Směrování příchozích hovorů na základě čísla volajícího

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Směrování příchozích hovorů na základě čísla volajícího

Příspěvek od xsouku04 »

Dnes přibyla možnost si v paralelním zvonění nastavit směrování hovorů podle čísla volajícího. Jedná se jen o příchozí hovory.
Těchto pravidel může být neomezené množství pro různá čísla volajícího a mají vždy přednost před obyčejným paralelním zvoněním, které se v tomto případě vůbec neuplatní. Pravidel pro jedno číslo volajícího může být také více - pokud bude splněno více pravidel bude se jednat o běžné paralelní zvonění.

Služba je na Odorik.cz se dostupná už od samého začátku, jen nebylo možné, aby si to samotný uživatel zadal přímo na webovém rozhraní. Víc jak rok je možné tyto záznamy spravovat přes odorik api. Možnosti využití jsou opravdu bohaté a fantazii se překážky nekladou.
Co mne napadá:
  • Je možné tím blokovat otravy - pustíte jim falešné zvonění - viz příklad. Může se hodit především na osmistovkách. Pravidla jsou uplatněny i pro skrytá čísla.
  • Důležité zákazníky nebo členy rodiny můžete spojit přímo s kompetentní osobou.
  • Můžete si zde nadefinovat seznam čísel, kterým dovolíte vstup do konferenční místnosti
  • Můžete přes Vaše číslo nechat sebe, nebo Vašeho známého spojit do zahraničí za Odorik VoIP ceny.
  • Pokud máte jedno firemní číslo a více zaměstnanců (linek) můžete chtít, aby se volaný se zmeškaným hovorem dovolat zpět tomu člověku, který se mu naposledy pokoušel zavolat. Pokud máte o tohle zájem, kontaktujte nás, případně si to můžete řešit automatickým vkládáním a mazání pravidel přes API.
  • .....
Nastavení se provádí jednoduše tak, že před číslo, kam má být hovor směrován, napíšete CISLO_VOLAJICIHO>
Znak ">" odděluje číslo volajícího od volaného čísla.
Přílohy
smerovani_hovoru_na_zaklade_cisla_volajiciho.png
smerovani_hovoru_na_zaklade_cisla_volajiciho.png (99.12 KiB) Zobrazeno 13419 x
Uživatelský avatar
enigmatic
Příspěvky: 194
Registrován: stř 31. říj 2012 13:29:52

Re: Směrování příchozích hovorů na základě čísla volajícího

Příspěvek od enigmatic »

Je to zajímavé. Začínám pomalu litovat, že jsem kdysi nechal zrušit čtyři přebytečné linky. Uvítal bych rozšířené nastavení u speciálního čísla *08552XX. Stačilo by místo jedné sms odpovědi nastavit jednu až dvě další s tím, že by třeba v pracovní době hlásila sms něco jiného než v době kdy jsem doma. Cílem je používat mobil pouze na bankovní autorizace. :shock:
Naposledy upravil(a) enigmatic dne stř 03. pro 2014 14:03:05, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Směrování příchozích hovorů na základě čísla volajícího

Příspěvek od xsouku04 »

enigmatic píše:Je to zajímavé. Začínám pomalu litovat, že jsem kdysi nechal zrušit čtyři přebytečné linky. Uvítal bych rozšířené nastavení u speciálního čísla *08552XX. Stačilo by místo jedné sms odpovědi nastavit jednu až dvě další s tím, že by třeba v pracovní době hlásila sms něco jiného než v době kdy jsem doma. Jestli jsem s takovým šíleným požadavkem sám tak se tím samozřejmě nezabývejte.
Myslím, že jde docílit už nyní pomocí dvou extra nomadických čísel.
Podle času to bude zvonit buď na prvním čísle nebo na druhém.
A první číslo bude mít jiný text SMS zprávy než druhé.
Uživatelský avatar
enigmatic
Příspěvky: 194
Registrován: stř 31. říj 2012 13:29:52

Re: Směrování příchozích hovorů na základě čísla volajícího

Příspěvek od enigmatic »

Už jsem to mezitím psal do původního textu jako nápad číslo 1 s tím, že přes "Časově podmíněné vyzvánění - *084ABhhmmHHMMXXXXXXXXX" se to rozdělí dle času na další linky a u každé linky se posléze odešle jiná sms zpráva. Vypnutý mobil se přehodí na nomadické číslo a to časově podmíněným vyzváněním bude zvonit na další linky. Musí být na každé lince i nomadické číslo? V tom původním jsem to pak smazal aby to navazovalo pro někoho podobně postiženého. Snad má něco podobného Google s tím, že člověk má jen jedno číslo a hovory se nějak smeřují.
Naposledy upravil(a) enigmatic dne stř 03. pro 2014 14:17:20, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Směrování příchozích hovorů na základě čísla volajícího

Příspěvek od xsouku04 »

enigmatic píše:Už jsem to mezitím psal do původního textu jako nápad číslo 1 s tím, že přes "Časově podmíněné vyzvánění - *084ABhhmmHHMMXXXXXXXXX" se to rozdělí dle času na další linky a u každé linky se posléze odešle jiná sms zpráva. Vypnutý mobil se přehodí na nomadické číslo a to časově podmíněným vyzváněním bude zvonit na další linky. Musí být na každé lince i nomadické číslo?
Nevím, vyzkoušejte jaká kombinace funguje. Mít pro každý scénář vlastní nomadické číslo mi přijde jako nejjistější, nevím ale, jestli je to nutné, a nelze to řetězit jen tak bez dalšího paralelního zvonění.
utx
Příspěvky: 123
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Směrování příchozích hovorů na základě čísla volajícího

Příspěvek od utx »

Vypadá to, že je v tom nějaká chyba. Přesměrování s většítkem, které tam nastavil OdorAK, teď sice vidím, ale nejsem schopen ho vymazat – křížek u „+420728xxxxxx>00420 799 xxx xxx“ sice je, ale nic nedělá. Přesně stejné (Copy+Paste) přesměrování zadané z webového rozhraní, které se ovšem uloží ve formátu „728xxxxxx>00420 799 xxx xxx“, případně jako „728xxxxxx>799xxxxxx“, pokud při vkládání umažu mezery, lze smazat bez problémů. Ostatní paralelní vyzvánění jde také mazat bez problémů.
xmartin
Příspěvky: 9
Registrován: úte 17. zář 2013 17:50:24

Re: Směrování příchozích hovorů na základě čísla volajícího

Příspěvek od xmartin »

Nefunguje kombinace paralelního vyzvánění a směrování. Tedy pokud chci, aby jedno konkrétní číslo vyzvánělo na lince a zároveň třeba na Skype a všechna ostatní jen na lince, při volání na toto číslo zvoní pouze Skype. Stejné je to i v kombinaci jiné a původní linky, zvoní jen ta jiná linka.

Např. mějme hlavní linku *000000, jinou linku *999999 a volajícího 533533533, pak při těchto pravidlech je použito jen to, které nesměruje na hlavní linku, nezáleží na jejich pořadí:
  • *000000, 533533533>*000000, 533533533>skype:nekdo
  • *000000, 533533533>*000000, 533533533>*999999
Kombinace bez směrování fungují správně, vyzvání všude:
  • *000000, skype:nekdo
  • *000000, *999999
utx
Příspěvky: 123
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Směrování příchozích hovorů na základě čísla volajícího

Příspěvek od utx »

utx píše:Vypadá to, že je v tom nějaká chyba. Přesměrování s většítkem, které tam nastavil OdorAK, teď sice vidím, ale nejsem schopen ho vymazat…
Tak dnes se to změnilo: OdorAK tam přidal nové směrování, nyní již ve formátu „728xxxxxx>728xxxxxx“, tedy snadno smazatelné. Přesměrování z předvčerejšího volání přes OdorAK ve formátu „+420728xxxxxx>00420 799 xxx xxx“ však tam stále visí, a nejde smazat.

Nakonec jsem to vyřešil přes API:

Kód: Vybrat vše

curl -X GET https://www.odorik.cz/api/v1/public_numbers/00420<verejne_cislo>/routes.json -d user=<id> -d password=<heslo>
# Ve výstupu jsem si našel id „nesmazatelného“ routování.
curl -X DELETE https://www.odorik.cz/api/v1/public_numbers/00420<verejne_cislo>/routes/<route id>.json -d user=<id> -d password=<heslo>
A je to pryč! Ale předpokládám, že u ostatních uživatelů OdorAK to tam bez zásahu zůstane navždy.
utx
Příspěvky: 123
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Směrování příchozích hovorů na základě čísla volajícího

Příspěvek od utx »

xmartin píše:Nefunguje kombinace paralelního vyzvánění a směrování.
A když jsme u kombinací, tak kombinace paralelního vyzvánění a přebírání identity pomocí sufixu také nefunguje:

Špatný formát čísla: 608xxxxxx*6

Ale funguje, pokud číslo s paralelním zvoněním volám se sufixem: 910xxxxxx*6, a do paralelního zvonění ho přidám již bez sufixu.
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: Směrování příchozích hovorů na základě čísla volajícího

Příspěvek od Largon »

Dobrý den,
provedli jsme úpravy, abychom tomuto chybovému stavu zamezili:

1) Lépe hlídáme, co za čísla se přes API přidává a trochu je normujeme.
2) Opravili jsme již existující záznamy v databázi.
Odpovědět