Možné problémy (roaming) po plánované odstávce

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.

Možné problémy (roaming) po plánované odstávce

Příspěvekod megacruiser » pát 08. zář 2017 19:36:24

Vlákno navazuje na http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=4284 ohledně plánované odstávky T-mobile minulý víkend, která se ale protáhla až do pátku a stále způsobuje problémy.

Zdá se že se problémy týkají pouze zákazníků, kteří po výpadku měnili nějaké nastavení. Zatím nevíme o nikom, kdo by měl problém a nic neměnil.

Shrnutí problémů, které po odstávce nastaly:

Roaming. Možný problém se týká pouze SIM karet, na kterých byly provedeny nějaké změny po odstávce 4.9. SIM přestane fungovat v roamingu. Nelze vyřešit vypnutím/zapnutím roamingu (zkoušeli jsme). Někomu nefungují v roamingu jen data - vypadá to, že tento relativně vzácný problém nesouvisí s odstávkou. T-Mobile o chybě ví, bude na odstranění pracovat také o víkendu.
Update:18.9.2017 Roaming stále zlobí ale je možné žádat o ruční opravu jednotlivých SIM. Ruční oprava opravdu zabírá. Prosím napište email na kontakt[zavináč]odorik.cz s telefonním číslem. Po ruční opravě zkoušejte telefon několikrát restartovat či vybrat operátora ručně, jestli se to nechytí, případně zkuste dát SIM do jiného mobilu. Síť si zamítnutí pamatuje proto může být opětovné přihlášení zdlouhavjší. (Na Slovensku funguje jen slovenský T-mobile - to je normální stav, asi nějaká dohoda).

Visící objednávky. Momentálně visí 135 objednávek (změny na SIM, změny tarifního plánu, reaktivace SIM). Některé objednávky ale proběhly okamžitě. Reportováno, čekáme na dokončení.
Update: Ke dni 15.9.2017 už se počet visících objednávek blíží normálnímu stavu.

Stále zablokované hovory. Kdo měl zablokované hovory (typicky zákazníci bez podepsaného dodatku, kteří se vrátili z roamingu do ČR) a po ukončení si je odblokoval, tomu stále zůstaly blokované.
Update: Od večerních hodin v pátek 15.9.2017 by měl být problém vyřešen.

Zablokované SMS i po odblokování odchozích SMS stále nejdou posílat.
Update: Od večerních hodin v pátek 15.9.2017 by měl být problém vyřešen.

Nelze objednat komplexní portace SIM do sítě Odorik (více SIM s jedním ČVOP). Problém jsem reportoval. Portace zadáme na nejbližší možný termín ihned jakmile to bude opět fungovat.
Uživatelský avatar
megacruiser
Administrátor
 
Příspěvky: 209
Registrován: stř 13. říj 2010 15:09:09
Bydliště: Brno

Re: Možné problémy po plánované odstávce

Příspěvekod xsouku04 » pon 11. zář 2017 16:32:24

Máme informace, že problémy ve většině případů stále trvají. Jedná se o hlubší problémy, větší množství menších problémů u T-mobile, náprava bude postupná spíše v řádu dnů než hodin, postupně u jednotlivých problémů.

Uvažujeme o nějaké kompenzaci pro jednotlivé uživatele, o tom se bude více jednat až po odstranění problémů.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6314
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Možné problémy po plánované odstávce

Příspěvekod michaels » pon 11. zář 2017 17:26:43

Já řeším aktivování SIM už od 28.8, kdy tam až do 1.9 viselo, že probíhá její obnovení nicméně do krizového pátku se to nepovedlo.
A to jsem si myslel, že aktivace 28.8. bude stačit. Aktivoval jsem 2 - jedna prošla, jedna tam visela.
Takže začínám 3. týden bez aktivované SIMky ... :(
Chápu, že za to Odorik nemůže, ale jaksi to na mě působí, že TMobile chce úmyslně poškodit a zlikvidovat virtuály.
Uživatelský avatar
michaels
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob 18. led 2014 14:41:32

Re: Možné problémy po plánované odstávce

Příspěvekod luniix » pon 11. zář 2017 23:20:12

Dobrý den,

jsme se ženou v Holandsku a oba bohužel máme simky u odorika.
V současné době se ani jeden z nás nepřihlásí do sítě libovolného mobilního operátora.
Což ovšem znamená, že nemalou část dovolené trávíme tím, že hledáme free wifi, abychom např byli schopni najít nějaké spoje mhd.

Beru v potaz, že chyba nejspíš není na vaší straně, nicméně nebylo vhodné informovat zákazníky alespoň smskou, že jim nebude fungovat roaming? Člověk by si aspoň mohl sehnat datovou simku jinde. Ten červený text nad formulářem o změně služeb je celkem na nic, protože člověk si ho často přečte až poté (pokud vůbec někdy), co odklikl ten formulář.

Jinak z vaší odpovědi vyvozuji to, že vůbec nemáte tušení kdy a jestli vůbec bude ta chyba opravena. Což v podstatě znamená pro všechny uživatele v roamingu, že mají začít shánět nějakou další simku.
luniix
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 11. zář 2017 21:48:03

Re: Možné problémy po plánované odstávce

Příspěvekod xsouku04 » úte 12. zář 2017 12:27:43

luniix píše:Dobrý den,

jsme se ženou v Holandsku a oba bohužel máme simky u odorika.
V současné době se ani jeden z nás nepřihlásí do sítě libovolného mobilního operátora.
Což ovšem znamená, že nemalou část dovolené trávíme tím, že hledáme free wifi, abychom např byli schopni najít nějaké spoje mhd.

Beru v potaz, že chyba nejspíš není na vaší straně, nicméně nebylo vhodné informovat zákazníky alespoň smskou, že jim nebude fungovat roaming? Člověk by si aspoň mohl sehnat datovou simku jinde. Ten červený text nad formulářem o změně služeb je celkem na nic, protože člověk si ho často přečte až poté (pokud vůbec někdy), co odklikl ten formulář.

Jinak z vaší odpovědi vyvozuji to, že vůbec nemáte tušení kdy a jestli vůbec bude ta chyba opravena. Což v podstatě znamená pro všechny uživatele v roamingu, že mají začít shánět nějakou další simku.


Problém se týká jen těch, co si nějak měnili nastavení roamingu během nebo po oné odstávce, což je naštěstí valná menšina SIM. Jak se problém projevuje, jsme vypozorovali, až když v podstatě bylo pozdě a všechny požadavky z doby odstávky byly již nenávratně v systému T-mobile. Problém bude jistě odstraněn, jen není známo kdy. Seznam lidí, kterých by se to mohlo týkat, bychom snad mohli nějak odhadnout, ale smysl by asi mělo jen poslat email, protože velká část lidí, kterých se to týká, se v roamingu nepřihlásí do sítě, tedy je bezpředmětné posílat SMS. Mělo by to snad být řádově něco jako 45 SIM.

Doporučuji si koupit v Holandsku místní SIM. Jaké jsou možnosti a ceny včetně nabídky balíčků naleznete zde. http://prepaid-data-sim-card.wikia.com/wiki/Netherlands Za 10-20 EUR by mělo jít něco pořídit.
Data, co zbudou, můžete vypotřebovat i po návratu do ČR.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6314
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Možné problémy po plánované odstávce

Příspěvekod martv » úte 12. zář 2017 13:12:00

Dobrý den,

neslo by to nějak zaurgovat? Tohle je děsný průser, potřeboval jsem jen povolit roaming ze zony Evropa na svět a teď se nepřihlásím. Potřebuji to kvůli potrvzovacím SMS z bankovnictví... to je pro mě velmi urgentní.
martv
 
Příspěvky: 38
Registrován: úte 22. led 2013 2:26:57

Re: Možné problémy po plánované odstávce

Příspěvekod hugo » úte 12. zář 2017 13:21:48

Také si přimlouvám za urgenci. Mám stejný problém. Nemůžu provádět platby přes internetové bankovnictví. Nemůžu si aktivovat novou platební kartu. Nepřihlásím se k online účtům (MailChimp, Google, atd.), kde mám nastaveno 2FA. V neposlední řadě se mi již od 2.9., kdy jsem opustil ČR a neúspěšně snažil aktivovat roaming, nikdo nedovolá. Žiji trvale v zahraničí, ale české číslo potřebuji.
hugo
 

Re: Možné problémy po plánované odstávce

Příspěvekod xsouku04 » úte 12. zář 2017 13:35:21

Samozřejmě, že to urgujeme, ale nemá to moc význam. S lidmi, co to zavinili a mohli by to přímo opravit, nemáme možnost přímo mluvit a ti, s kterými jsme v kontaktu, se snaží, co mohou, a jsou zavaleni stížnostmi a ony potíže je vůbec netěší. Rozhodně to není žádný naschvál, spíše šlendrián. Připadá mi, jako by IT lidi ve velkých firmách byli bohové, přestože to, co odvádí, je vyloženě bída. Čest výjimkám. Těch problémů je prý moc různých, roaming není jediný problém. Jedinou šanci vidím v tom, si vyžádat nějaké odškodné a to rozdělit mezi postižené. Až to opraví.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6314
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Možné problémy po plánované odstávce

Příspěvekod Kristovec » stř 13. zář 2017 4:03:16

xsouku04 píše:Samozřejmě, že to urgujeme, ale nemá to moc význam. S lidmi, co to zavinili a mohli by to přímo opravit, nemáme možnost přímo mluvit a ti, s kterými jsme v kontaktu, se snaží, co mohou, a jsou zavaleni stížnostmi a ony potíže je vůbec netěší. Rozhodně to není žádný naschvál, spíše šlendrián. Připadá mi, jako by IT lidi ve velkých firmách byli bohové, přestože to, co odvádí, je vyloženě bída. Čest výjimkám. Těch problémů je prý moc různých, roaming není jediný problém. Jedinou šanci vidím v tom, si vyžádat nějaké odškodné a to rozdělit mezi postižené. Až to opraví.

A co pohrozit přechodem ke konkurenci,O2 nebo Vodkafone? Třeba i více virtuálů naráz ? Pozoruji,že čím více víkendových odstávek T-Mobile má,tím hůře mu to pracuje.
Kristovec
 
Příspěvky: 1232
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: Možné problémy po plánované odstávce

Příspěvekod xsouku04 » stř 13. zář 2017 9:40:01

Kristovec píše:A co pohrozit přechodem ke konkurenci,O2 nebo Vodkafone? Třeba i více virtuálů naráz ? Pozoruji,že čím více víkendových odstávek T-Mobile má,tím hůře mu to pracuje.

Přechod není reálný, museli bychom u každého čísla platit portaci a měnit SIM. Navíc je otázka jestli by někdo jiný uměl nabídnout něco podobného, ale přitom lepšího a jaké skryté problémy by byly u něj.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6314
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Novinky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků