Možnost přikupovat data v aktuálním měsíci

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
utx
Příspěvky: 123
Registrován: pon 27. kvě 2013 23:10:42

Re: Možnost přikupovat data v aktuálním měsíci

Příspěvek od utx »

Kristovec píše:Tescomobile.cz ponechává 200 kbps,což je velice slušné,O2.
U O2 už nějakou dobu nejsem, ale pokud si dobře pamatuji, tak ta poFUPková rychlost byla pro HTTP. HTTPs (zabezpečené stránky, WhatsApp) IMAPs (mail), SIP (telefonování) padaly na nulu.

Pravda, u Odoriku je s poFUPkovou rychlostí problém i dokoupit data v samoobsluze.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Možnost přikupovat data v aktuálním měsíci

Příspěvek od xsouku04 »

Kristovec píše:Nešlo by zvýšit rychlost po vyjetí FUP? Tescomobile.cz ponechává 200 kbps,což je velice slušné,O2.SK na přání zákazníků zrychlila ze 16 na 48 kbps.Alespoň tu základní GPRS 80 kbps? Raději bych měl přece jen 150 MB za 69 Kč a poFUPkových 80 kbps od Odoriku,než totéž za 150 Kč,byť s 200 kbps od Tesca.
Bohužel s tím nejde z naší strany nic udělat. O rychlosti po FUP rozhoduje t-mobile, také provádí to přiškrcení.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Možnost přikupovat data v aktuálním měsíci

Příspěvek od xsouku04 »

utx píše: Pravda, u Odoriku je s poFUPkovou rychlostí problém i dokoupit data v samoobsluze.
Ano, je to tak. Internet po aplikaci FUP lze bez potíží použít jen na API funkce, a také máme hlášení, že na čtení emailů je to také OK.
Možnost dokupování dalších dat vyřešíme právě pomocí nenáročného API v naší aplikaci, podobně jako je nyní i aplikaci FUP možné objednávat bez potíží zpětné volání.
alfi
Příspěvky: 718
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Možnost přikupovat data v aktuálním měsíci

Příspěvek od alfi »

xsouku04 píše:
mobilemanic píše:Takže nákup nového balíčku už automaticky neresetuje vypotřebovaná data, tedy při nákupu dalšího už nepřijdu o nevyčerpané MB toho předchozího?
Ano, přesně tak. Tedy další data si můžete koupit dříve, než vám dojdou a nasčítat si tak libovolné množství dat.
Koupit si třikrát 150 MB tedy 300 MB, nebo 150 + 100 tedy 250 MB.
Ono to teď "bohužel" funguje stejně i v opačném případě - občas se FUP po vyčerpání nevypne hned, ale třeba až za dalších 10-20MB. No a po dokoupení dalších 100-150 MB se ty přečerpané MB rovnou odečtou i z nového balíčku. Vůči ceníku je to správně, ale občas se to hodilo ;-)

Podobně pořád trochu stávkují notifikační SMS o vyčerpání balíčků = na první balíček tenhle měsíc mi přišla 2x (podruhé těsně po zapnutí nového?), na druhý vyčerpaný vůbec (@odorik: jen pro info, není třeba řešit. Teda pokud takové chyby cíleně nehledáte :-) )
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Možnost přikupovat data v aktuálním měsíci

Příspěvek od xsouku04 »

alfi píše: Ono to teď "bohužel" funguje stejně i v opačném případě - občas se FUP po vyčerpání nevypne hned, ale třeba až za dalších 10-20MB. No a po dokoupení dalších 100-150 MB se ty přečerpané MB rovnou odečtou i z nového balíčku. Vůči ceníku je to správně, ale občas se to hodilo ;-)
A tak pokud se to stane, může být lepší si koupit raději nový balíček, než přikupovat data. Přepnete se na chvíli na účtování po MB a poté si koupíte balíček.
alfi píše: Podobně pořád trochu stávkují notifikační SMS o vyčerpání balíčků = na první balíček tenhle měsíc mi přišla 2x (podruhé těsně po zapnutí nového?), na druhý vyčerpaný vůbec (@odorik: jen pro info, není třeba řešit. Teda pokud takové chyby cíleně nehledáte :-) )
Co se týče notifikačních SMS, implementace samotných balíčků neprobíhá u nás, tedy ovlivnit to můžeme jen tak, že přesně a věrohodně nahlásíme problémy T-mobile. Také to mohou být jen dočasné potíže u T-mobile.
Hafi
Příspěvky: 97
Registrován: stř 01. črc 2015 10:13:50

Re: Možnost přikupovat data v aktuálním měsíci

Příspěvek od Hafi »

V sobotu kolem 16h jsem zavoláním na příslušné číslo dokoupil datový balíček. Běžné zprovoznění během chvíle neprošlo, vypnutí/zpnutí nepomohlo, opakované volání na linku pro dokupy hlásilo "další změny nejsou možné, neb probíhají změny", kredit byl odečten.

