Mobilní datové balíčky

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
MaT
Příspěvky: 364
Registrován: pát 29. bře 2013 14:35:14

Re: Mobilní datové balíčky

Příspěvek od MaT »

Tak prostě vidím, že těch 150 MB měsíčně je pro mě málo. I bych případně platil ty dva 150MB balíčky měsíčně (když tedy 300MB balíček by prý nevyšel levněji), ale dočkáme se někdy ve webovém rozhraní (nebo v API) možnosti nastavit si automatickou obnovu balíčku a případně i s nastavením maximálního počtu, kolikrát se má obnovit? Zatím to tam nikde nevidím...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mobilní datové balíčky

Příspěvek od xsouku04 »

A nestačilo by do aplikace odorik přidat na znovuzakoupení balíčku jen tlačítko?
Obnovovat balíček úplně automaticky se mi nelíbí ze dvou důvodů.
1) Pokud by se vám android např. v noci sám zbláznil a začal stahovat nadměrné množství dat, balíček se automaticky prodlouží a vy o data přijdete. Tohle není jen teorie, ale už se to několikrát stalo.
2) Aby bylo možné balíček znovu koupit, je nutné starý balíček nejdříve vypnout a koupit znovu. V mezičase by se mohlo stát, že některá data by byla zaúčtována ne v rámci balíčku ale za MB. Je tedy dobré datově náročnější aktivity na několik minut přerušit.

Tedy první krok by měl být přidat tyhle možnosti do API, další krok je přidat to naší odorik aplikace.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Mobilní datové balíčky

Příspěvek od Zedna »

xsouku04 píše:Obnovovat balíček úplně automaticky se mi nelíbí ze dvou důvodů.
1) Pokud by se vám android např. v noci sám zbláznil a začal stahovat nadměrné množství dat, balíček se automaticky prodlouží a vy o data přijdete. Tohle není jen teorie, ale už se to několikrát stalo.
2) Aby bylo možné balíček znovu koupit, je nutné starý balíček nejdříve vypnout a koupit znovu. V mezičase by se mohlo stát, že některá data by byla zaúčtována ne v rámci balíčku ale za MB. Je tedy dobré datově náročnější aktivity na několik minut přerušit.
Tento obecny pristup se mi u Odorika nelibi :-(
Proc nenechat rozhodnuti na uzivateli i s pripadnym rizikem, na ktere se nalezite upozorni.
Implicitne to je/bude vypnuto, ale kdo chce, at si to i pres upozorneni ma moznost nastavit dle sveho.

To stejne se tyka i natvrdo snizene rychlosti 128/128 u internetu pocitaneho po 1kB (tj. bez balicku) bez moznosti si tuto implicitni snizenou rychlost uzivatelem rucne navysit (zrusit rychlostni omezeni).

Toto povazuji uz za prilis paranoidni.
Pripadne riziko prece nese klient, ktery ta data kazdopadne vzdy zaplati,
tak proc mu vnucovat nejaka takovato drasticka omezeni.

Schvaluji, aby ta omezeni byla nastavena jako implicitni, ale s moznosti si to omezeni rucne vypnout.
MaT
Příspěvky: 364
Registrován: pát 29. bře 2013 14:35:14

Re: Mobilní datové balíčky

Příspěvek od MaT »

Možnost si balíček nějak přímo z mobilu obnovit by se samozřejmě hodila také, ideálně i přes API. Trochu se toho ale bojím, nedávno jsem si i vyzkoušel, jaké to je, když se balíček přečerpá a připojení se zpomalí. Bylo to tak pomalé, že internet byl prakticky nepoužitelný...

Stejně by se mi ale líbilo, kdyby v rozhraní bylo něco jako "maximální počet těchto balíčků za měsíc". Nastavil bych si tam 2 a byl bych víceméně spokojený. Věděl bych, že víc než 2x69 Kč platit nebudu, že v tom mám 300 MB a zároveň kdyby se mi nějaký měsíc podařilo držet se zkrátka a vystačit si se 150 MB, že budu platit jen polovinu...

Jak moc složité je to pro Vás na implementaci? Myslím jak nějaké ty změny do API (a pak případně do mobilní aplikace), tak jen takováhle změna do rozhraní? Skoro si myslím, že to druhé by mohlo být jednodušší. Každopádně uvítal bych alespoň jednu z těchto možností co nejdříve - už se o tom diskutovalo někdy na přelomu roku a od té doby zatím nic. Vím, řešily se i důležitější věci - ale tohle teď alespoň já osobně začínám pociťovat jako čím dál tím důležitější... :-)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mobilní datové balíčky

Příspěvek od xsouku04 »

Nyní Largon (Michal Karas) dokončuje možnost nastavovat všechny parametry sim karty přes API.
Tedy bude to jako první věc.
Přehled o spotřebě dat popřípadně znovuzakoupení balíčku pak bude jen otázka několika kliků a max. několik minut času. Pak se znovu můžeme zabývat tím, jestli i za těchto okolností je stále potřeba funkce automatického obnovování balíčků.

Možná bude též dobré ono automatické obnovování naprogramovat jako aplikaci využívající API.
A je pak jedno, jestli tato aplikace pojede přímo na Vašem telefonu, nebo u nás na serveru.
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Mobilní datové balíčky

Příspěvek od Zedna »

Zedna píše:
xsouku04 píše:To stejne se tyka i natvrdo snizene rychlosti 128/128 u internetu pocitaneho po 1kB (tj. bez balicku) bez moznosti si tuto implicitni snizenou rychlost uzivatelem rucne navysit (zrusit rychlostni omezeni).

Toto povazuji uz za prilis paranoidni.
...
Schvaluji, aby ta omezeni byla nastavena jako implicitni, ale s moznosti si to omezeni rucne vypnout.
Myslim, ze velmi dobry kompromis by byl:
- nechat klienty at maji klidne moznost si zvysit rychlost pokud chteji
- dat klientum moznost nastavit si strop (max. limit) mesicni utraty

Timto limitem by se klienti mohili pojistit/branit proti pripadnemu,
zde zminovanemu neumyslnemu nadmernemu stahovani dat napriklad Androidem (aktualizace) v mobilu na pozadi.
Pokud by k tomu doslo, pripadna skoda (nechtena utrata) by pak byla jen ve vysi tohoto limitu a ne nejake silene tisice.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Mobilní datové balíčky

Příspěvek od Pitomec »

Taky jsem to kdysi psal, ať ta rychlost funguje bez omezení třeba do výše 1GB nebo i 500MB a pak se klidně zpomalí. Protože to škrtit hned od prvopočátku nemá opodstatnění, navíc by to šlo klidně udělat ve stylu Premium SMS (ručení za útratu).
Obrázek
popescu
Příspěvky: 74
Registrován: stř 05. úno 2014 16:35:34

Re: Mobilní datové balíčky

Příspěvek od popescu »

Nuže jak to vypadá? Tři měsíce a žádná změna? Já už fakt nechci každý měsíc bedlivě dávat pozor na to, kolik mi zbývá do vyčerpání prvního balíčku, aby se mi to nestalo v terénu a abych nebyl bez internetu. Tlačítko v odorik aplikaci taky nepřibylo.

1) Kdy bude automatické opakování balíčků?
Ta paranoia ohledně zblázněného Androidu mi přijde opravdu přehnaná. Že se to "už stalo" mi nepřipadá jako dostatečné odůvodnění podobných restrikcí. A pokud se tak někdy stane, je to pravděpodobně blbost uživatele víc než "zblázněný" telefon. Jeho blbost, jeho zodpovědnost. Mimo to se zde objevil nápad s maximálním počtem obnovených balíčků nebo maximální útratou.

2) Kdy bude možné vypnout omezení rychlosti internetu při účtování po kb?
Argumentace už proběhla. Účtování po kB by se občas hodilo, ale v tomto rychlostním provedení je to nepoužitelné.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Mobilní datové balíčky

Příspěvek od xsouku04 »

popescu píše:Nuže jak to vypadá? Tři měsíce a žádná změna? Já už fakt nechci každý měsíc bedlivě dávat pozor na to, kolik mi zbývá do vyčerpání prvního balíčku, aby se mi to nestalo v terénu a abych nebyl bez internetu. Tlačítko v odorik aplikaci taky nepřibylo.

1) Kdy bude automatické opakování balíčků?
Ta paranoia ohledně zblázněného Androidu mi přijde opravdu přehnaná. Že se to "už stalo" mi nepřipadá jako dostatečné odůvodnění podobných restrikcí. A pokud se tak někdy stane, je to pravděpodobně blbost uživatele víc než "zblázněný" telefon. Jeho blbost, jeho zodpovědnost. Mimo to se zde objevil nápad s maximálním počtem obnovených balíčků nebo maximální útratou.

2) Kdy bude možné vypnout omezení rychlosti internetu při účtování po kb?
Argumentace už proběhla. Účtování po kB by se občas hodilo, ale v tomto rychlostním provedení je to nepoužitelné.
Add 1) Zde čekáme na GTS. Zatím je to tak, že pokud chceme znovu objednat znovu stejný balíček, musíme zažádat o vypnutí, počkat až je vypnut a pak zažádat opět o zapnutí.
Je ale slíbeno, že to půjde udělat jen v jednom kroku, což operaci výrazně zjednoduší a bude to lepší v tom, že dotyčný nemůže uvíznout ve stavu vypnuto, pokud by měli v GTS nebo T-mobilu poruchu.
Nově také bude existovat balíček na 500 MB, který se ale bude prodávat vždy na dobu 30 dní.
Je to lepší z toho důvodu, že si můžete balíček znovu koupit až Vám dojdou data nebo uplyne doba 30 dní podle toho, co nastane dříve.
Dále přibude měsíční balíček 3 GB .
Cenu kterou budeme moci nabídnout zatím neznáme.

Add 2) Těm, co podepsali dodatek ke smlouvě, není pro nás příliš náročné to povolit. Samozřejmě, že před odkliknutím budou varování.
popescu
Příspěvky: 74
Registrován: stř 05. úno 2014 16:35:34

Re: Mobilní datové balíčky

Příspěvek od popescu »

ad 1) Výborně, přepnutí v jednom kroku bude opravdu výrazným zjednodušením.
A co ta Odorik aplikace? Když se už v červenci dokončovala práce na API...

ad 2) Pokud mluvíme o odkliknutí, znamená to, že si to můžu někde nastavit sám? Kde prosím?
Odpovědět