Občas nefunční příchozí hovory na Gigaset A580/A540

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.

Občas nefunční příchozí hovory na Gigaset A580/A540

Příspěvekod pkunzmann » pon 03. črc 2017 15:38:12

Dobrý den, opakovaně se potýkám s nefunkčními příchozími hovory na Gigaset. Při volání na danou linku (s použitím veřejného telefonního čísla nebo čísla interního v rámci sítě Odorik) pouze hláška, že daná linka není momentálně k dispozici. Tento problém se však vyskytuje pouze někdy. Tj. někdy se dovolat lze, jindy nelze. Nefunkčnost třeba trvá i několik hodin. Problém se vyskytl až po několika měsících bezproblémového fungování dané linky v síti Odorik.
Pro řešení jsem zkusil: volání přes interní číslo v rámci sítě Odorik, volání z mobilního telefonu a z telefonu v síti Odorik, změnu nastavení lokálních portů na náhodně zvolené, restart telefonu, změna intervalu NAT keep alive v telefonu, dokonce jsem koupil úplně nový Gigaset A540 a nahradil jím již letitý A580, kontrola, že nastavení vynucení SRTP pro příchozí hovory je vypnuto, aktualizace firmware routeru, nastavil jsem monitoring stavu přihlášených zařízení, který nesignalizuje žádné problémy při registraci telefonu. Bohužel nic z toho problém nevyřešilo. V síti Odorik provozuji několik linek, z toho tento problém má pouze jedna linka, která je fyzicky umístěná v Pardubicích, připojená přes ADSL, router ASUS. Nevíte, jak bych ještě mohl tento problém řešit?
pkunzmann
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 03. črc 2017 15:04:26

Re: Občas nefunční příchozí hovory na Gigaset A580/A540

Příspěvekod alfi » úte 04. črc 2017 20:33:44

Neproběhla nějaká změna na onom routeru? Upgrade sw, tovární nastavení..? Změna lokálních portů nepomůže, naopak může pomoct alternativní SIP port na serveru (Odorik jich provozuje víc = obejde se případné SIP ALG). Má ten router nějaký log otevřených spojení? Něco může být vidět i tam. A nebo naslepo zkoušet zkrátit keep alive ze strany telefonu a nebo Odoriku. Taky se dá zkusit jiná konektivita - např. 3G/4G přes mobil = pomůže najít, jestli je problém v nastavení telefonu nebo routeru :-)
alfi
 
Příspěvky: 339
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

Re: Občas nefunční příchozí hovory na Gigaset A580/A540

Příspěvekod xsouku04 » stř 05. črc 2017 12:33:29

alfi píše:Neproběhla nějaká změna na onom routeru? Upgrade sw, tovární nastavení..? Změna lokálních portů nepomůže, naopak může pomoct alternativní SIP port na serveru (Odorik jich provozuje víc = obejde se případné SIP ALG). Má ten router nějaký log otevřených spojení? Něco může být vidět i tam. A nebo naslepo zkoušet zkrátit keep alive ze strany telefonu a nebo Odoriku. Taky se dá zkusit jiná konektivita - např. 3G/4G přes mobil = pomůže najít, jestli je problém v nastavení telefonu nebo routeru :-)


Přesná odpověď. Jestli je zde podezření na SIP ALG a nebo se jedná o jiný problém (předpokládám s připojením na internet - ale může to být i Váš router), lze rozpoznat u nás ze způsobu, jakým Gigaset komunikuje (třeba se registruje) - http://www.odorik.cz/w/registrovana_sip_zarizeni. Tedy potřebovali bychom znát číslo linky nebo anonymněji id libovolného hovoru.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6314
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno


Zpět na VoIP Hardware

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků