Zaznamenali jsme tři případy našich zákazníků, kdy náš zákazník neslyšel, druhá strana, se k kterou mluvil, ano. Tedy je to, jako by router z neznámého důvodu zahazoval zvuk od nás směrem k zákazníkovi.
Přesnou příčinu neznáme, hovory se jeví idneticky s těmi, kde slyšet je, ale co víme, že mělo vliv, je změna RTP serveru (jiná ip adresa nebo verze serveru) nebo puštění RTP proxi. Tedy změny, které provádíme v rámci údržby.
Těch několik zákazníků, kterých se to týkalo, má různé VoIP telefony. Podobné problémy jsou hodně vzácné, ale velmi špatně se řeší, hlavně pokud se stávají jen někdy náhodně. V tomto případě se ale stávají od data změny ip adresy u nás vždy a umíme to vyřešit zapnutím RTP proxy u dané linky, proto se prosím ozvěte. U nás nic poznat není, protože zvuk od nás odejde, jen se jakoby ztratí někdo po cestě, tedy nemůžeme takové zákazníky najít sami.
Update 11.12.2021 Zatím se nikdo další neozval.