Souhlasím s tím, co bylo napsáno výše. Bohužel nemám osobní zkušenost s jinými telefony než Gigaset, ale že bude přepojování snadné, není úplně samo sebou. Výrobci jsou prostě mnohdy natvrdlí na potřeby svých zákazníků. Ony ty dvě hvězdičky možná nic moc, ale věřím, že pokud to používáte s rychlými kontakty, může to být ještě docela dobrý kompromis. Bohužel.
Co se týče handsfree - používání náhlavní soupravy. Lepší DECT sluchátka (i od gigasetu) mají zástrčku na náhlavní soupravu. Pokud si dá člověk do kapsy to sluchátko, může s ním pak i chodit a má ruce volné. Existuje sice přímo dect náhlavní souprava, ale kromě vysoké ceny je tam problém v tom, že lze využít jen pro příchozí hovory. Odchozí hovory je možné dělat jen pomocí přepojení nebo zpětného volání. Pokud by někomu vyloženě vadily ty dráty, je možné dražší DECT sluchátka s náhlavní soupravou propojit i přes bleutooth, ale pokud opustíte místnost, musíte vzít DECT sluchátko s sebou. Teoreticky by mohla jedna blouetooth náhlavní souprava fungovat jak pro DECT sluchátko tak pro mobil. Ale nemám s tím zkušenost a nevím o někom, kdo by to používal.
Pokud byste si přecijen chtěli koupit nějaké dražší buňkové řešení, nechte si to rozhodně dobře předvést a vemte si něco jen na vyzkoušení. Že je to drahé, nutně neznamená, že vám to bude vyhovovat. Jednou jsem byl na školení u joyce ohledně jejich buňkového systému a moc na mě dojem neudělali. Základny jsou relativně levné, drahá jsou jednotlivá sluchátka. Cena se blíží až k 5000 Kč za jedno. Aby měl své sluchátko každý zaměstnanec, se může prodražit. Může to být dobré, pokud se po velkém skladu/obchodě pohybuje třeba 5 skladníků/prodavačů, ale pokud jen pro 20 zaměstnanců na menší ploše a většinou u stolu už může být lepší vymyslet něco jiného. Myslím, že 150 m2 by základny umístěné na jednom vhodném místě měly pokrýt bez problémů. Mám barák 300m^2, každé pochodí cca 100 m^2, základna je pod schodama obklopená tlustými zdmi (není to asi dobré místo pro umístění). A signál je všude dobrý i na ulici a zahradě. Dect signál je dobrý i ve sklepě s tlustými zdmi, kde mají problém i běžné mobily. Tedy vyzkoušel bych to, že bude stačit obyčejná základna pro domácnost, kterou vhodně umístíte.
Gigaset má dvě řady sluchátek i základen. Tu určenou pro domácnosti a pak řadu pro určenou pro firmy. U řady "pro" jsou sluchátka několikanásobně dražší už jen proto, že je to řada pro, nastavení komplikovanější. Nejsem si úplně jist, jestli to za to stojí, jediná podstatná výhoda základen "pro" je více kanálů. Většina našich zákazníků si vystačí prostě s těmi základními gigasety, připlatí si případně jen za lepší sluchátka, ale opět v té řadě pro domácnosti. Kdo hodně přepojuje, tak doporučit stolní telefon yealing s BLF tlačítky. Pokud nejste callcentrum a nenacpete 30 telefonistů na jedno místo, DECT se navzájem rušit nebude. Klidně může mít každá ordinace vlastní základnu.
A ještě jeden postřeh. Pokud byste chtěli přepojovat hovory pomocí menu bezdrátového telefonu (i kdyby to měl nějaký model sluchátka rozumné), dočasně obsadíte dva hovorové kanály. Tedy je potřeba mít minimálně jeden kanál volný navíc jen kvůli přepojování. Přepojování pomocí ** se děje na ústředně, a proto takové omezení není.
Co se týče GSM brány je otázka, jestli se to dnes vyplatí. Kvůli tomu musíte mít vlastní pobočkovou ústřednu. Odorik sice umožňuje mít hovory
zdarma přes vlastní GSM bránu, ale určovat, které hovory půjdou přes gsm bránu podle dialplanu jednotlivých telefonů, není moc praktické. Ceny klesají a klesat budou. Pokud byste měli více minut, můžete dostat nižší cenu i od nás, nebo dobře využít nějaký "neomezený" voip tarif (UPC ?)nebo kanál. Také může být problém, že se ztratí číslo klapky původního volajícího. Příchozí hovory na gsm bránu si můžete přesměrovat na geografické číslo (když někdo zavolá zpět třeba na zmeškaný hovor), aby se neblokoval kanál pro odchozí hovory. U gsm brány je nutností použit nekomprimovaný kodek, aby nebyla slyšitelně nižší kvalita hovoru. Setkal jsem se s callcentrem, které aby ušetřilo, používalo gsm brány a nebylo jim skoro rozumět tak, tak mi nakonec museli zavolat "jinak" - přes VoIP. Protože používali g729 kodek. I pokud použijete ALAW=PCMA kodek, bude kvalita přes GSM bránu nepatrně horší než přes kvalitního VoIP operátora. Rozdíl může být zřejmý, hlavně pokud volaný/volající budou rušeni třeba hlukem na pozadí...
Co se týče otvírání dveří a brány. Problém to není, hovor můžete poslat přímo na ip adresu telefonu, a tím se zbavíte závislosti na fungujícím internetu/ústředny. Pokud byste ale chtěli, aby po zmáčknutí tlačítka to zvonilo více než na jednom telefonu nebo mobilu, je potřeba koupit takový dveřník, který to podporuje. O testování více zde.
viewtopic.php?f=15&t=4717&p=36591#p36591