Nové možnosti portací od 1.4.2020

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.

Nové možnosti portací od 1.4.2020

Příspěvekod xsouku04 » úte 31. bře 2020 23:47:08

Od 1.4.2020 pro portaci čísel navíc pomocí tzv. OKU kódu. OKU kód je podobný kódu ČVOP, ale negeneruje se na vyžádání, ale je přidělen od samého počátku pro každé číslo.
Zákazníci Odorik.cz najdou svoje OKU čísla po přihlášení v menu "nastavení účtu". K portaci stačí znát OKU číslo a portované číslo, portovat může každý, kdo zná tuhle kombinaci bez dalšího dokazování, že mu číslo patří. Máme zde tak nové bezpečnostní riziko, které zákonodárci nedomysleli. Při odportaci mobilního čísla bude poslána SMS upozorňující na portaci. Tak má skutečný majitel teoretickou možnost neoprávněnou portaci zastavit. Na požádání je možné OKU znovu vygenerovat.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7075
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Nevé možnosti portací od 1.4.2020

Příspěvekod Hafi » stř 01. dub 2020 10:07:26

Čekal bych potřebu aktivní odpovědi - takto stačí (pokud se nějak dostanu k něčímu OKU) využít třeba vědomí, že majitel je na dovolené mimo GSM pokrytí, nebo používá číslo v zařízení, které neumožňuje příjem SMS.
Nešlo by na ochranu uživatelů udělat postup jak OKU zablokovat/odblokovat? Tj. že bych pro jeho získání musel např. opsat kód z SMS?

V jaké fázi dojde k přidělení OKU? Až po aktivaci nové SIM, nebo když si koupím novou SIM tak tam bude někde napsané spolu s těmi dalšími kódy? (Teď nemluvím ani tak o Odorikovi, ale takových těch běžných nákupů předplacenek u pokladen supermarketů?)
Hafi
 
Příspěvky: 58
Registrován: stř 01. črc 2015 10:13:50

Re: Nevé možnosti portací od 1.4.2020

Příspěvekod xsouku04 » stř 01. dub 2020 11:06:42

Podle zákonodárců to má být součástí smlouvy. Tedy asi si představují, že nové OKU bude uvedeno přímo na nově uzavírané smlouvě. Tam ale většinou musí být i staré OKU, protože s novou smlouvou se také často portuje. Velká část lidí ale žádné papírové smlouvy nemá a ve wizardu se toho moc v jednom kroku nikdy nezobrazuje. Nabízí se tak zobrazení po přihlášení na webu. Jinak, než bude OKU u nové SIM, bude ještě nějakou dobu trvat (pokud to někdo zavede), protože vyhazovat nebo přebalovat SIM kvůli tomu nebudou. Vždy ale musí existovat způsob, jak se OKU dozvědět dodatečně, protože velká část lidí starou smlouvu nearchivuje. Nebo takové lidi odkázat na portaci přes ČVOP? Nevím, jestli se to smí, nejspíše ne.
Jinak praxe je běžně i taková, že se OKU posílá ve faktuře (O2) nebo emailem, protože ve smlouvě to být nemohlo, když je to nově zavedené. Pokud je OKU ve faktuře, dostane se k němu mnoho lidí - účetní, kontrola z FÚ a kdoví kdo ještě. Lidem se bude špatně hledat nějaká faktura z doby třeba před pěti lety. Podle mne je OKU zbytečnost. Portování pomocí ČVOP bylo dostatečné. Výhoda je, že ČVOP kód platí dočasně a bylo na operátorovi, jak jej předá a ověří si, že to portovat chce skutečně ten, kdo má na to právo. Stačilo dávat větší pokuty za generování ČVOP s odloženou platností či umělé zdržování.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7075
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Nevé možnosti portací od 1.4.2020

Příspěvekod MMMC » stř 01. dub 2020 13:02:19

Dobrý den, plánoval jsem přenos pevné linky od O2 k Odoriku. Poté, co jsem zaznamenal avízo zásadních změn od 1.4.2020, tak jsem portaci odložil, aby už mohla jet zcela podle nového systému. Mohu se zeptat, jak nyní postupovat resp. obecně jaké jsou podmínky včetně ceny? Na webu vidím stále původní návod, který už asi nebude aktuální. Případně poprosím o odkaz na nový návod, pokud už byl zveřejněn. Děkuji.
MMMC
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 01. dub 2020 12:58:33

