Stránka 2 z 4

Re: Nový ceník doplňkových služeb

Napsal: stř 02. bře 2022 12:20:46
od xsouku04
Pitomec píše:K tomu přece lze nechat cenu za portaci, ne?
No to právě nejde.

Re: Nový ceník doplňkových služeb

Napsal: stř 02. bře 2022 12:24:56
od Pitomec
On se měnil Zákon o elektronických komunikacích a je tam nově zákaz účtovat cenu za portaci čísel? Nevím, jenom se ptám.

Re: Nový ceník doplňkových služeb

Napsal: stř 02. bře 2022 12:25:30
od xsouku04
Pitomec píše:On se měnil Zákon o elektronických komunikacích a je tam nově zákaz účtovat cenu za portaci čísel? Nevím, jenom se ptám.
Je tam, že změna operátora musí být bezplatná.

Re: Nový ceník doplňkových služeb

Napsal: stř 02. bře 2022 12:30:35
od Pitomec
Tak tím je to vysvětleno.

Re: Nový ceník doplňkových služeb

Napsal: stř 02. bře 2022 14:29:33
od jadu
xsouku04 píše:
Pitomec píše:On se měnil Zákon o elektronických komunikacích a je tam nově zákaz účtovat cenu za portaci čísel? Nevím, jenom se ptám.
Je tam, že změna operátora musí být bezplatná.
Zavedení minimálního plnění jen na portovaná čísla by nic nezměnila na tom, že portace sama je bezplatná. Standardně pořízených čísel se to nemusí nijak týkat.

Re: Nový ceník doplňkových služeb

Napsal: stř 02. bře 2022 16:13:10
od xsouku04
jadu píše:
xsouku04 píše:
Pitomec píše:On se měnil Zákon o elektronických komunikacích a je tam nově zákaz účtovat cenu za portaci čísel? Nevím, jenom se ptám.
Je tam, že změna operátora musí být bezplatná.
Zavedení minimálního plnění jen na portovaná čísla by nic nezměnila na tom, že portace sama je bezplatná. Standardně pořízených čísel se to nemusí nijak týkat.
Nejsem si úplně jist, jestli by to nebyla nějaká nedovolená diskriminace, veřejně říci, kdo má nárok na slevu a kdo ne. Běžná praxe je ale mít v ceníku vyšší cenu a pak dávat slevu jednotlivým zákazníkům, kteří o to požádají, nebo nakoupí něco v akci. Tohle je totiž běžná praxe, kterou se zdá se nikdo nikdy nenapadal. Celé to divadýlko je možné zautomatizovat, ale zdá se, že nutností je nebýt příliš transparentní, což je samozřejmě obrovská škoda a plýtvání časem všech zúčastněných.

Nikdy vám žádný operátor nenapíše, že extra slevu na neomezené volání nebo balíček nabízí hlavně těm, co moc nevolají/nedatují, tudíž neomezené volání vůbec nepotřebují. Základ je, zdá se, při tom mlžit, to se hůře pak napadá. A proto polovina lidí má neveřejnou nabídku či slevu.

Kuriózní je, že operátor, který pod tarif "Neomezené volání" napíše, že je to maximálně 3000 minut, dostane za to pokutu. (jeden člověk v soukromých hovorech zvládne provolat více jen hodně těžko) A ten, který jen mlží a nenapíše, kolik znamená "neomezeně" v reklamštině, zůstane bez trestu. Opravdu hodně volajících či SMSkujicích zákazníků se pak snaží zbavit třeba nařčením ze spamování či jinou pochybnou taktikou.

Přemýšlím, že bych podal dotaz na úřad, ale asi se nebudou chtít jednoznačně vyjádřit. Zatím to ale vypadá, že přesná pravidla poskytování slevy nemohu nikde veřejně napsat.

Re: Nový ceník doplňkových služeb

Napsal: stř 02. bře 2022 19:34:47
od vrksah
Podle mě dobré a férové řešení a vše dobře vysvětleno.

Re: Nový ceník doplňkových služeb

Napsal: čtv 03. bře 2022 22:16:46
od pe.havel
xsouku04 píše:To zavedení je hlavně ochrana, aby k nám někdo nenaportoval třeba 10 jednotlivých čísel s tím, že pak nebude skoro volat.
To asi narážíte na mě. Když jsem řešil portaci, nikde ani zmínka toho, že je to pro vás nákladné držet čísla. Myslel jsem, že poplatkem za portaci jsou vaše náklady pokryté. Počítám i s ročním poplatkem za číslo. Co se najednou změnilo? Nebo to je myšleno jen kvůli jednorázovému poplatku na portaci a nemožnosti ho vybírat?

Další věc, co se změnila v ceníku a nezmiňujete to:
SIP trunk: 50 Kč/měsíc (ještě nedávno zdarma)
To platí pro koho? Od kdy?

Obecně:
Co by se muselo změnit, aby portace nebyly tak nákladné? Co by pro to mělo udělat ČTÚ? Řeší se to s nimi? Může dávat podnět k systémovým změnám na ČTÚ i běžný uživatel?
Popravdě, irituje mě to dlouhodobě s těmi portacemi čísel. Proč to nemůže být jako s doménami? Vlastním doménu, ale službu na ní mohu provozovat kdekoliv, a kdykoliv změnit hosting, aniž bych musel někomu platit za portaci domény k jinému provozovateli. Provozovatel nenese žádnou zodpovědnost a náklady za domény.
Vždyť, když to extrémně zjednoduším svou neznalostí, snad by pro směrování tel. čísel v ČR snad stačilo pár hloupých tabulek, které by spravovala jedna organizace: Jaké číslo směřuje na jakého operátora, seznam plánovaných změn (od kdy se bude číslo směrovat k novému operátorovy) a seznam operátorů.

Re: Nový ceník doplňkových služeb

Napsal: pát 04. bře 2022 0:23:05
od xsouku04
Nákladné není čísla držet, ale portovat. Co se týče ceny za trunk, nová cena je pro nové zákazníky, co si neřeknou o slevu. Trunk vždycky nastavujeme ručně. Někteří se jinak diví, že za trunk máme zdarma. Posunul jsem platnost.

Co se týče nákladů na portaci. Cena se skládá ze třech částí. Poplatek opouštěnému operátorovi, to je myslím 150 Kč, dále jsou to náklady za nesmyslný a komplikovaný systém pro předávání žádostí o portaci mezi operátory, který se jmenuje OHS. To je největší díl.
A třetí věc je databáze portovaných čísel, která je také nesmyslně předražená, náklady se ale nezvyšují s každou další portací.
No je to uměle navýšené, aby se ztížil život menším operátorům. Uvidíme, jestli s tím půjde něco udělat.

pe.havel píše:
xsouku04 píše:To zavedení je hlavně ochrana, aby k nám někdo nenaportoval třeba 10 jednotlivých čísel s tím, že pak nebude skoro volat.
To asi narážíte na mě. Když jsem řešil portaci, nikde ani zmínka toho, že je to pro vás nákladné držet čísla. Myslel jsem, že poplatkem za portaci jsou vaše náklady pokryté. Počítám i s ročním poplatkem za číslo. Co se najednou změnilo? Nebo to je myšleno jen kvůli jednorázovému poplatku na portaci a nemožnosti ho vybírat?

Další věc, co se změnila v ceníku a nezmiňujete to:
SIP trunk: 50 Kč/měsíc (ještě nedávno zdarma)
To platí pro koho? Od kdy?

Obecně:
Co by se muselo změnit, aby portace nebyly tak nákladné? Co by pro to mělo udělat ČTÚ? Řeší se to s nimi? Může dávat podnět k systémovým změnám na ČTÚ i běžný uživatel?
Popravdě, irituje mě to dlouhodobě s těmi portacemi čísel. Proč to nemůže být jako s doménami? Vlastním doménu, ale službu na ní mohu provozovat kdekoliv, a kdykoliv změnit hosting, aniž bych musel někomu platit za portaci domény k jinému provozovateli. Provozovatel nenese žádnou zodpovědnost a náklady za domény.
Vždyť, když to extrémně zjednoduším svou neznalostí, snad by pro směrování tel. čísel v ČR snad stačilo pár hloupých tabulek, které by spravovala jedna organizace: Jaké číslo směřuje na jakého operátora, seznam plánovaných změn (od kdy se bude číslo směrovat k novému operátorovy) a seznam operátorů.

Re: Nový ceník doplňkových služeb

Napsal: pát 04. bře 2022 12:45:20
od alfi
jadu píše: U mobilu si to se skřípěním zubů dovedu představit, u VOIP nikoliv. Snad možná u těch přenesených, tam by to mohla být ona 'cena za portaci' rozprostřená v čase. V takovém případě bych očekával, že to skončí ve chvíli, kdy se portace tím zaplatí. Ale u nových geografických/nomadických čísel v žádném případě. To raději zvednout jednorázový poplatek za číslo, je to transparentní, jednorázové a je to moje rozhodnutí, zda si ho za tu cenu pořídím. Ale strhávat pak navždy 30 Kč/měsíc je chucpe. Honem jsem si tedy pořídil ke všem svým linkám geografická čísla, když to platí až od zítřka. Nepotřebuji je v této chvíli, ale co když je budu potřebovat a pak to bude s povinnou útratou...
Souhlas. Proč by se to mělo projevit i u nových čísel, když s portací nemají nic společného? :-(