Hlavně to prostě musí být jednoduché, aby to šlo snadno pochopit a zkontrolovat.
Pokud by se protáhl test z 30 na 31 dní, pak by byly spokojené obě skupiny; skoro bych řekl, že by to potěšilo všechny - tedy asi kromě Odorika ;) . Ale mé poznámky k dané věci jsou čistě na úrovni akademické diskuse.
Tim

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od Tim »

Pokud se bavime o jednoduchosti:
1. SIM na u nekterych sluzeb funguje k 1. v mesici (balicky)
2. Naopak utrata se pocita k za plovouci okno 30 dnu
3. VOIP se do utraty nepocita (asi zisk jde najednou k nekomu jinemu)
4. nektere balicky se dotknou volani i do VOIP casti, nektere nikoliv

Odorika je schozofrenik, jednou nohou GSM, druhou VOIP, jednou plovouci okno, podruhe kalendarni mesic.
Proc se tedy nepocita utrata 1x do mesice k 1. v mesici, kdyz chcete byt tak jednodussi?

Pokud smerujete stejne k tomu, ze plovouci okno musi byt prave 30 dni(je to vlastne mesic).
Tak to vsechno prevedte na mesic a nedelejte hybrida dny/mesic, kdyz uz se tedy bavime o JEDNODUCHOSTI.
Provolal jsi za leden aspon 100? ANO/NE, zaplatis treba 20 KC a ne nejaky plovouci bazmek, ktery lidi jen mate.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od xsouku04 »

Tim píše:Pokud se bavime o jednoduchosti:
1. SIM na u nekterych sluzeb funguje k 1. v mesici (balicky)
Nejspíše myslíte, že některé balíčky je nejvýhodnější aktivovat si k prvnímu dni v měsíci. Tohle není náš výmysl, ale omezení od T-mobile.
Tim píše: 2. Naopak utrata se pocita k za plovouci okno 30 dnu
Ano, kdyby to tak nebylo, mohlo by to být hodně nespravedlivé. Někomu by k útratě 100 mohlo chybět třeba 5 haléřů a kvůli tomu by celý následující měsíc platil poplatky. Nebo, a to také není dobré, by naráz dotyčný přišel o 20 Kč a tím se např. skokově a dost často i nečekaně dostal do mínusu. Také věc, kterou nechceme. Tím, že je to klouzavé, můžete svoji útratu kdykoli napravit a nedostanete se skokově do mínusu.
Tim píše: 3. VOIP se do utraty nepocita (asi zisk jde najednou k nekomu jinemu)
Počítá se VoIP útrata, ale jen na lince, kde je to mobilní číslo. Jinak to dost dobře ani nejde, protože na jednom účtu může být více simkaret.
Tim

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od Tim »

Asi Vam unika to podstane, mluvil jste o jednoduchosti.
Odebirate balicky od T-mobile(a stale je pridavate, tak to asi sype), tak se prizpusobte jejich rezimu - mesic.

Namisto 12x za rok, riskuji 356x za rok, ze mi stahnete nejake penize.

Co si pohlidate lepe a je jednodussi 12x nebo 365x za rok?
A ve vypisu je prehlednejsi, 5 castek za rok nebo treba 100 castek?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Podmíněné zrušení poplatků za aktivní SIM

Příspěvek od xsouku04 »

Tim píše:Asi Vam unika to podstane, mluvil jste o jednoduchosti.
Odebirate balicky od T-mobile(a stale je pridavate, tak to asi sype), tak se prizpusobte jejich rezimu - mesic.

Namisto 12x za rok, riskuji 356x za rok, ze mi stahnete nejake penize.

Co si pohlidate lepe a je jednodussi 12x nebo 365x za rok?
A ve vypisu je prehlednejsi, 5 castek za rok nebo treba 100 castek?
Abych měl přehled o celkových útratách a za co přesně byly, není nutné zkoumat jednotlivé položky.
Viz obrázek mých vlastních útrat za minulý měsíc. Některé dny poplatek za aktivní simkartu platím, některé nikoli.
Přílohy
prehled_volani_statistika.png
prehled_volani_statistika.png (66.88 KiB) Zobrazeno 7693 x
Odpovědět