Re: Nevé možnosti portací od 1.4.2020

Příspěvekod Kristovec » stř 01. dub 2020 13:40:40

U T-Mobilu lze OKU získst v menu 4603 hlas.automatu,po potvrzení volby dojde v SMS . Už jsem si ho úspěšně vyžádal.Možná i v *123# .
Kristovec
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: Nevé možnosti portací od 1.4.2020

Příspěvekod xsouku04 » čtv 02. dub 2020 12:48:06

MMMC píše:Dobrý den, plánoval jsem přenos pevné linky od O2 k Odoriku. Poté, co jsem zaznamenal avízo zásadních změn od 1.4.2020, tak jsem portaci odložil, aby už mohla jet zcela podle nového systému. Mohu se zeptat, jak nyní postupovat resp. obecně jaké jsou podmínky včetně ceny? Na webu vidím stále původní návod, který už asi nebude aktuální. Případně poprosím o odkaz na nový návod, pokud už byl zveřejněn. Děkuji.

Návod jsme aktualizovali. http://www.odorik.cz/w/geograficka_a_no ... nych_cisel

V případě přenosu jednoho pevného čísla stačí nám poslat to číslo a OKU, není třeba vyplňovat ten hrozný formulář. Návod jsme aktualizovali: http://www.odorik.cz/w/geograficka_a_no ... nych_cisel
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7075
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Nevé možnosti portací od 1.4.2020

Příspěvekod xsouku04 » pát 03. dub 2020 11:57:47

MMMC píše:Dobrý den, plánoval jsem přenos pevné linky od O2 k Odoriku. Poté, co jsem zaznamenal avízo zásadních změn od 1.4.2020, tak jsem portaci odložil, aby už mohla jet zcela podle nového systému. Mohu se zeptat, jak nyní postupovat resp. obecně jaké jsou podmínky včetně ceny? Na webu vidím stále původní návod, který už asi nebude aktuální. Případně poprosím o odkaz na nový návod, pokud už byl zveřejněn. Děkuji.

Informace jsme aktualizovali. K portaci jednoho pevné čísla nyní potřebujeme znát jen to číslo a OKU. Žádost o portaci stačí zaslat na kment(zavináč)odorik.cz . Poplatek za aktivaci čísla je 600 Kč. Pokud by se to stihlo před 7.4.2020, bylo by to u nefiremních zákazníků 0 Kč.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 7075
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Nevé možnosti portací od 1.4.2020

Příspěvekod vlk » sob 04. dub 2020 22:00:10

xsouku04 píše:Pokud by se to stihlo před 7.4.2020, bylo by to u nefiremních zákazníků 0 Kč.

Můžete napsat k výše uvedené větě víc? Co to znamená stihnout před 7.4.? Požádat? Dokončit přenos (jak dlouho trvá)?
vlk
 
Příspěvky: 132
Registrován: ned 29. pro 2013 20:04:40

Re: Nové možnosti portací od 1.4.2020

Příspěvekod MMMC » pon 06. dub 2020 13:14:14

Dobrý den, děkuji za aktuální informace. Na portovaném čísle máme ještě ADSL od O2, které bych potřeboval po přechodnou dobu zachovat, než vyřeším internetové připojení jinak. Předpokládám, že to možné je - výsledkem by mělo být, že tlf číslo odejde od O2 k Odoriku a u O2 zůstane ještě po nějakou dobu ADSL bez hlasových služeb resp. bez tlf čísla, dokud ho u O2 výslovně nezruším. Prosím případně o upozornění, že to takhle udělat nejde. Jsem sice na dvou dalších místech dlouholetým spokojeným uživatelem Odoriku, ale tyto linky byly už od začátku zřizovány bez jakékoliv vazby na O2 a ADSL. Takže s vazbami na O2/ADSL nemám zkušenost. Děkuji.
MMMC
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 01. dub 2020 12:58:33

Re: Nové možnosti portací od 1.4.2020

Příspěvekod megacruiser » úte 07. dub 2020 13:10:19

Dobrý den,
O2 při portaci internetové připojení automaticky neruší, musí se zrušit zvlášť žádostí zákazníka. Vzhledem k výpovědní lhůtě doporučuji zrušení internetu už nyní předjednat s O2.
Uživatelský avatar
megacruiser
Administrátor
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 13. říj 2010 15:09:09
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Novinky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků