Gigaset A540 není slyšet ani jedna strana

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.

Gigaset A540 není slyšet ani jedna strana

Příspěvekod zavinac.eu » pát 18. říj 2019 20:39:07

Zdravím, potřebuji poradit. VOIP telefon Gigaset A540, před stěhováním bylo vše v pořádku, po přestěhování všechno se tváří být, na první pohled, v pořádku. Když se z VOIP telefonu volá, tak to vyzvání, hovor jde přijmout, ale ani v jednom telefonu není nic slyšet. Ve výpisu se to ukazuje jako uskutečněný hovor. To samé opačně, když se volá na tento VOIP telefon, opět vyzvání, hovor lze přijmout, ale ani jedna strana nic neslyší...
zavinac.eu
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 13. úno 2017 0:14:03

Re: Gigaset A540 není slyšet ani jedna strana

Příspěvekod xsouku04 » sob 19. říj 2019 10:25:31

Když jsem naposledy řešil problém s přesně těmito příznaky, bylo to SIP ALG.
Co je to SIP ALG, je podrobně vysvětleno https://www.802.cz/sip-alg/
Zjednodušeně SIP ALG je zbytečné "kurvítko" - nesmyslná funkce některých routerů, která przní SIP signalizace - snaží se skrýt neveřejnou adresu a tím docílí různých záhadných problémů.
Prevence je použít nestandartní port jako 6688. http://www.odorik.cz/w/siemens_gigaset_a510ip
Jestli je na cestě SIP ALG, se dá zjistit podle toho, jak se zařízení registruje. http://www.odorik.cz/w/registrovana_sip_zarizeni
Pokud registrace neobsahuje lokální ip adresu (někdo je skryl), může to být buď SIP ALG nebo jiná pro VoIP nesmyslná technologie zapnutá na koncovém telefonu, co se jmenuje STUN.

Nezapomeňte si změnit adresu!
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6962
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Gigaset A540 není slyšet ani jedna strana

Příspěvekod zavinac.eu » sob 19. říj 2019 19:56:17

Děkuji, problém vyřešen.
zavinac.eu
 
Příspěvky: 2
Registrován: pon 13. úno 2017 0:14:03

Re: Gigaset A540 není slyšet ani jedna strana

Příspěvekod forum-user-UDFENS » ned 20. říj 2019 3:17:51

xsouku04 píše:Když jsem naposledy řešil problém s přesně těmito příznaky, bylo to SIP ALG.
Co je to SIP ALG je podrobně vysvětleno https://www.802.cz/sip-alg/
Zjednodušeně SIP ALG je zbytečné "kurvítko" - nesmyslná funkce některých routerů, která przní SIP signalizace - snaží se skrýt neveřejnou adresu a tím docílí různých záhadných problémů.
Prevence je použít nestandartní port jako 6688. http://www.odorik.cz/w/siemens_gigaset_a510ip
Jestli je na cestě SIP ALG se dá zjistit podle toho jak se zařízení registruje. http://www.odorik.cz/w/registrovana_sip_zarizeni
Pokud registrace neobsahuje lokální ip adresu (někdo je skryl) může to být buď SIP ALG nebo jiná pro VoIP nesmyslná technologie zapnutá na koncovém telefonu co se jmenuje STUN.

Nezapomeňte si změnit adresu!
Plánujete do budoucna zprovoznit vaší ústřednu směrem k nějakým novějším standardům?
Návrh:
Například rozšířit komunikaci směrem:
1. web nejen přes Javu ale i přes HTML5
2. Vaši aplikaci pro Windows - aplikaci, která bude přistupovat jen přes webové okno nebo vrstvu jako to dělají novější jazyky, jako to dělá například MS u svého Skype, apod. (framework).
3. Aplikaci pro smartphone kdy by to fungovalo podobně jako u Skype pro smartphony (přes framework).

Cílem by bylo optimalizovat a sjednotit přenosy.
Například nyní je port 5960 a 443 pro Odorik komunikaci na TCP a UDP a přenos probíhá přes SIP "Layery" (píši ty technické údaje z hlavy omlouvám se pokud píši něco nepřesně). S čímž mají některé firewally problémy (pro ty co často cestují a připojují se někde na cestách). U starších aplikací je někdy nutné zapnout STUN, apod aby fungovali (například stále hojně používaný CSipSimple). Kdežto přenosy přes webových standartů blíže k HTML by tyhle věci mohli vyřešit a také optimalizovat. Například byste mohli nasadit něco s vlastnostmi jako má SILK kodek na přenos mezi KLIENT-ÚSTŘEDNA a pak aby se to přednášelo přes zvolený kodek ústředny nebo kodeky časem úplně zrušit když by bylo dostatečně otestováné zmíněné řešení. Pro klasické SIP telefony udělat na serveru aplikaci jako GW, aby mohli výhody tohoto mít i stolní klasické SIP telefony.

Některé frameworky mají opensource nebo není až tak obtížné toto naprogramovat. Například telefon přes JavaScript nebo Javu je těžší naprogramovat než přes framework v dnešní době. Posuzuji propojovací část a ne jednotlivé funkce jako dialer, propojení se zvukovou kartou/mikrofonem, aj. Ale toho také není mnoho (na Linuxu/Androidu).
forum-user-UDFENS
 
Příspěvky: 139
Registrován: pon 22. říj 2012 22:25:36

Re: Gigaset A540 není slyšet ani jedna strana

Příspěvekod xsouku04 » ned 20. říj 2019 9:29:37

No volání přímo z webu bychom mohli udělat. Hlavně by to mohlo mít význam pro vidoehovory, protože dobrých SIP klientů, co podporují videohovory, není mnoho. Výhoda by také mohla být v tom, že propojovací tlačítka by si pak mohl dát kde kdo na svoje vlastní stránky. Už jsme se o to dvakrát pokoušeli, ale naráželi jsme na to, že to z ne příliš jasných důvodů fungovalo jen někdy a někomu. Situace se ale časem zlepšuje, skype je čímdál horší a horší moloch, by někdo mohl dávat přednost nechat se spojit přímo přes "svoji" webovou stránku (s podporou odorika v pozadí), než používat např. skype.

Vše ostatní považuji za nadbytečné. Co se týče firewalů a jiných podobných zádrhelů, není to moc časté a dá se to řešit. VoIP musí vždy chodit přes UDP porty, aby se to kvůli jednomu ztracenému paketu celé nezaseklo. Tedy použitím jiné signalizace problému neunikneme.
SIP ALG je věc velmi stará, setkáváme se s ním čímdál méně, ale občas se stále objeví. Mívá různé záhadné projevy, jakože se to stane jen občas a třeba jen u některého VoIP operátora. Totální nesmysl zvaný SIP ALG je stále častou funkcí routerů, ale defaultně bývá nyní již většinou vypnutý.
Co se týče STUN, nikdy jsem se nesetkal s tím, že by to někomu pomohlo. Je to takový výmysl teoretiků, co vymýšleli SIP. Ti ale nadělali spoustu chybných předpokladů (zapomněnli na používání NATu) a z toho plynoucích chyb. Tak jak se SIP nyní používá (jinak to nejde) postrádá STUN opodstatnění a lze jej použít jen proto, abyste si zkontrolovali, jaký typ NATu máte. Na SIP telefonu doporučuji vždy nepoužívat. STUN je taková berlička, jak se snažili ti, co vymysleli SIP, trochu ulevit svému svědomí, aby nemuseli tolik připustit, že SIP je špatně navržený, tak se to snažili ještě dále zkomplikovat STUNem, s jehož využitím se dá obejít NAT, ale jen některé typy NATu, tedy je to k ničemu a není to potřeba, protože jako poskytovatel VoIP musíme mít jiné řešení, které s jistotou obejde všechny typy NATu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6962
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno


Zpět na VoIP Hardware

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník