Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby
Pro ty, kteří více volají z mobilního telefonu, můžeme nabídnout balíčky volání a SMS. Ne že bychom balíčky měli v oblibě, ale naše velkoobchodní nabídka je prostě taková, že nižší ceny můžeme nabídnout jen s využitím balíčků.
Problém ale trochu je v tom, že by nám to mohlo podstatně zkomplikovat účtování hovorů v reálném čase - zvláště u hovorů, které začaly v rámci volných minut, ale skončily již jako účtované.
Nechceme nic zbytečně komplikovat, je zde tedy jistý návrh, že balíček by se mohl aplikovat (tedy zaúčtovat) až na začátku dalšího měsíce, tzn. zpětně v době, kdy je již znám celkový počet minut a SMS zpráv v minulém měsíci a je tak snadno možné vrátit peníze za minuty a SMS zprávy spotřebované v rámci balíčku. Ve stejný okamžik by se též strhl poplatek za balíček. Při vhodně zvoleném balíčku jeho aplikace znamená vracení peněz (oproti útratě bez balíčků) v řádech desetikorun - maximálně stokorun.
Balíčky by bylo jako u jiných operátorů nutno objednávat předem a to ideálně vždy před začátkem kalendářního měsíce. Při objednání balíčku bude zkontrolována přiměřená výše kreditu, účtované ceny se ale nezmění. Úspory, které balíček přinese, by se vyúčtovaly až začátkem následujícího období tak, jak je to běžné u tarifů na smlouvu.
Výhoda pro zákazníka: Má přehled, kolik přesně zakoupením balíčku ušetřil konkrétní měsíc.
Výhoda pro Odorik: Jednodušší a přehlednější provedení.
Výhoda pro oba: Bude otevřeno více možností. Např. snadno půjde udělat to, že větší balíček na volání může zpětně snížit cenu za datové balíčky, LTE apod. Přitom ale rozhraní zůstane stále jednoduché a přehledné. Kalkulaci, jak ovlivnil balíček útraty v předchozím měsíci, můžeme přehledně rozepsat, případně poslat i emailem.
Nevýhoda: Při naprosto nevhodně zvoleném balíčku a utracení peněz na jiné simkartě/jiným způsobem možnost dostat se do mínusu. Z nevhodně voleného balíčku ale nikdo prospěch nemá, proto nemyslím, že to bude častý případ a reálný problém.
Máte k tomuto zpětnému účtování balíčků nějaké návrhy nebo výhrady?
Problém ale trochu je v tom, že by nám to mohlo podstatně zkomplikovat účtování hovorů v reálném čase - zvláště u hovorů, které začaly v rámci volných minut, ale skončily již jako účtované.
Nechceme nic zbytečně komplikovat, je zde tedy jistý návrh, že balíček by se mohl aplikovat (tedy zaúčtovat) až na začátku dalšího měsíce, tzn. zpětně v době, kdy je již znám celkový počet minut a SMS zpráv v minulém měsíci a je tak snadno možné vrátit peníze za minuty a SMS zprávy spotřebované v rámci balíčku. Ve stejný okamžik by se též strhl poplatek za balíček. Při vhodně zvoleném balíčku jeho aplikace znamená vracení peněz (oproti útratě bez balíčků) v řádech desetikorun - maximálně stokorun.
Balíčky by bylo jako u jiných operátorů nutno objednávat předem a to ideálně vždy před začátkem kalendářního měsíce. Při objednání balíčku bude zkontrolována přiměřená výše kreditu, účtované ceny se ale nezmění. Úspory, které balíček přinese, by se vyúčtovaly až začátkem následujícího období tak, jak je to běžné u tarifů na smlouvu.
Výhoda pro zákazníka: Má přehled, kolik přesně zakoupením balíčku ušetřil konkrétní měsíc.
Výhoda pro Odorik: Jednodušší a přehlednější provedení.
Výhoda pro oba: Bude otevřeno více možností. Např. snadno půjde udělat to, že větší balíček na volání může zpětně snížit cenu za datové balíčky, LTE apod. Přitom ale rozhraní zůstane stále jednoduché a přehledné. Kalkulaci, jak ovlivnil balíček útraty v předchozím měsíci, můžeme přehledně rozepsat, případně poslat i emailem.
Nevýhoda: Při naprosto nevhodně zvoleném balíčku a utracení peněz na jiné simkartě/jiným způsobem možnost dostat se do mínusu. Z nevhodně voleného balíčku ale nikdo prospěch nemá, proto nemyslím, že to bude častý případ a reálný problém.
Máte k tomuto zpětnému účtování balíčků nějaké návrhy nebo výhrady?
-
- Příspěvky: 486
- Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15
Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby
Chápu to tedy dobře, že při takovém aktivním balíčku stále musím mít dostatek kreditu na to, aby bylo možné všechny hovory/SMS udělat za normální ceny a na konci měsíce dostanu zpátky rozdíl mezi reálně provolaným a cenou balíčku? Tak působí to celkem složitě, ale v rámci možností je to asi schůdná varianta...
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby
Ano, navíc i cena samotného balíčku by se též účtovala opožděně - až na začátku dalšího měsíce. Tedy částka, o kterou musíte mít vyšší kredit, by nebyla nikterak dramatická a rovnala by se vlastně úsporám z toho balíčku. To je jedna varianta - ta, kterou mám na mysli.mobilemanic píše:Chápu to tedy dobře, že při takovém aktivním balíčku stále musím mít dostatek kreditu na to, aby bylo možné všechny hovory/SMS udělat za normální ceny a na konci měsíce dostanu zpátky rozdíl mezi reálně provolaným a cenou balíčku? Tak působí to celkem složitě, ale v rámci možností je to asi schůdná varianta...
V podstatě by tyto balíčky spočívaly v tom, že pokud má zákazník zájem, sám si odhadne, kolik asi příští měsíc provolá a podle toho si aktivuje balíček - pak na tom může něco ušetřit. Oproti tomu při velmi špatném odhadu lze i nějakou menší částku prodělat. Rozdíl se ale vyúčtuje až zpětně, kdy je vše známo. Mezitím platí normální ceny "bez balíčku".
Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby
Cele to pusobi hodne komplikovane, hlavne to strhavani jine ceny, nez nakonec bude hovor stat. Asi bych to pak nenazyval balicek volnych minut, ale neco jako "bonus po provolani X minut". Zaroven nevim, jak jinak to resit. Jako dalsi problem vidim, ze kdyz mam kredit 100KC a aktivuji si balicek volani za 100KC nemuzu pak provolat cely balicek za 100KC.
Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby
Tohle mi přijde šíleně zmatečné, možná by to více osvětlilo, kdyby byly konkrétně vypsány obsahy a podmínky jednotlivých balíčků připadajících do úvahy a případně modelový příklad.
Zajímavé by bylo, kdyby klient balíček nevolil, ale na konci měsíce by se automaticky uplatnil ten, který vyjde nejvýhodněji. Předpokládám, že to ale podmínky GTS/T-Mobile neumožní.
Zajímavé by bylo, kdyby klient balíček nevolil, ale na konci měsíce by se automaticky uplatnil ten, který vyjde nejvýhodněji. Předpokládám, že to ale podmínky GTS/T-Mobile neumožní.
Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby
Něco podobného bylo kdysi při odběru zemního plynu. Při vyúčtování plynaři automaticky zvolili pro odběratele tu nejvýhodnější variantu z ceníku...xtonda píše:Zajímavé by bylo, kdyby klient balíček nevolil, ale na konci měsíce by se automaticky uplatnil ten, který vyjde nejvýhodněji.
Pokud by šel Odorik tímto směrem, pak si myslím, že o klienty by neměl nouzi. Těžko ovšem odhadnout, co by s ním pak udělala "silná trojka"....
Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby
Takhle bych to strávil i já.xtonda píše:Tohle mi přijde šíleně zmatečné, možná by to více osvětlilo, kdyby byly konkrétně vypsány obsahy a podmínky jednotlivých balíčků připadajících do úvahy a případně modelový příklad.
Zajímavé by bylo, kdyby klient balíček nevolil, ale na konci měsíce by se automaticky uplatnil ten, který vyjde nejvýhodněji. Předpokládám, že to ale podmínky GTS/T-Mobile neumožní.
Viděl jsem i nápad,Orange.sk,že v průběhu hovoru minutová sazba klesá,začíná se na 0,12 €/min,po např. 10.minutě se účtuje 0,08 €/min a třeba od 31.minuty téhož hovoru 0,06 €/min. Co tento způsob?
Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby
Take se mi to zda slozite, matouci a prekombinovane.
Vzhledem k tomu, ze u vsech konkurentu se zvoleny balicek sluzeb strhne hned z kreditu, tak toto chovani je jakymsi standardem.
Proto prijit s necim naprosto odlisnym a nestandardnim bude zakonite matouci.
Vzhledem k tomu, ze u vsech konkurentu se zvoleny balicek sluzeb strhne hned z kreditu, tak toto chovani je jakymsi standardem.
Proto prijit s necim naprosto odlisnym a nestandardnim bude zakonite matouci.
Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby
Já to chápu a nezdá se mi to špatné.
Třeba vím, že v dubnu provolám víc jak 100 minut, tak si koupím balík 100 minut za 99,- (oproti 149,- normálně provolaných)
V dubnu pak volám za "normální" ceny, které se hned strhávají, provolám třeba 150min a tak 30.4 bude strženo 223,50 (150*1,49)
Ale protože jsem měl aktivovaný balík, 100 min mě bude stát 99,- a těch 50min * 1,49 = 74,50 → 99+74,50 = 173,50 (čili 50,- Odorik vrátí)
A když to nevyčerpám, moje smůla, ale tak fungují všechny balíky, ne?
Třeba vím, že v dubnu provolám víc jak 100 minut, tak si koupím balík 100 minut za 99,- (oproti 149,- normálně provolaných)
V dubnu pak volám za "normální" ceny, které se hned strhávají, provolám třeba 150min a tak 30.4 bude strženo 223,50 (150*1,49)
Ale protože jsem měl aktivovaný balík, 100 min mě bude stát 99,- a těch 50min * 1,49 = 74,50 → 99+74,50 = 173,50 (čili 50,- Odorik vrátí)
A když to nevyčerpám, moje smůla, ale tak fungují všechny balíky, ne?
Naposledy upravil(a) michaels dne čtv 19. bře 2015 10:46:44, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 71
- Registrován: stř 10. říj 2012 17:02:51
Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby
Nemám co bych k tomu dodal. Kolega to ilustrativně napsal moc hezky. Výhoda totom je, že Odorik potom může přijít prakticky s libovolně velkým balíkem a nemusí se to nijak zvlášť upravovat.
Jedinná nevýhoda je v tom, že musíte mít o něco více kreditu v tomto případě 50Kč (viz příklad výše)
Co Vám na tom příjde tak složitého?
Jedinná nevýhoda je v tom, že musíte mít o něco více kreditu v tomto případě 50Kč (viz příklad výše)
Co Vám na tom příjde tak složitého?