Nové možnosti nastavení SIP linky

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.

Nové možnosti nastavení SIP linky

Příspěvekod xsouku04 » ned 07. srp 2016 12:46:07

Viz přiložené obrázky.

Update 2016-08-08 14:27 - funkcionalita auto-answer je už také funkční.

přesměrování_na_telefonu.png
přesměrování_na_telefonu.png (44.1 KiB) Zobrazeno 5951 krát


Auto-answer.png
Auto-answer.png (56.67 KiB) Zobrazeno 5961 krát


nahravani_hovoru.png
nahravani_hovoru.png (44.59 KiB) Zobrazeno 5961 krát


extra_jitter_buffer_pro_odchozi_hovory.png
extra_jitter_buffer_pro_odchozi_hovory.png (29.13 KiB) Zobrazeno 5950 krát
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6858
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Nové možnosti nastavení SIP linky

Příspěvekod schlafenberg » pon 08. srp 2016 15:05:14

Dobrý den,
auto-answer může být opravdu užitečný. Dá se ale nějak dosáhnout toho, aby se aplikoval jen pro některé (ty zabagované) klienty? Pro korektně se chovající klienty mi připadá, že to může být trochu na obtíž. Pokud používám více klientů, některé zabagované, jiné korektní, napadá mě následující postup:
Vytvořit dvě linky, na jedné to nastavit, na druhé ne, a každému klientu dát přihlašovací údaje odpovídající linky.
Problém pak nastane s identifikací linky. Protože to chci jen jako workaround na chybu klienta, rád bych, aby se obě linky identifikovaly (CLIPem třeba) stejně. To znamená nastavit sdílenou identifikaci linky a při hovoru z jedné z nich vždy použít suffix "*<číslo té správné>". To by ale bylo trochu nepohodlné.
Jako řešení mě napadá přidat u linky volbu přebírat identifikaci jiné linky pokaždé. Vlastně implicitní suffix "*<číslo>". Bylo by toto prosím možné implementovat? Pokud to už někde není, nenašel jsem to.
schlafenberg
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 23. pro 2012 23:30:10

Re: Nové možnosti nastavení SIP linky

Příspěvekod schlafenberg » pon 08. srp 2016 15:13:45

BTW, hodilo by se to i pro jiné situace, kdy člověk může chtít další linku jen kvůli nastavení různých parametrů pro různé klienty. Třeba by mohlo být užitečné nastavit různým klientům různý jitter buffer, nebo kodeky, nebo SIP a IAX ... a přitom stále sdílet identifikaci.
schlafenberg
 
Příspěvky: 34
Registrován: ned 23. pro 2012 23:30:10

Re: Nové možnosti nastavení SIP linky

Příspěvekod swejzi » pon 08. srp 2016 19:41:57

Občas se mi stává, že u Zoiperu při vytočení hovoru neslyším vyzvánění, třeba 10 vteřin je ticho a pak na mě najednou vybafne volaný slovy "haló haló!". A jednou se mi stal zase opak, že vyzvánění jsem slyšel, ale po přijetí hovoru jsem měl ticho, přestože v zaslané nahrávce byl volaný slyšet. Dávám to za vinu spíš mizernému HW telefonu, než Zoiperu. Myslím, že tyto problémy by řešil právě ten Auto-answer. Potíž je v tom, že po nějakých vašich včerejších úpravách mi aktivace auto-answeru vyruší zesílení zvuku pomocí prefixu *0819 (*0818) a jsem hrozně potichu. Zkoušeno na testovací lince *0811.
swejzi
 
Příspěvky: 55
Registrován: ned 08. čer 2014 16:54:12

Re: Nové možnosti nastavení SIP linky

Příspěvekod kovik » úte 09. srp 2016 9:37:21

Dobry den, prozatim staci dat zesileni na prvni misto.
Uživatelský avatar
kovik
 
Příspěvky: 455
Registrován: stř 16. lis 2011 12:07:52

Re: Nové možnosti nastavení SIP linky

Příspěvekod swejzi » úte 09. srp 2016 12:35:11

Pokud použiju pouze prefix pro zesílení a vše ostatní (jitter buffer, nahrávání, auto-answer) řeším volbami v uživatelském rozhraní a volám linku *0811, tak hovor nejde vůbec vytočit. Ozve se "volané číslo není v tuto chvíli dostupné" - vytočeno ve formátu *081915*0811. Ve výpisu se to poté tváří, že jsem se snažil vytočit číslo *081915. Pokud stejným způsobem volám na mobilní číslo, tedy ve formátu *081915+420xxxyyyzzz, tak to normálně vyzvání.
swejzi
 
