Diagnostika zvukových paketů hovoru

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.

Diagnostika zvukových paketů hovoru

Příspěvekod xsouku04 » pát 28. čer 2019 18:30:15

Máme novou funkci. Ve výpise hovorů, pokud najedete na délku hovorů, objeví se bublina, v níž lze kliknout na nový odkaz.
Viz obrázky.
Pokud se nějaké pakety směrem od vás k nám ztrácejí nebo zpožďují, ukáže se to v tabulce, což vás může nasměrovat k tomu problém zdárně vyřešit.
Přílohy
Selection_076.png
Selection_076.png (119.3 KiB) Zobrazeno 499 krát
diagnostika_zvukovych_paketu.png
diagnostika_zvukovych_paketu.png (101.3 KiB) Zobrazeno 500 krát
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6858
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Diagnostika zvukových paketů hovoru

Příspěvekod Kabek » sob 29. čer 2019 7:24:57

Tak to se povedlo! Možná se to časem ještě vylepší, ale i tak to je šikovné. Vám všem, co se u Odoriku na tom podílíte, ať už máte jakoukoliv funkci, patří veliké poděkování a "má hluboká poklona"!
Ještě jednou - veliké díky!!!

Pěkný den!
Kabek
 
Příspěvky: 537
Registrován: čtv 03. led 2013 20:44:30

Re: Diagnostika zvukových paketů hovoru

Příspěvekod TKlf » sob 29. čer 2019 8:07:50

Díky za nekončící vývoj a super podporu.

z mobilního zařízení
Uživatelský avatar
TKlf
 
Příspěvky: 113
Registrován: ned 16. pro 2012 2:05:17

Re: Diagnostika zvukových paketů hovoru

Příspěvekod michaels » sob 29. čer 2019 16:43:44

A co znamená toto?

Kód: Vybrat vše
Hovor 00420480xxxxxx => 00420488xxxxxx (28.06.2019 20:46:39; délka: 5m31s; typ: příchozí)

Nejedná se o běžný internetový hovor, pravděpodobnost potíží na páteřních internetových sítích je minimální.


Je to hovor z VoIP mikrotech.cz

Díky

Michal
Uživatelský avatar
michaels
 
Příspěvky: 96
Registrován: sob 18. led 2014 14:41:32

Re: Diagnostika zvukových paketů hovoru

Příspěvekod xsouku04 » ned 30. čer 2019 19:24:11

michaels píše:A co znamená toto?

Kód: Vybrat vše
Hovor 00420480xxxxxx => 00420488xxxxxx (28.06.2019 20:46:39; délka: 5m31s; typ: příchozí)

Nejedná se o běžný internetový hovor, pravděpodobnost potíží na páteřních internetových sítích je minimální.


Je to hovor z VoIP mikrotech.cz

Díky

Michal

Potřebuji znát id hovoru, abych se mohl podívat na konrétní případ. Jinak RTP - neboli zvuk přes funkci SIPA nemusí jít ani přes nás ale napřímo. Tedy je logické, že nemůžeme měřit kvalitu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6858
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Diagnostika zvukových paketů hovoru

Příspěvekod forum-user-UDFENS2 » pon 08. črc 2019 5:25:08

Kde se dá diagnostika zvukových paketů hovorů vypnout? Respektive metadata hovorů.

Jde mi o to, že nechci, aby Odorik uchovával moje metadata hovorů, které nejsou vyloženě dány uchovávat je ze zákona. Případně aby je bylo možné zapnout pouze dočasně na dobu kdy člověk něco testuje, řeší s vámi technický problém, apod.

