Nahrané hovory jako mp3, komprese podle délky

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nahrané hovory jako mp3, komprese podle délky

Příspěvek od xsouku04 »

Odedneška posíláme nahrané hovory místo ve formátu ogg ve formátu mp3, který je o něco úspornější, tedy hovory budou v lepší kvalitě.
Aby příloha emailů nepřesáhla 8,5 MB volíme kompresi podle délky hovorů. Kratší hovory tedy obdržíte v lepší kvalitě než ty hodně dlouhé, ale vždy bude mít zvuková příloha méně jak 8,5 MB.

Nově, pokud máte na lince nastavenou službu zasílání emailů o zmeškaných hovorech, bude hovor o zmeškaném hovoru zaslán i v případě, že hovor zdvihla služba nahrání hlasové zprávy, ale k zavěšení došlo dříve, než po vyslechnutí celé hlášky.
LubosD
Příspěvky: 171
Registrován: pát 06. úno 2015 10:41:27

Re: Nahrané hovory jako mp3, komprese podle délky

Příspěvek od LubosD »

Nemá to být naopak? Vorbis OGG je výrazně lepší kodek než MP3, je přibližně na úrovni AAC (často označovaného za MP4).
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahrané hovory jako mp3, komprese podle délky

Příspěvek od xsouku04 »

LubosD píše:Nemá to být naopak? Vorbis OGG je výrazně lepší kodek než MP3, je přibližně na úrovni AAC (často označovaného za MP4).
Hledal jsem o tom na internetu a píší :
Objektivní metodou pro porovnáváni je právě subjektivní poslech.
Jinak pro nižší bitrate by mělo být ogg fakt lepší. Že je to nyní prý lepší, mi tvrdil kolega Kovik, který to dělal.
Subjektivně jsem z kvality hovorů v ogg nebyl nijak nadšený, ale asi to záleží na mnohém.

Pravý důvod, proč jsme to předělávali, je kvůli jednomu zákazníkovi s MAC OS X, kterému to nechce ogg přehrávat přímo v internetovém prohlížeči, ale mp3 přehraje. Vlastnost, že volíme kompresi podle délky, aby se to vždy vlezlo jako příloha do jediného mailu, je tam už nějaký měsíc.
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Nahrané hovory jako mp3, komprese podle délky

Příspěvek od GeBu »

Jednu dobu jsem si pročítal různé diskuse o formátech a kodecích a z nich vyplynulo, že nezáleží jen na formátu, ale dokonce více záleží na kodeku. Jako důkaz je v diskusích uváděn právě formát MP3, který už dneska není nijak špičkový , ale často při testech vyhrává, protože má naprosto výborný kodek a to lame.
Myslím, že se uvádí, že OGG je na menších rychlostech lepší, ale nevím, jestli výrazně nebo o trochu a pokud se použije špičkový kodek MP3 dobře nastavený tak zkušenosti s ním mohou být dobré.
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 505
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Nahrané hovory jako mp3, komprese podle délky

Příspěvek od kovik »

Dobry den,
lame jsem pouzil, udelal jsem to tak, ze si spocitam optimal bitrate:
max=8500000 #maximalni velikost co jde pripojit do emailu (zakodovana do base64)
br=(max/sec)*8 #sec pocet sekund nahraneho souboru
maximalni hodnota br je 56

potom prevedu wav do mp3
lame -t -f --quiet --preset #{br} ....
-t disable writing wav header when using --decode
-f Same as -q 7. Fast, ok quality
--preset type type must be "medium", "standard", "extreme", "insane",
or a value for an average desired bitrate and depending
on the value specified, appropriate quality settings will
be used.
Takze by mel byt pouzit `optimalni bitrate` vuci delce souboru maximalne vsak 56kbps.

Jestli ma nekdo napad na vylepseni, sem s nim.
Dekuji.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahrané hovory jako mp3, komprese podle délky

Příspěvek od xsouku04 »

Byl by zájem, aby si zákazník mohl vybrat, zda-li chce ogg soubory nebo mp3? A stačilo by nastavení na uživatele, nebo raději na linku? Na uživatele by to snad stačit mohlo.
Máme zde hlášení, že mp3 soubory jsou cca 3xkrát větší a přitom rozdíl v kvalitě subjektivně žádný.
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Nahrané hovory jako mp3, komprese podle délky

Příspěvek od GeBu »

Já ne. Použil jsem to snad jenom jednou (záznam tedy ale stojí za to) a soubor byl na dnešní poměry malý. Zapojil jsem se do diskuse více méně kvůli problematice kodeků než kvůli použití.
Georgius
Příspěvky: 223
Registrován: pon 22. črc 2013 16:07:46

Re: Nahrané hovory jako mp3, komprese podle délky

Příspěvek od Georgius »

Jako zastánce OSS jednoznačně preferuji ogg a hlásím se o zaškrtávátko v nastavení s defaultem na ogg a kdo má Masox, ten si to přepne.
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Nahrané hovory jako mp3, komprese podle délky

Příspěvek od helmut.niederman »

xsouku04 píše:Byl by zájem, aby si zákazník mohl vybrat, zda-li chce ogg soubory nebo mp3? A stačilo by nastavení na uživatele, nebo raději na linku? Na uživatele by to snad stačit mohlo.
Máme zde hlášení, že mp3 soubory jsou cca 3xkrát větší a přitom rozdíl v kvalitě subjektivně žádný.
Ano, rád bych uvítal možnost vybírat si mezi různými formáty OGG, MP3, FLAC, SND, AIFF, WMA, 3GP, aj. Určitě to dejte tak aby se to dalo nastavovat na linku než na celý účet.
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Nahrané hovory jako mp3, komprese podle délky

Příspěvek od GeBu »

Začátek zprávy vypadá spíš jako ironie - celá řady formátů Ti ve výčtu chybí :).
helmut.niederman píše:Máme zde hlášení, že mp3 soubory jsou cca 3xkrát větší a přitom rozdíl v kvalitě subjektivně žádný.

Ano, rád bych uvítal možnost vybírat si mezi různými formáty OGG, MP3, FLAC, SND, AIFF, WMA, 3GP, aj. Určitě to dejte tak aby se to dalo nastavovat na linku než na celý účet.
Naposledy upravil(a) GeBu dne pon 24. srp 2015 12:57:52, celkem upraveno 1 x.
Odpovědět