Grandstream - nedostupnost webového rozhraní

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.
Odpovědět
busta
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 08. úno 2018 10:04:11

Grandstream - nedostupnost webového rozhraní

Příspěvek od busta »

Zdravím,
mám přístroj Grandstream GXP 1625 a nedaří se mi skrze webový prohlížeč dostat do rozhraní telefonu.
Telefonu je přidělována adresa pomocí DHCP serveru v routeru.
Zároveň jsem v rozhraní telefonu nastavil i lokální port (viz. návod na Odoriku, kde je uvedeno, že port má být náhodné číslo do 65535). Od té doby se mi nedaří se k webu přístroje dostat.
Odkaz na web zařízení z mého Odorik profilu a ani ruční zadání lokální adresy 192.168.x.x:port do prohlížeče nic nenačte.
K jiným zařízením v téže místní síti (ale bez specifického portu) se dostanu.
Telefon do továrního nastavení vrátit nemohu, protože jsem potřeboval tuto možnost přístupnou přes klávesnici telefonu zakázat.
Dokážete někdo říct, co dělám špatně nebo kde je chyba?
Děkuji
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Grandstream - nedostupnost webového rozhraní

Příspěvek od xsouku04 »

Vypadá to, že číslo 65535, je krajní maximální hodnota, která možná z důvodu nějakého Grandstream bugu nezafungovala.
Naše návody radí změnit lokální SIP port ne webový port. Vy jste měnil co? Pokud SIP port, web by měl být dostupný web stále na původní adrese.
busta
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 08. úno 2018 10:04:11

Re: Grandstream - nedostupnost webového rozhraní

Příspěvek od busta »

Zřejmě jsem změnil webový port...na webu odorik mám v tabulce "registrovaná SIP zařízení" u položky lokální IP napsanou adresu i s tím portem, který jsem měnil.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Grandstream - nedostupnost webového rozhraní

Příspěvek od xsouku04 »

busta píše:Zřejmě jsem změnil webový port...na webu odorik mám v tabulce "registrovaná SIP zařízení" u položky lokální IP napsanou adresu i s tím portem, který jsem měnil.
Té větě nerozumím. Prosím, jaké je číslo linky? Nevím, jestli to má nějaké řešení, nějaký další způsob jak provést tovární reset. Nebo změnit port přímo v menu telefonu?
busta
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 08. úno 2018 10:04:11

Re: Grandstream - nedostupnost webového rozhraní

Příspěvek od busta »

Tovární reset ani změnu portu provést nelze. Telefon je proti tomu blokovaný (přes klávesnici telefonu jsou povoleny jen základní funkce).
Linka 731014.
busta
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 08. úno 2018 10:04:11

Re: Grandstream - nedostupnost webového rozhraní

Příspěvek od busta »

Dávám vědět, kde bylo jádro pudla. :)
V uživatelském rozhraní na odorik.cz (v sekci Volání z internetu -> Nastavení linky) je v tabulce uvedena lokální IP adresa přístroje. V ní je za dvojtečkou uveden SIP port, nikoliv port místní sítě, jak jsem se mylně domníval.
To z mé strany vedlo ke špatné interpretaci informace. Pro přístup do webového rozhraní telefonu jsem lokální port nastaven neměl.
Důvod, proč jsem se nemohl do webového rozhraní přístroje dostat byl ten, že webový přístup byl možný jen přes protokol https. Adresu jsem však do adresního řádku prohlížeče zadával jako by byla v http. Správně je tedy https://ipadresa. Verze protokolu (http vs. https) pro přístup do webového rozhraní je volitelná přímo ve webovém rozhraní přístroje Grandstream.
Problém za mě vyřešili na helpdesku Grandstreamu, kde na můj požadavek reagovali velmi rychle.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Grandstream - nedostupnost webového rozhraní

Příspěvek od Pitomec »

Do adresního řádku prohlížeče (Chrome, Edge) zadám pouze IP adresu ve vnitřní síti a toť vše. Port ani http/https netřeba řešit (lokální port v nastavení SIP navíc nemá s webovým přístupem co dělat, ten je pouze pro komunikaci při hovorech). GXP 1620.
Obrázek
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Grandstream - nedostupnost webového rozhraní

Příspěvek od xsouku04 »

Pitomec píše:Do adresního řádku prohlížeče (Chrome, Edge) zadám pouze IP adresu ve vnitřní síti a toť vše. Port ani http/https netřeba řešit (lokální port v nastavení SIP navíc nemá s webovým přístupem co dělat, ten je pouze pro komunikaci při hovorech). GXP 1620.
Pokud si http sám vypnul a nechal jen https, a pak se hlásil přes http nefungovalo, protože nemělo.
https používá i jiný port defaultně 443. Tedy když někde napíši adresu s https, automaticky se použije port 443 (u http 80).

Vypínat http ale není dobrý nápad, protože se stejně obvykle člověk přihlašuje na web jen v lokální síti. Navíc zabezpečení https je stejně problematické, protože je stejně potřeba potvrdit výjimku s tím, že certifikát je špatně.
Odpovědět