Tabulka ztracených paketů je dejme tomu ok ale údaje jako jaká IP adresa volala na jakou IP (tel.číslo na jaké tel. číslo je ok, ale jaká ip adresa na jakou ip adresu ne), nebo jaká strana zavěsila hovor, aj. jsou už moc. Stejně tak na jiných místech než je tato služba, například u historie přihlášených zařízení, apod. Prostě přidat možnost vypnout uchovávání veškeré historie metadat nebo telemetrických dat (mimo zákonem daných). Netuším jaký tomu název dáváte zda metadata nebo telemetrická data.
forum-user-UDFENS2
 
Příspěvky: 51
Registrován: stř 23. črc 2014 15:13:24

Re: Diagnostika zvukových paketů hovoru

Příspěvekod xsouku04 » pon 08. črc 2019 8:35:04

Ip adresa je ze zákona uchovávaná hodnota, je to povinnost. Nezobrazuje se, jaká IP adresa volala na jakou, ale jen část IP adresy, odkud proudil zvuk na části hovoru směrem od vás. Ta druhá IP adresa je naše. Nekvalitní hovory se ale bohužel vyskytují hlavně, když to nikdo nic netestuje, a často se vyskytují náhodně nepředvídatelně.
Jaká strana zavěsila hovor, chcete vědět, když se vám hovor rozpadne. A opět je to věc, kterou často nelze testovat, protože se rozpadne jen někdy náhodně. Co jiného by se dalo ze zavěšení vyčíst, aby to mohlo někomu ublížit, mi není jasné. U běžných hovorů zavěšují obě strany současně, záznam systému je do značné míry náhodný.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6858
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Diagnostika zvukových paketů hovoru

Příspěvekod forum-user-UDFENS2 » pon 08. črc 2019 10:33:21

Pokud IP adresa se ze zákona musí uchovávat pak netuším k čemu IP adresa tedy je, protože dle oficiálního vyjádření vedení mobilního operátora neslouží tento údaj jako identifikační a ani ho jak k technickým tak identifikačním účelům ani nepoužívá. (oficiální veřejné vyjádření společnosti T-Mobile) na dotaz, zda je IP adresa identifikátor nebo zda se dá dle IP adresy identifikovat (zákazník, klient, nebo společnost, aj.) a zda se zachází s IP adresy pro technické účely kde toto vše T-Mobile veřejně odmítl. Přesto je má, spravuje, apod. K čemu tedy netuším.

V dalších věcech, když jsem řešil v minulosti nějakou trestnou činnost na internetu tak i ze strany policie si nic od nikoho nežádá ani IP adresy, aj. Jednoduše to ignoruje.

Pro koho tedy IP adresy nebo historie IP adres jsou tímto způsobem na sociální úrovni vedeny nebo využívány?
Z toho co jsem zjistil tak v praxi IP adresy (respektive historii přidělených IP adres) využívají jen routery na úrovni DHCP přidělených IP a jejich pamatování ať na úrovni přiděleného "poolu" nebo že je cachují a pak ještě pro cachování překladu názvů DNS.

Ublížit to může a může to i pomoct. Pomoct to může třeba v situaci ohledně vztahů, že třeba bude žárlivý manžel, který se dozví, že si jeho manželka volá s nějakým chlapem ale že mu to vždycky típne... Jenže zase ten milenec může prokázat, že mu to típe takže je v klidu. Problém je ale u toho okolí, které může zase tomu vztahu dělat zle, že budou posuzovat kdo komu co típe nebo netípe a tím ten vztah narušovat jak uvedu pro lepší pochopení na příkladu u firmy...
Na úrovni firmy tak to může být podobné, že klient bude si firmě stěžovat, že jí nějaký zaměstnanec zavěšuje hovory s cílem poškodit tu firmu ale může prokázat, že tomu tak není... ty lidi pak jsou ale v tomto vyčůranější a přechází na další level jak to otočit. U těch třetích stran je ten problém, že oni fungují na vyšším principu manipulací s okolím než ty dva. Třeba během hovoru (pokud není nahrávaný) může provokovat zaměstnance nějaký zákazník až ho vytočí a on mu to zavěsí a to i několikrát pak tento údaj použít tak, aby tu firmu poškodil a nikoho už nebude zajímat proč ten zákazník tomu klientovi zavěsil. S tím, že firma má povinnost dát vědět, že hovor nahrává, tak by i věděl, že se to nenahrává.
Na úrovni těch vztahů to může poškodit ten vztah. Na úrovni té firmy tu firmu. A tohle je jako "otočený" důkaz, že to tak opravdu je. Sám se s něčím takovým setkávám a vidím jaké to má likvidační následky a jak "lze" takovéto jednání v praxi řešit. Nelze, protože dřív vám zlikvidují vztah/firmu než před deb*ly co na tyto lidi reagují to někdo začne chránit a zda vůbec.