Druhý den ráno jsem volal Odorikovi, vysvětlil záznamníku problém a asi za hodinu volal Odorik, že už zprovozněno - předpokládám, že k tomu nedošlo samo, ale nějakým zásahem. Absence netu se zrovna celkem nehodila, neb jsme potřebovali sledovat pohyb bouřek, aby nás to někde nechtěně netrefilo. Mohu poprosit o nějakou informaci, k čemu došlo? A po jaké době dává smysl předpokládat, že je někde nestantardardní problém a je dobré volat? Má to nějaké rychlé řešení v situaci, kdy to opravdu spěchá? Lze v takovou chvíli zavolat např. pro přepnutí účtování na kB? Dokážu si představit třeba, že data dojdou během výpůjčky carsharing auta a pak bych nechtěl 17 hodin á 7 Kč/min čekat na aktivaci internetu, abych mohl auto vrátit...a pobíhání a hledání volné wifi rovněž nemusí být řešením. Týká se linky 718375.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Možnost přikupovat data v aktuálním měsíci

Příspěvek od xsouku04 »

Dobrý den,
T-mobile měl v té době plánovanou odstávku. Ta bývá v nočních hodinách často z pátku na sobotu a může se někdy i trochu protáhnout. Kromě plánovaných odstávek, se může požadavek zaseknout, nebo mohou mít i neplánované výpadky. Je proto dobré si data dokoupit předem, pokud je budete nutně potřebovat. Bohužel není z naší strany možné s tím cokoli dělat.
Hafi
Příspěvky: 97
Registrován: stř 01. črc 2015 10:13:50

Re: Možnost přikupovat data v aktuálním měsíci

Příspěvek od Hafi »

aha, díky, toho jsem si nevšimnul (resp. na twitteru mi fakt nenapadlo hledat a zatím se mi to nikdy nedotklo - neb to bylo v nočních hodinách, ne celou sobotu). Celkem by potěšilo, kdyby to hlasový automat sdělil - to by nemuselo být komplikované a alespoň bych věděl, že chyba není na mé straně a nemusím furt zkoušet restart telefonu, atp.
Hafi
Příspěvky: 97
Registrován: stř 01. črc 2015 10:13:50

Re: Možnost přikupovat data v aktuálním měsíci

Příspěvek od Hafi »

V sobotu večer mi přišla SMS o dosažení 80 % dat.
Teď když na to koukám, tak tam mám od 1. do 12. z balíčku čerpáno 1030 MB z 2 GB balíčku.
Ať na to koukám, jak na tou koukám, není to 80 % - jelikož to přišlo během dne, tak to nejspíše přišlo cca při 50 %.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Možnost přikupovat data v aktuálním měsíci

Příspěvek od xsouku04 »

Hafi píše:V sobotu večer mi přišla SMS o dosažení 80 % dat.
Teď když na to koukám, tak tam mám od 1. do 12. z balíčku čerpáno 1030 MB z 2 GB balíčku.
Ať na to koukám, jak na tou koukám, není to 80 % - jelikož to přišlo během dne, tak to nejspíše přišlo cca při 50 %.
Vypadá to, že T-mobilu občas nějaké informace o datových přenosech ztratí a k nám nedoputují (nebo se zpožděním). Při účtování po KB je to výhoda, protože tyto data se nazaúčtují, ale při balíčcích je to matoucí. Pokud ale data měříte v mobilním telefonu, souhlasí to.
Na webovém rozhraní, co se týče FUP, píší: Zbývá do FUP [kiB]: 280843,FUP limit [MiB]: 2000,FUP aktivní: no . Doporučuji datovou spotřebu přednostně sledovat v telefonu, kde vidíte i to, které aplikace data spotřebovávají.
Odpovědět