Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby

Příspěvek od xsouku04 »

Kristovec píše:
xtonda píše:Tohle mi přijde šíleně zmatečné, možná by to více osvětlilo, kdyby byly konkrétně vypsány obsahy a podmínky jednotlivých balíčků připadajících do úvahy a případně modelový příklad.

Zajímavé by bylo, kdyby klient balíček nevolil, ale na konci měsíce by se automaticky uplatnil ten, který vyjde nejvýhodněji. Předpokládám, že to ale podmínky GTS/T-Mobile neumožní.
Takhle bych to strávil i já.
Viděl jsem i nápad,Orange.sk,že v průběhu hovoru minutová sazba klesá,začíná se na 0,12 €/min,po např. 10.minutě se účtuje 0,08 €/min a třeba od 31.minuty téhož hovoru 0,06 €/min. Co tento způsob?
Tohle by bylo ideální. Problém je, že balíček je třeba zvolit předem. To, jak zákazník hodlá následující měsíc volat, ví nejlépe on sám, tedy nejlepší je, když si to zvolí sám.

V každém případě je možné tyto balíčky udělat naruby jen ze začátku, než vlastně zjistíme, jaký je o balíčky zájem a jestli tam nejsou nějaké záludnosti ze strany T-mobile pro účtování v reálném čase.
Pokud by o balíčky byl velký zájem a bylo to technicky možné, můžeme je časem předělat na korektní účtování v reálném čase, což by bylo uživatelsky asi ještě přívětivější.
Nechceme to ale nyní zdržovat, takže testovací provoz balíčků by mohl být v režimu "naruby".
jadu
Příspěvky: 153
Registrován: pon 09. úno 2015 13:35:30

Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby

Příspěvek od jadu »

Dobrý den,

zvolený způsob může vést k nutnosti zpětně měnit nestrhnuté částky za aktivní SIM. Osobně trochu doufám, že tento poplatek jednou zmizí nebo se alespoň změní způsob jeho propočtu; už jen volba 30 dní při nestejně dlouhých měsících vede k možnosti jisté "nespravedlnosti." Pokud si uživatel zakoupí libovolnou kombinaci balíčků k prvému v každém měsíci a nic jiného nevyužije, bude na konci dlouhých měsíců platit 0,7 nezávisle na velikosti počáteční útraty. Jestliže si např 1.3. pořídí datový balíček 10GB a LTE, bude ho to stát 700 Kč, ale přesto se poplatku za SIM kartu na konci měsíce nevyhne.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby

Příspěvek od xsouku04 »

jadu píše:Dobrý den,

zvolený způsob může vést k nutnosti zpětně měnit nestrhnuté částky za aktivní SIM. Osobně trochu doufám, že tento poplatek jednou zmizí nebo se alespoň změní způsob jeho propočtu; už jen volba 30 dní při nestejně dlouhých měsících vede k možnosti jisté "nespravedlnosti." Pokud si uživatel zakoupí libovolnou kombinaci balíčků k prvému v každém měsíci a nic jiného nevyužije, bude na konci dlouhých měsíců platit 0,7 nezávisle na velikosti počáteční útraty. Jestliže si např 1.3. pořídí datový balíček 10GB a LTE, bude ho to stát 700 Kč, ale přesto se poplatku za SIM kartu na konci měsíce nevyhne.
Pokud si koupíte balíček, bude jeho cena započítána do útrat. Tedy máte celkem jistotu, že poplatku 0,7 Kč/den se vyhnete. Lidé, pro které jsou balíčky zajímavé, poplatek 0,7 Kč/den platit nemusí, jelikož mají vyšší útraty, platit jej nebudou.
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby

Příspěvek od helmut.niederman »

Proč to dělat jednoduše, když to lze dělat složitě, že ? :x Nechápu to, u jiných virtuálů to funguje tak, že si objednám balíček a hovory nemám účtované, když to jde u Kaktusu, SazkaMobilu proč by to nešlo u Odorika ? Pokud byste měli vyšší náklady spojené se změnou billingu asi by se nedalo svítit a muselo by se to příjmout. Ale i tak je to pro mne zmatečné a komplikované. Až se mi z toho motá hlava :roll:

Mimochodem je zajimavé to, že když nabízíte balíček 3000 volných minut do sítě Odorik GSM tak hovory nejsou účtované, tak proč by to nešlo i jiných balíčků, které chcete nabízet ?
5uch
Příspěvky: 456
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby

Příspěvek od 5uch »

Zpětné (opožděné) účtování balíčků a jejich "zápočet" s útratou v běžných cenách za provolané minuty mi přijde také složitý. Nejspíš i pro Odorik (nemusíte T-mobilu platit objednané balíčky dříve, než skončí jejich platnost?), tak pro zákazníka. Hodně matoucí bude to, že si zákazník objedná balíček volných minut, ale přesto mu v na účtu bude nabíhat odčítání kreditu jako by za průběžnou konzumaci minut... a bude naštvaně volat na zákaznickou linku a psát do fóra, kde že je chyba.

Přiznám se, že při prvním čtení popisu fungování mne napadla ta samá věc co xtondu - že půjde o "flexi" balíčky, které se uplatní pouze tehdy, když to pro zákazníka bude výhodné. Ale z vašeho popisu nyní chápu, že balíčky musíte u TM objednat dopředu a ne až podle toho jak dopadne "spotřeba minut" daného zákazníka.

Ale napadá mne ještě jedna věc v souvislosti s tím naúčtováním balíčku až na jeho konci... ty balíčky se u TM objednávají adresně (na konkrétního zákazníka) - nebo jsou anonymní (byť nedělitelné a nesdílitelné)? V druhém případě byste si mohli udělat analýzu chování zákazníků do historie... a pokud zjistíte, že počet zákazníků, pro které by se balíčky hodily, je přibližně stejný a tedy odhadnutelný, mohli byste pořídit odpovídající "pool" balíčků a na konci měsíce je alokovat těm zákazníkům, kteří je využijí. Ušetřené peníze pak využít podle vlastní úvahy: snížení vašich nákladů a tedy zvýšení vaší marže, snížení zákaznických cen celkově, "bonusové" a tudíž nenárokovatelné snížení cen zákazníkům s vyšší útratou...
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
alfi
Příspěvky: 721
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby

Příspěvek od alfi »

5uch píše:Ale napadá mne ještě jedna věc v souvislosti s tím naúčtováním balíčku až na jeho konci... ty balíčky se u TM objednávají adresně (na konkrétního zákazníka) - nebo jsou anonymní (byť nedělitelné a nesdílitelné)? V druhém případě byste si mohli udělat analýzu chování zákazníků do historie... a pokud zjistíte, že počet zákazníků, pro které by se balíčky hodily, je přibližně stejný a tedy odhadnutelný, mohli byste pořídit odpovídající "pool" balíčků a na konci měsíce je alokovat těm zákazníkům, kteří je využijí. Ušetřené peníze pak využít podle vlastní úvahy: snížení vašich nákladů a tedy zvýšení vaší marže, snížení zákaznických cen celkově, "bonusové" a tudíž nenárokovatelné snížení cen zákazníkům s vyšší útratou...
Já to chápu, že účtování je - bohužel - per zákazník, tedy český virtuál si nemůže u operátora nakoupit X tísíc minut, SMS, MB(GB) a aktivních SIM karet a s ty dál prodat dle svého uvážení a dle vlastní cenové politiky, jak by to dávalo smysl, ale nakupuje fixně dané ceny a balíčky pro každého zákazníka zvlášť :-(

Zpětné přeúčtování balíčku je zajímavý nápad, ale bojím se, že "běžný franta" to nebude moc chápat a bude pro něj jednodušší využít "průhlednější" nabídku někde jinde, i když výsledek je na konci měsíce stejný.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby

Příspěvek od xsouku04 »

alfi píše: Já to chápu, že účtování je - bohužel - per zákazník, tedy český virtuál si nemůže u operátora nakoupit X tísíc minut, SMS, MB(GB) a aktivních SIM karet a s ty dál prodat dle svého uvážení a dle vlastní cenové politiky, jak by to dávalo smysl, ale nakupuje fixně dané ceny a balíčky pro každého zákazníka zvlášť :-(

Zpětné přeúčtování balíčku je zajímavý nápad, ale bojím se, že "běžný franta" to nebude moc chápat a bude pro něj jednodušší využít "průhlednější" nabídku někde jinde, i když výsledek je na konci měsíce stejný.
Souhlasím, je to tak. Abychom ale nezdržovali, umožníme objednávat balíčky naruby už ideálně i příští měsíc - potřebujeme to otestovat.
Nevíme, jestli nás třeba T-mobile nepřekvapí nějakou nedokumentovanou záludností.
A během několika měsíců můžeme pak dodělat účtování v reálném čase, aby to bylo přívětivější i pro BFU.
Kafka

Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby

Příspěvek od Kafka »

Dobrý den, zajímaly by mě, jestli budou v rámci balíčku zohledněno volání v síti Odorik a mimo síť. Popřípadě jestli to půjde kombinovat s neomezeným tarifem (3000 minut) v síti Odorik.
Jinak zpětné přeúčtování není podle mě složité na chápání a běžný uživatel Odoriku to pochopí.
v6ak
Příspěvky: 62
Registrován: úte 27. lis 2012 16:58:15

Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby

Příspěvek od v6ak »

Je fakt, že už dnes jsou služby spíše komplikovanější a uživatelé Odoriku se s tím poprali. Takže se s tím současní uživatelé snad poperou i tentokrát.

Na druhou stranu je otázka, jestli je to žádoucí směr.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Návrh - balíčky volných minut a SMS naruby

Příspěvek od xsouku04 »

Kafka píše:Dobrý den, zajímaly by mě, jestli budou v rámci balíčku zohledněno volání v síti Odorik a mimo síť. Popřípadě jestli to půjde kombinovat s neomezeným tarifem (3000 minut) v síti Odorik.
Nevím, musím se zeptat. Vyšší balíčky zahrnují neomezené volání v síti, ale jestli se u těch menších balíčků odečítá z volných minut, nevím, předpokládám, že nikoli. A jestli je je možné kombinovat s VPN, také nevím. Předpokládám, že ano. Kdyby se z balíčků odečítaly i minuty za hovory v rámci Odoriku, byla by to podstatná nevýhoda.
Pokusím se tyto "drobnosti" zjistit, abychom při zveřejnění ceny mohli být přesní.
Odpovědět