Setkal jsem se s tím i zde na fóru v určité úrovni. Nevím zda si mne pamatujete, jak jsem zde něco řešil a více než to co řeším tak lidi akorát reagovali na to, že vůbec člověk něco píše a koukali na to jak to spíše zneužít a oblbovali tu moderátory/adminy až mi byli zrušené některá tato témata. A omezen i původní účet (bez té dvojky na konci). To co popisuji se může zdát asi humorné z pohledu vámi výše postavených lidí někde v komerčním prostředí z pohledu kanceláří, serverů, apod. kde se moc tohle asi neděje ale tenhle proud určité nenávisti v té společnosti je akorát místo aby se trochu přemýšlelo při jeho řešení tak většinou se volí řešení násilím podporovat a ne odstraňovat násilí). To není nic proti vám. Já jen můžu doufat, že vám to již po těch letech došlo. Poskytuji vám k tomu akorát zpětnou vazbu jak to pak v těch dílčích věcech způsobuje tyto věci a můžu vás tak ledatak požádat, abyste to eliminovali. Já osobně už toho mám celkem nad hlavu a vím jak se ty lidi chovaj a s čím co příjde jako nové "vyj*bávají". S tím co již existuje se relativně dá něco dělat ačkoliv dost těžko když ten člověk se musí setkávat ještě z dalšími lidmi (z toho uvedeného příkladu jak docházelo i zde na fóru vůči mě), kteří místo aby nějak poradili nebo pomohli tak ještě dělají zle aniž by bylo reálně za co a spíše k tomu hledají důvody. Což tyto funkce o kterých jsem psal k tomu mohou dost dobře sloužit. Problém není v technologiích a lidech, kteří je dělají ale problém je na úrovni pipek někde v kanclích považující za primárnější činnost bojovat o moc mezi dalšími pipkami i mimo firmu než aby to tak zústalo fungující.
forum-user-UDFENS2
 
Příspěvky: 51
Registrován: stř 23. črc 2014 15:13:24

Re: Diagnostika zvukových paketů hovoru

Příspěvekod Zdenek Henek » sob 13. črc 2019 12:28:01

Proc se to cele dela a ze je to nanic je dobre popsano tady
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/us ... 040815_cib
je tam i audio pokud to nechcete cist.
Zdenek Henek
 

Re: Diagnostika zvukových paketů hovoru

Příspěvekod xsouku04 » pon 15. črc 2019 11:46:01

Google špehuje lidi, i když si to zakážete nebo zapnete režim letadlo a vytáhnete SIM. Si to ukládá, aby si o to pak mohl poslat. Zjevně všechno ilegálně.
Takové informace je ale poměrně těžké najít na google, protože zjevně nemá moc rád, když se o tom mluví. Tento odkaz jsem našel na nějaké univerzitní přednášce o GDPR.
https://www.youtube.com/watch?v=S0G6mUyIgyg
Ale místo toho, aby dostal Google pokutu, tak s GDPR se straší drobní podnikatelé. A bezpečnostní riziko prý není google a podobně ale huawei, i když nikdo narozdíl od špehování od google a NSA nemá důkaz. ...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6858
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno


Zpět na Novinky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků