Nový návod jak přesměrovat hovory ze Skypu na SIP

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nový návod jak přesměrovat hovory ze Skypu na SIP

Příspěvek od xsouku04 »

Již delší dobu nabízíme službu, která umožní po zadání skype jména a hesla směrovat všechny příchozí hovory
skypu na libovolné číslo v síti Odorik.

Obrázek

Zadat ale u nás na webu má podstatnou nevýhodu.
  • Váš Skype je pořád online, tedy lidé Vám píší po chatu, i když nemůžete odpovídat. Chatovací zprávy se sice neztratí, dostanete je na email, ale i tak může být nepříjemné, že není poznat, kdy jste online doopravdy.
Lepší je za tím účelem zřídit druhé skype jméno speciálně pro tento účel.

Tento postup zaručí, že Vaše hlavní skype jméno bude vždy dovolatelné, přitom ale Vaši partneři poznají, zda-li jste opravdu online nebo nikoli.

Tato služba je za 0,40 Kč/den, ale poplatek zatím (dočasně) není účtován.
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Nový návod jak přesměrovat hovory ze Skypu na SIP

Příspěvek od mobilemanic »

Chatovací zprávy se sice neztratí, dostanete je na email ale i tak může být nepříjemné že není poznat kdy jste online doopravdy.
S tímhle nesouhlasím, na email je vždy nedostanete - závisí to na kdo ví jakých faktorech a často automat odpovídá, že to prostě nepřepošle... Na přesměrování hovorů se dá spolehnout, ale na přesměrování chatů rozhodně ne.
marekzavadil
Příspěvky: 16
Registrován: pát 02. bře 2012 12:05:31

Re: Nový návod jak přesměrovat hovory ze Skypu na SIP

Příspěvek od marekzavadil »

Vlastni Skype jmeno je hezka vec, ale ma zbytecne HW naroky - proto asi to chystate to zpoplatneni.

Nyny lze bezplatne pouzit skype jmeno odorik.cz, ale musi se posilat zprava s cislem(to si clovek moc nepamatuje), pak skype zavola zpet - je to takove uzivatelsky komplikovane.

Co takhle udelat 10 sdilenych skype jmen (Odorik1 - Odorik10) a nejakou tabulku pro smerovani hovoru ze Skype (ze kdyz bude volat ze Skype Franta na skype Odorik4, tak ze se to rovnou spoji s linkou *707007 - neco na zpusob jiz zavedenych prozvanecich cisel)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový návod jak přesměrovat hovory ze Skypu na SIP

Příspěvek od xsouku04 »

marekzavadil píše: Co takhle udelat 10 sdilenych skype jmen (Odorik1 - Odorik10) a nejakou tabulku pro smerovani hovoru ze Skype (ze kdyz bude volat ze Skype Franta na skype Odorik4, tak ze se to rovnou spoji s linkou *707007 - neco na zpusob jiz zavedenych prozvanecich cisel)
To by šlo, kdyby byl o to dostatečný zájem. Žádné extra náklady to u nás nepřináší.
Pro soukromé účely naprosto dostatečné a pro firmu, kde může občas volat někdo neznámý, platit 0,40 Kč/den jsou zase drobné, tedy také OK.
4smart.cz
Administrátor
Příspěvky: 1373
Registrován: úte 12. říj 2010 9:16:11
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový návod jak přesměrovat hovory ze Skypu na SIP

Příspěvek od 4smart.cz »

mobilemanic píše:
Chatovací zprávy se sice neztratí, dostanete je na email ale i tak může být nepříjemné že není poznat kdy jste online doopravdy.
S tímhle nesouhlasím, na email je vždy nedostanete - závisí to na kdo ví jakých faktorech a často automat odpovídá, že to prostě nepřepošle... Na přesměrování hovorů se dá spolehnout, ale na přesměrování chatů rozhodně ne.
Bohužel - spolehlivost, co se týká příjmu chatovacích zpráv a jejich doručování, je mizerná. Zprávy na našeho klienta totiž občas nedorazí, jindy zase ano. Nejde tedy o chybu v naší implementaci. Naši klienti zkrátka zprávy nedostávají a důvod bude někde mezi klientem a PtP sítí Skype.
Pokud jde o hovory, tak zde problém není. Jejich přesměrování na linku uživatele je bez problémů.