Příspěvky: 55
Registrován: ned 08. čer 2014 16:54:12

Re: Nové možnosti nastavení SIP linky

Příspěvekod kovik » úte 09. srp 2016 17:45:20

Dobry den,
melo by to opravené. Pořadí prefixů (i těch, co přidáme automaticky dle nastavení linky) vždy u nás změníme na potřebné tak, aby byla funkce všech prefixů zachována.
Děkujeme.
Uživatelský avatar
kovik
 
Příspěvky: 455
Registrován: stř 16. lis 2011 12:07:52

Re: Nové možnosti nastavení SIP linky

Příspěvekod swejzi » úte 09. srp 2016 21:48:13

Stejná situace jako výše - číslo se již vytočí správně, ale odchozí zvuk se nezesílí. S vypnutým auto-answer v pořádku.
swejzi
 
Příspěvky: 55
Registrován: ned 08. čer 2014 16:54:12

Re: Nové možnosti nastavení SIP linky

Příspěvekod xsouku04 » úte 09. srp 2016 21:54:00

swejzi píše:Stejná situace jako výše - číslo se již vytočí správně, ale odchozí zvuk se nezesílí. S vypnutým auto-answer v pořádku.


Ještě bych chtěl připomenout, že jestli používáte *0819, tak tohle není podporováno.
Místo toho je podporován *0817
http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla

Totiž prefix *0819 fungoval špatně - ne jak byl popsán v dokumentaci. Ale oprava by způsobila, že lidem, co si to vyladili pro své použití, by se to rozbilo. Tak jsme zavedli nový prefix *0817 a *0819 nechali jako nedokumentovaný způsob, aby se lidem nerozbila funkcionalita.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6858
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Nové možnosti nastavení SIP linky

Příspěvekod swejzi » stř 10. srp 2016 11:38:09

Použil jsem tedy prefix *0817, s tímto již hovor na *0811 zdánlivě funguje korektně, ALE před spojením hovoru se mi ve sluchátku ozve: "... se nepodařilo spojit, zkontrolujte prosím správnost volaného čísla.", NICMÉNĚ hovor je poté normálně spojen. V nastavení linky mám pouze zapnutý auto-answer. Jitter buffer, zesílení a nahrávání řeším prefixy, tzn. že vytáčím *089*081765*086*0811.
EDIT: Pokud vytočím mobilní číslo, ozve se opět hláška, že "...se nepodařilo spojit" a poté se ozve obsazovací tón a hovor se neuskuteční. Voláno ve formátu *089*081765*086+420xxxyyyzzz. Volám si na druhý mobil, co mi leží na stole, takže vím, že obsazený není. Ve výpisu se v tomto případě zobrazí číslo *089*051*086+420xxxyyyzzz. To *051 nevím, kde se tam vzalo...
EDIT2: Pokud tímto způsobem volám linku echo test *081, je stejný scénář jako v případě linky *0811 a navíc to vypadá, vzhledem k době zpoždění, že se neaktivoval jitter buffer a na mail nepřijde ani nahrávka, tudíž je to pořád nějaké rozbité... :( Ve výpisu vidím číslo *089*051*086*081.
EDIT3: Nyní jsem v nastavení linky vypnul auto-answer a vytočil linku echo test opět ve formátu *089*081765*086*081, opět hláška že "...se nepodařilo spojit", hovor se poté spojí, zesílení funguje, jitter buffer nejspíš taky, nahrávka nepřijde. Ve výpisu vidím *089*086*081.
EDIT4: Nyní vytáčím mobilní číslo, hláška "hovor se nepodařilo spojit", poté píp, "volané číslo není v tuto chvíli dostupné." Ve výpisu *089*086+420xxxyyyzzz. Pokud ale použiju místo *0817 nedoporučovaný prefix *0819, tak mobil vyzvání. Ve výpisu pak vidím skutečně ono číslo +420xxxyyyzzz.
Tolik moje poznatky a včil mudruj... :cry:
swejzi
 
Příspěvky: 55
Registrován: ned 08. čer 2014 16:54:12

Další

Zpět na Novinky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků