Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od xsouku04 »

Příchozí hovory nyní můžete řídit přímo z Vaší webové aplikace.

Vaše webová stránka se dozví o příchozím hovoru zavoláním Vašeho URL, které si nastavíte po přihlášení v menu Nastavení účtu→ IVR - hlasové menu → vzdálené řízení přes web.

Stačí pak hovor v paralelním zvonění poslat na telefonní číslo *007XX, kde XX je číslo URL z rozsahu 1-99.

Příklad možné URL včetně automaticky přidaných parametrů GET: http://www.moje_vlastni_domena.cz/hovor.php?from=00420799799081&to=00420533533005&dtmf=60200&line=300100

Vaše aplikace se tak dozví, kdo volá (from), kam volá (to), číslo linky Odorik (line), případně i DTMF volbu uživatele. Vaše aplikace na základě těchto informací rozhodne, jak dále bude hovor pokračovat, jednoduše vrátí telefonní číslo pro další směrování hovoru.

Telefonní číslo pro pokračování může být opět ve tvaru *007XX, tedy může to být pokračování interaktivního hlasového menu ovládaná Vaší webovou aplikací.



Příklad použití: Zákazník zavolá na Vaši infolinku, je mu přečtena hláška vyzývající k vyťukání poštovního směrovacího čísla, na základě kterého zákazníka přepojíte na Vašeho prodejce v dané oblasti.

Dokumentace je na wiki: http://www.odorik.cz/w/ivr:vzdalene_rizeni_pres_web

Obrázek
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od helmut.niederman »

Tak tomuhle vůbec nerozumím, tohle je pro mne španělská vesnice :P
To je to samé jako učit se programovat jazyk PHP :)

Chtělo by to nějakou polopatickou nápovědu pro méně chápavé :oops: Nemohli byste udělal nějaký demíčko, chtělo by to nějaký video tutoriál a dát to na youtube ? Děkuji

A kdybych si chtěl vytvořit takovou PHP stránku a uložil to třeba na estranky.cz jak pak v té php stránce nastavím parametr GET ? Předpokládám, že k tomu abych si naprogramoval Vzdálené řízení IVR přes web musím zřejmě ovládat i jazyk html či php ? Je to tak ?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od xsouku04 »

helmut.niederman píše:Tak tomuhle vůbec nerozumím, tohle je pro mne španělská vesnice :P
To je to samé jako učit se programovat jazyk PHP :)

Chtělo by to nějakou polopatickou nápovědu pro méně chápavé :oops: Nemohli byste udělal nějaký demíčko, chtělo by to nějaký video tutoriál a dát to na youtube ? Děkuji

A kdybych si chtěl vytvořit takovou PHP stránku a uložil to třeba na estranky.cz jak pak v té php stránce nastavím parametr GET ? Předpokládám, že k tomu abych si naprogramoval Vzdálené řízení IVR přes web musím zřejmě ovládat i jazyk html či php ? Je to tak ?
Užitečné to bude především pro ty, co už nějaký web v php nebo čemkoli jiném dělali. Podstatné je, že lidí, co dělají web, je obrovské množství, je to také poměrně jednoduché. Ale kdo to nedělá, nemá cenu se s tím učit.
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od helmut.niederman »

xsouku04 píše:
helmut.niederman píše:Tak tomuhle vůbec nerozumím, tohle je pro mne španělská vesnice :P
To je to samé jako učit se programovat jazyk PHP :)

Chtělo by to nějakou polopatickou nápovědu pro méně chápavé :oops: Nemohli byste udělal nějaký demíčko, chtělo by to nějaký video tutoriál a dát to na youtube ? Děkuji

A kdybych si chtěl vytvořit takovou PHP stránku a uložil to třeba na estranky.cz jak pak v té php stránce nastavím parametr GET ? Předpokládám, že k tomu abych si naprogramoval Vzdálené řízení IVR přes web musím zřejmě ovládat i jazyk html či php ? Je to tak ?
Užitečné to bude především pro ty, co už nějaký web v php nebo čemkoli jiném dělali. Podstatné je, že lidí co dělají web je obrovské množství, je to také poměrně jednoduché. Ale kdo to nedělá, nemá cenu se s tím učit.
No já bych si to chtěl vyzkoušet třeba. Například pomocí FTP bych si nahrál HTML stránku na http://www.mujweb.cz/user/odorik.html a teď bych potřeboval před uploadem na to FTPčko tu HTML stránku vytvořit a potřeboval bych vědět, jak se tam dává ten příkaz get abych si mohl nastavit například from=00420602989898&to=00420800123456&dtmf=60200&line=899888
Jak se taková stránka vytvoří ? A pak po uploadu mohl nastavit v účtu Odorik vzdálené řízení přes web, kde bych už pak byla URL adresa http://www.mujweb.cz/user/odorik.html nebo http://www.volny.cz/user/odorik.html
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od xsouku04 »

No ale html nemá moc smysl, protože to vám ten hovor bude směrovat vždy stejně. Ale fungovat by to mělo. Do toho souboru odorik.html prostě nedáte žádné html ale jen jeden řádek textu:

Kód: Vybrat vše

dial:00420533533533
Kdy číslo 533533533 nahradíte číslem, kam chcete, aby to volalo. Nemá to ale žádný užitek, protože vždy to bude volat to stejné číslo. Bez ohledu na to, kdo volá a co zadal.
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od helmut.niederman »

xsouku04 píše:No ale html nemá moc smysl, protože to vám ten hovor bude směrovat vždy stejně. Ale fungovat by to mělo. Do toho souboru odorik.html prostě nedáte žádné html ale jen jeden řádek textu:

Kód: Vybrat vše

dial:00420533533533
Kdy číslo 533533533 nahradíte číslem kam chcete aby to volalo. Nemá to ale žádný užitek, protože vždy to bude volat to stejné číslo. Bez ohhledu na to kdo volá a co zadal.
No a co po tom s tím

Kód: Vybrat vše

from=00420602989898&to=00420800123456&dtmf=60200&line=899888
jak to nastavím ?
Uživatelský avatar
michaels
Příspěvky: 143
Registrován: sob 18. led 2014 13:41:32

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od michaels »

Odorik za URL, kterou si nastavíte v rozhraní, přidá údaje o příchozím hovoru např. hovor.php?from=00420799799081&to=00420533533005&dtmf=60200&line=300100 tyto proměnné si můžete v PHP přečíst

No a na základě nějaké vaší logiky a příkazů např.

Kód: Vybrat vše

if ( $_GET["from"] == "00420799...."
si můžete řídit, kam checte hovor dále směrovat tím, že dáte jako výstup tohoto souboru

Kód: Vybrat vše

echo "dial: neco";
Stránka musí být php a musí být na nějakém serveru, který umí php zpracovat, jinak to pozbývá celé význam.
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 505
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od kovik »

Asi tak, akorat programovaci jazyk, v kterem to na tom web serveru bude napsane, je uplne jedno.
Jednoduse na zakladech predanych parametru se uzivatel muze rozhodnout, kam prichozi hovor smerovat.
Uživatelský avatar
michaels
Příspěvky: 143
Registrován: sob 18. led 2014 13:41:32

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od michaels »

Samozřejmě využití tohoto nemusí být jen pro přesměrování hovoru na nějaké číslo, ale hovor se může ukončit a dále ovládat IoT jako jsou relé atd.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Řízení příchozích hovorů z webové stránky

Příspěvek od xsouku04 »

michaels píše:Samozřejmě využití tohoto nemusí být jen pro přesměrování hovoru na nějaké číslo, ale hovor se může ukončit a dále ovládat IoT jako jsou relé atd.
Ano přesně. Můžete tím něco ovládat. Třeba i vypnout/zapnout alarm, otevřít bránu, vypnout zapnout kotel. Můžete tím zjistit stav kotle, skript rozhodne, kterou hlášku to přečte v následujícím kroku. Nebo též pokud máte nějakou aplikaci, co např. zobrazí informace o volajícím zákazníkovi, můžete chtít tyto informace předat jen kvůli pohodlnosti obsluhy.
Pokud by byl zájem, můžeme vyzkoušet a přidat aplikace typu "Přečti číslo." Třeba kolik je doma stupňů a poté se rozhodnete, na kolik stupňů chcete zatopit, a zadáte číslo...
S tím, že můžeme přidat další užitečné možnosti, počítáme.

Jde o to, že mít to na webu nemusí být tak uživatelsky přívětivé. Hovory se mohou obejít bez jména a hesla a lze to ovládat i z hloupých telefonů nebo dokonce pevné linky. Tedy zvládne to vy Vaše babička, pro kterou by bylo ovládání přes web jistě problematičtější a stále věřím že necelá polovina lidí nemá datový balíček, někteří k tomu nemají ani vhodný telefon. U hlasového menu je možné se spoléhat na autentizaci číslem volajícího. Případný člověk, co by to chtěl zneužít, nejenže obvykle neumí podvrhnout falešné číslo volajícího, ale hlavně neví, jak ten celý systém funguje a na jakém telefonním čísle se to ovládá. Tedy pokud mu to sami neprozradíte. Tedy zadávat něco jako heslo nemusí být ani nutné.
Zapínat/vypínat tímto způsobem alarm mi přijde dostatečně bezpečné. A pokud chcete přidat další osobu, stačí vaší aplikaci přidat povolené telefonní číslo.
Odpovědět