J.M.
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Nový návod jak přesměrovat hovory ze Skypu na SIP

Příspěvek od mobilemanic »

admin: děkuji za reakci, tušil jsem, že váš linuxový klient ty zprávy prostě nedostává úplně korektně. Nedalo by se nějak chování vzhledem k chatovacím zprávám vylepšit?

Představte si následující use-case: Ve firmě podporuji příchozí hovory ze Skypu a zákazníci si na to zvykli.. Nicméně občas se řeší něco, co vyžaduje aktivní textovou komunikaci oběma směry a tudíž se využívají skype-chat zprávy. V tu chvíli do toho neustále skáče Odorik automat, který vypráví, jak zpráva byla přeposlána do emailu a nebo jak ji nebylo možné přeposlat.

Nešlo by to nějak vymyslet? Buď to přesměrovávání chat-zpráv udělat volitelné (ztracenou reklamu si Odorik může vykompenzovat zpoplatněním, které už stejně bylo oznámeno). A nebo nepřeposílat zprávu v případě, pokud je k účtu přihlášen kromě Odoriku jakýkoliv další klient? (to se dá zjistit, skype síť na to má nějaký /příkaz, kterým by se to dalo zjišťovat)...

Co Vy na to? :-)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový návod jak přesměrovat hovory ze Skypu na SIP

Příspěvek od xsouku04 »

mobilemanic píše:
Nešlo by to nějak vymyslet? Buď to přesměrovávání chat-zpráv udělat volitelné (ztracenou reklamu si Odorik může vykompenzovat zpoplatněním, které už stejně bylo oznámeno). A nebo nepřeposílat zprávu v případě, pokud je k účtu přihlášen kromě Odoriku jakýkoliv další klient? (to se dá zjistit, skype síť na to má nějaký /příkaz, kterým by se to dalo zjišťovat)...

Co Vy na to? :-)
Jestli Skype klient umí zjistit, jeslti je ještě někde bokem jiný skype client a předat to přes api naší aplikaci, to netuším.
Spíše bych si tipnul, že to neumí. Nemá to zas tolik použití a často je vůbec skype rád, když to alespoň volá a uživatelé online jsou opravdu zelení. Aby měl skype klient možnost chatovací zprávy nepřijímat, o tom také pochybuji. Proč to ale takhle komplikovat?
Prostě si přesměrujte hlavní skype na skype, který je u odoriku vždy online a máte to vyřízeno.
Chatovací zprávy budou doručeny, až se přihlásíte. Volat ale bude možné vždy. Uživatelé navíc bezpečně poznají, kdy jste online a kdy nikoli.
Tedy nevidím žádnou nevýhodu. Snad jen tedy to, naučit uživatele volat, i když místo online je u Vašeho statusu ta zelená šipka značící přesměrování. To ale zvládnou. Pochopit větu: "Volejte i když nejsem online, mám totiž přesměrované svoje Skype jméno na pevnou/mobil." je poměrně snadná.
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Nový návod jak přesměrovat hovory ze Skypu na SIP

Příspěvek od mobilemanic »

xsouku04: Děkuji, to je docela dobré, zkusím... Nevýhoda může být právě to, že uživatelé uvidí, že jsem online (věc kterou nechci), ale to se snad nějak vymyslí...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nový návod jak přesměrovat hovory ze Skypu na SIP

Příspěvek od xsouku04 »

mobilemanic píše:xsouku04: Děkuji, to je docela dobré, zkusím... Nevýhoda může být právě to, že uživatelé uvidí, že jsem online (věc kterou nechci), ale to se snad nějak vymyslí...
Pokud nechcete, aby bylo vidět, že jste online, přihlašte se jen jako neviditelný.
Odpovědět