Mobilní datové balíčky
Re: Mobilní datové balíčky
Ono by to spíš chtělo zrušit ten rychlostní limit při účtování dat po MB, resp. nějak to upravit k lepšímu, např. aby se ta rychlost zpomalila až při překročení 1000MB nebo alespoň 500MB, pokud se vůbec zpomalovat musí a nevyřeší to zase nějaký dodatek ke službě o příp. vyrovnání záporného kreditu...
Re: Mobilní datové balíčky
Toto k tomu co jsem psal by bylo taky super.Pitomec píše:Ono by to spíš chtělo zrušit ten rychlostní limit při účtování dat po MB, resp. nějak to upravit k lepšímu, např. aby se ta rychlost zpomalila až při překročení 1000MB nebo alespoň 500MB, pokud se vůbec zpomalovat musí a nevyřeší to zase nějaký dodatek ke službě o příp. vyrovnání záporného kreditu...
Re: Mobilní datové balíčky
No, jak jsem si posteskl už dřív, že 150 MB pro mě asi bude málo a 1500 MB moc, tak po prvních asi 2 týdnech u Odorika už pomalu vidím, že to tak opravdu bude. Navíc mi přijde, že data z limitu teď spotřebovávám nějak rychleji. Skoro si říkám, jestli to u Vodafonu nebylo tak, že z limitu se odečítala jen data v jednom směru (v tom, kde jich teklo víc - takže většinou downstream), zatímco u Odorika je to v obou směrech...
Zatím mi asi nezbude to řešit 2 balíčky po 150 MB na měsíc, ale přijde mě to na víc, než před tím u Vodafonu (500 MB za asi 114 Kč měsíčně - před tím jsem měl 1200 MB za asi 224 Kč, ale to jsem si aspoň vyzkoušel, že je to moc).
Přijde mi zvláštní, že co se týče hlasových služeb, nebyl mi Vodafone schopný nabídnout nic, co by mi vyhovovalo (drahé paušály, po provolání i drahé minuty) a u virtuálů je nabídek, kde paušál je za 0-30 Kč měsíčně s voláním za 1,5 Kč za minutu spousta, ale co se týče dat, tak je to i u ostatních virtuálů většinou nic moc. Neměl by se na to také podívat ČTÚ?
Zatím mi asi nezbude to řešit 2 balíčky po 150 MB na měsíc, ale přijde mě to na víc, než před tím u Vodafonu (500 MB za asi 114 Kč měsíčně - před tím jsem měl 1200 MB za asi 224 Kč, ale to jsem si aspoň vyzkoušel, že je to moc).
Přijde mi zvláštní, že co se týče hlasových služeb, nebyl mi Vodafone schopný nabídnout nic, co by mi vyhovovalo (drahé paušály, po provolání i drahé minuty) a u virtuálů je nabídek, kde paušál je za 0-30 Kč měsíčně s voláním za 1,5 Kč za minutu spousta, ale co se týče dat, tak je to i u ostatních virtuálů většinou nic moc. Neměl by se na to také podívat ČTÚ?
Re: Mobilní datové balíčky
A co na tom vykouká? AODT o tom mělo s ČTÚ jednání a úřad to samozřejmě velmi dobře ví. Že by se mu to líbílo se říci nedá, ale zatím z něj nic nevypadlo, nebo to není tak jednoduché...MaT píše:Neměl by se na to také podívat ČTÚ?
Re: Mobilní datové balíčky
velcí operátoři moc dobře vědí, že v hlase a SMS už budoucnost (=velké zisky) nemají. tedy méně volající zákazníky "s klidem" přenechávají virtuálům - peníze z toho mají +- stejné a on si někdo jiný odbyde ty zvídavé dotazy náctiletých a vymáhání dlužníků. taky je trh volání a textových zpráv mnohem více konkurenční (viz skype, viber..).MaT píše:Přijde mi zvláštní, že co se týče hlasových služeb, nebyl mi Vodafone schopný nabídnout nic, co by mi vyhovovalo (drahé paušály, po provolání i drahé minuty) a u virtuálů je nabídek, kde paušál je za 0-30 Kč měsíčně s voláním za 1,5 Kč za minutu spousta, ale co se týče dat, tak je to i u ostatních virtuálů většinou nic moc. Neměl by se na to také podívat ČTÚ?
naopak v mobilních datech zatím ještě pořád velkou konkurenci nemají a, dokud budou vlastnit vysílače, hned tak ani nebudou mít. možná wifi, ale ta zase není všude-univerzální-na cestách. proto i nabídka dat pro virtuály bude horší (i když vždycky záleží na konkrétním uživateli co a jak moc potřebuje - pro méně datující je i odorik v datové nabídce velmi konkurenceschopný, např. ve srovnání s daty na Twistu nebo i neomezených tarifech)
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8159
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mobilní datové balíčky
Jakým způsobem ty data používáte? Možná by jen stačilo změnit internetový prohlížeč nebo jeho nastavení a dat by mohla být rázem třetina.MaT píše: Přijde mi zvláštní, že co se týče hlasových služeb, nebyl mi Vodafone schopný nabídnout nic, co by mi vyhovovalo (drahé paušály, po provolání i drahé minuty) a u virtuálů je nabídek, kde paušál je za 0-30 Kč měsíčně s voláním za 1,5 Kč za minutu spousta, ale co se týče dat, tak je to i u ostatních virtuálů většinou nic moc. Neměl by se na to také podívat ČTÚ?
Re: Mobilní datové balíčky
Jasně, o Opeře Mini/Mobile, co se snaží data předchroustat a zmenšit vím, ale moc se mi nelíbí, aby má data tekla přes jejich servery. Ale ve výsledku přímo v prohlížeči toho zase tolik nestáhnu - jsou to nejrůznější další aplikace. Pošta přes IMAP (jako klient Kaiten Mail - to už úspornější nebude), mapové aplikace (naštěstí Seznam má u svých map možnost je stáhnout pro offline použití - to mi také docela dost dat ušetřilo), Jízdní řády/Pubtrans (minimum dat), aplikace pro objednávání callbacku...
No uvidíme příští měsíc. Číslo mám převedené asi od toho 12., takže tenhle měsíc ještě ani nebude kompletní...
Každopádně budu situaci sledovat a pokud by se někdy podařilo přijít s datovým balíčkem tak na 300-500 MB, který by vyšel levněji než těch 2x 69 Kč, bylo by to super. Když ne, tak co se dá dělat. Zase to větší pohodlí při volání (nemusím pořád volat přes callback) to snad vynahradí.
No uvidíme příští měsíc. Číslo mám převedené asi od toho 12., takže tenhle měsíc ještě ani nebude kompletní...
Každopádně budu situaci sledovat a pokud by se někdy podařilo přijít s datovým balíčkem tak na 300-500 MB, který by vyšel levněji než těch 2x 69 Kč, bylo by to super. Když ne, tak co se dá dělat. Zase to větší pohodlí při volání (nemusím pořád volat přes callback) to snad vynahradí.
Re: Mobilní datové balíčky
Ano, mám podobnou zkušenost. Při minulém pokusu o obnovu balíčku, ve vlaku, jsem si vyplýtval dost baterky a stejně se mi nepodařilo aktivovat nový ani po 20 minutách zkoušení. Vyřešil jsem to voláním na infolinku, kde jsem o koupení balíčku poprosil operátora, který na to ale asi zapomněl a jen deaktivoval balíček vyčerpaný. Takže jsem pak vesele surfoval dál za 1 kč / 1 MB aniž bych o tom věděl, jelikož notifikační SMSky o vyčerpání balíčku, deaktivaci a koupi nového chodí tak nějak v jednom případě z deseti. (Ale zase všechna čest Odoriku: po nahlášení problému mi vrátil kredit)alfi píše:taky se přimlouvám za jednodušší či automatickou obnovu balíčku. doklikat se na zpomaleném webu, v horším případě za jízdy=kolísajícího signálu je někdy nadlidský výkon. ještě když se k tomu přidá několikaminutové čekání po vypnutí původního balíčku, není to nic "user-friendly". tím spíš, když to doporučíte někomu zvyklému na větší=bezúdržbové balíčky..
Ta automatika je potřeba jako sůl. Mluví se o ní měsíce. Je v dohledné době v plánu ji zavést?
Re: Mobilní datové balíčky
On existuje nějaký rychlostní limit při účtování po kb? To by mnohé vysvětlovalo. Kde se o něm píše?Pitomec píše:Ono by to spíš chtělo zrušit ten rychlostní limit při účtování dat po MB, resp. nějak to upravit k lepšímu, např. aby se ta rychlost zpomalila až při překročení 1000MB nebo alespoň 500MB, pokud se vůbec zpomalovat musí a nevyřeší to zase nějaký dodatek ke službě o příp. vyrovnání záporného kreditu...
Re: Mobilní datové balíčky
Limit je 128/128kbps a psalo se o tom hned při spuštění datových služeb, kdy se několika lidem, vč. mě, nezdála rychlost připojení a probírali jsme to tady na fóru.
Jinak jsem si tento měsíc aktivoval datový balíček právě kvůli rychlosti a nevyčerpal z něho vůbec nic - potřeboval jsem prostě mít event. k dispozici plnou rychlost, kdyby bylo potřeba se někde v terénu připojit. Nemůžu v tomto případě čekat, než se to načte šnečí rychlostí
Jinak jsem si tento měsíc aktivoval datový balíček právě kvůli rychlosti a nevyčerpal z něho vůbec nic - potřeboval jsem prostě mít event. k dispozici plnou rychlost, kdyby bylo potřeba se někde v terénu připojit. Nemůžu v tomto případě čekat, než se to načte šnečí rychlostí