Směrování hovorů podle přesměrovávajícího čísla

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Směrování hovorů podle přesměrovávajícího čísla

Příspěvek od xsouku04 »

Již nějakou dobu si uživatelé mohou nastavit v paralelním vyzvánění směrování hovorů podle čísla volajícího.
Do paralelního zvonění můžete přidat záznam v podobě Cislo_volajiciho>cislo_kam_smerovat. Tedy např. 608424631>533533533.
Nyní číslo před znakem ">" může být nejen číslo volajícího, ale i číslo, které provedlo přesměrování hovoru. Mezi operátory se totiž tohle číslo předává, tedy je na základě něho možné provést směrování.
Možné příklady využití:
  • Je možné si přesměrovat na Odorik celou řadu deseti čísel ISDN připojených technologií ISDN2. Bohužel všech deset čísel je nutné přesměrovat na stejné číslo. Směrování hovorů se tak může nastavit podle přesměrovávaného čísla u konkrétního hovoru.
  • Více českých SIM karet v roamingu mimo EU může použít jediné české VoIP číslo pro směrování hovorů do zahraničí na místní telefonní číslo v dané zemi a vyhnout se tak astronomickým poplatkům za příchozí hovory v roamingu mimo EU.
chrml
Příspěvky: 38
Registrován: pon 06. led 2014 15:06:26

Re: Směrování hovorů podle přesměrovávajícího čísla

Příspěvek od chrml »

Zdravím.
Šlo by to prosím dovysvětlit? Chápu to správně?
Příklad: pokud pojedu se ženou a 10 dětma na Kamčatku, tak všechny jejich SIM přesměruji na odoričí VOIP číslo (**21*VOIPCISLO*#) a toto odoričí VOIP na Kamčatskou lokální SIMku (VOIPCISLO>KAMCATKA) a kdokoliv jim bude volat na jejich mobil, bude zvonit na Kamčatskou SIM? Platit budu 'česká sim na voip (u odoriku 0.59)' + 'internetové volání na kamčatku (?1.16?)'.

Díky, Jirka
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Směrování hovorů podle přesměrovávajícího čísla

Příspěvek od xsouku04 »

chrml píše:Zdravím.
Šlo by to prosím dovysvětlit? Chápu to správně?
Příklad: pokud pojedu se ženou a 10 dětma na Kamčatku, tak všechny jejich SIM přesměruji na odoričí VOIP číslo (**21*VOIPCISLO*#) a toto odoričí VOIP na Kamčatskou lokální SIMku (VOIPCISLO>KAMCATKA) a kdokoliv jim bude volat na jejich mobil, bude zvonit na Kamčatskou SIM? Platit budu 'česká sim na voip (u odoriku 0.59)' + 'internetové volání na kamčatku (?1.16?)'.

Díky, Jirka
Ano, přesně tak. Aby to fungovalo, jen přidáte do paralelního zvonění na dobu, kdy jste na Kamčatce, následující:

608424631>7XXXXXXXXX kde 608424631 je číslo českého mobilu, který chci, aby vyzváněl na Kamčatce.

Výhoda je, že takto můžete přesměrovat všechny Vaše známé/celou rodinu a nemusíte si k tomu pořizovat extra geografická nebo nomadická čísla. Číslo dokonce může být i nadále používáno v ČR jak předtím - pokud je to žádoucí. Doporučuji vyzkoušet před odjezdem, samozřejmě místo na Kamčatku můžete hovor dočasně přesměrovat třeba na jiný mobil v ČR.
utx
Příspěvky: 123
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Směrování hovorů podle přesměrovávajícího čísla

Příspěvek od utx »

Právě se pokouším tuto funkci nastavit na své lince. Mám mimo jiné dvě mobilní čísla, a jedno nomadické. Na mobilu jsem si nastavil, že v případě nedostupnosti se má z mého prvního mobilního čísla hovor přesměrovat na ono nomadické. U něj jsem do paralelního zvonění zadal přesměrování ve formátu "první mobilní číslo>druhé mobilní číslo". Očekával jsem, že v případě nedostupnosti prvního mobilního čísla se hovory pomocí paralelního zvonění přesměrují na druhé mobilní číslo. Když jsem to ale otestoval ze své pevné linky ve stejném účtu Odorik, nestalo se to. Místo toho slyším: „Volané číslo není nastaveno.“ (ID hovoru: 348078326 + 348078327).
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Směrování hovorů podle přesměrovávajícího čísla

Příspěvek od Pitomec »

U nomadického čísla je potřeba nastavit v položce "příchozí hovor bude paralelně vyzvánět též na čísle(ch):" jenom číslo druhého mobilního telefonu.
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Směrování hovorů podle přesměrovávajícího čísla

Příspěvek od xsouku04 »

utx píše:Právě se pokouším tuto funkci nastavit na své lince. Mám mimo jiné dvě mobilní čísla, a jedno nomadické. Na mobilu jsem si nastavil, že v případě nedostupnosti se má z mého prvního mobilního čísla hovor přesměrovat na ono nomadické. U něj jsem do paralelního zvonění zadal přesměrování ve formátu "první mobilní číslo>druhé mobilní číslo". Očekával jsem, že v případě nedostupnosti prvního mobilního čísla se hovory pomocí paralelního zvonění přesměrují na druhé mobilní číslo. Když jsem to ale otestoval ze své pevné linky ve stejném účtu Odorik, nestalo se to. Místo toho slyším: „Volané číslo není nastaveno.“ (ID hovoru: 348078326 + 348078327).
Přesměrování mobilních čísel nelze nastavovat u nás na webu, ale musí se nastavovat přímo na mobilním telefonu buď v menu telefonu, nebo vytočením jakýchsi 25 let starých kódů https://www.t-mobile.cz/podpora/nastave ... ani-hovoru, které jsou pro všechny operátory stejné. Na webu jste u čísla 91011XXX8 nastavil 72872XXX7>79979XXX9, což znamená, že kdybyste volal z čísla 72872XXX7 na číslo 91011XXX8 bude hovor směrován na číslo 79979XXX9. Ve všech ostatních případech se nedá na číslo 91011XXX8 vůbec dovolat, protože tam žádné další pravidlo není a tohle se neuplatní. Tedy něco jiného, než jste asi chtěl.
utx
Příspěvky: 123
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Směrování hovorů podle přesměrovávajícího čísla

Příspěvek od utx »

xsouku04 píše:Přesměrování mobilních čísel nelze nastavovat u nás na webu, ale musí se nastavovat přímo na mobilním telefonu buď v menu telefonu, nebo vytočením jakýchsi 25 let starých kódů https://www.t-mobile.cz/podpora/nastave ... ani-hovoru, které jsou pro všechny operátory stejné.
To jsem samozřejmě udělal, a číslo 72872XXX7 se správně přesměruje v případě nedostupnosti na 91011XXX8.
xsouku04 píše:Na webu jste u čísla 91011XXX8 nastavil 72872XXX7>79979XXX9, což znamená, že kdyby jste volal z čísla 72872XXX7 na číslo 91011XXX8 bude hovor směrován na číslo 79979XXX9. Ve všech ostatních případech se nedá na číslo 91011XXX8 vůbec dovolat, protože tam žádné další pravidlo není a tohle se neuplatní. Tedy něco jiného než jste asi chtěl.
Vy ale výše v tomto vláknu tvrdíte, že lze přesměrovávat pomocí přesměrovávajícího čísla pomocí 608424631>7XXXXXXXXX, kde 608424631 je číslo českého mobilu, který chci, aby vyzváněl na Kamčatce. Tedy analogicky "72872XXX7>79979XXX9", kde 72872XXX7 je číslo českého mobilu, který chci, aby vyzváněl na 79979XXX9 (Kamčatka). Nebo je něco v mém případě jinak?
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Směrování hovorů podle přesměrovávajícího čísla

Příspěvek od Pitomec »

Jinak je to, že vypnutý mobil se při přesměrování nehlásí svým číslem, takže dávat u nomadického čísla pravidlo "72872XXX7>79979XXX9" je nesmysl.
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Směrování hovorů podle přesměrovávajícího čísla

Příspěvek od xsouku04 »

utx píše:
xsouku04 píše:
xsouku04 píše:Na webu jste u čísla 91011XXX8 nastavil 72872XXX7>79979XXX9, což znamená, že kdyby jste volal z čísla 72872XXX7 na číslo 91011XXX8 bude hovor směrován na číslo 79979XXX9. Ve všech ostatních případech se nedá na číslo 91011XXX8 vůbec dovolat, protože tam žádné další pravidlo není a tohle se neuplatní. Tedy něco jiného než jste asi chtěl.
Vy ale výše v tomto vláknu tvrdíte, že lze přesměrovávat pomocí přesměrovávajícího čísla pomocí 608424631>7XXXXXXXXX, kde 608424631 je číslo českého mobilu, který chci, aby vyzváněl na Kamčatce. Tedy analogicky "72872XXX7>79979XXX9", kde 72872XXX7 je číslo českého mobilu, který chci, aby vyzváněl na 79979XXX9 (Kamčatka). Nebo je něco v mém případě jinak?
To opravdu funguje, ale ve vašem případě mobilní operátor čísla 72872XXX7 "zapomněl" poslat příznak přesměrování spolu s číslem, které bylo přesměrováno. Předpokládal jsem proto, že jste volal napřímo. Nezbývá tak, než přesměrovat všechny hovory z čísla 91011XXX8 na Kamčatku. Potencionální nevýhoda je jediná, že číslo nelze zároveň použít k jiným účelům, což by ale nemělo vadit, protože při nejhorším další číslo stojí 10/15 Kč.
utx
Příspěvky: 123
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Směrování hovorů podle přesměrovávajícího čísla

Příspěvek od utx »

xsouku04 píše:To opravdu funguje, ale ve vašem případě mobilní operátor čísla 72872XXX7 "zapomněl" poslat příznak přesměrování spolu s číslem, které bylo přesměrováno. Předpokládal jsem proto, že jste volal napřímo. Nezbývá tak, než přesměrovat všechny hovory z čísla 91011XXX8 na Kamčatku. Potencionální nevýhoda je jediná, že číslo nelze zároveň použít k jiným účelům, což by ale nemělo vadit, protože při nejhorším další číslo stojí 10/15 Kč.
Trochu jsem se podíval tomuto problému na zoubky.

Zdá se, že jde o chybu na straně T-Mobile při poskytování služeb pro Odorik SIM. Mobilní operátor nepředá příznak přesměrování nikdy. Dokonce ani volba Přesměrovat vždy, kdy telefon volajícímu řekne: „Vyčkejte prosím, váš hovor bude přesměrován,“ nevede k vygenerování příznaku přesměrovaného hovoru. Že to není problém na straně Odorika, jsem ověřil snadno tím, že jsem nechal přesměrovat 72872XXX7 přímo na 79979XXX9 v telefonu. Na cílovém telefonu se neobjevila zpráva, že jde o přesměrovaný hovor.

Jediný případ, kdy došlo k přesměrování mobilního hovoru korektně, byla situace, kdy jsem volal přes SIP sám sobě (z mobilního SIP účtu 72872XXX7 na mobilní telefon 72872XXX7). Telefon si na to, že volám ze z jedné aplikace (Zoiper) do druhé (Telefon), kupodivu nestěžoval, a zvonil. Po 17 sekundách byl hovor předán na záložní číslo. (Zde se to ovšem přesměrovalo podle volajícího čísla.) A protože přesměrování tentokrát provedl Odorik, na volaném mobilním telefonu se se korektně zobrazila informace o předaném hovoru. (Android je na tuto informaci skoupý, a problikne tam jen na pár sekund na začátku vyzvánění.)
Odpovědět