FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo
FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo
Potýkám se s nahodilým problémem s FRITZ!Box 7390. Máme za ním ve firmě schované dva VoIP telefony. Čas od času se stane, že se na naše dvě čísla nedá dovolat. Pokud na čísla volám, slyším tři zazvonění, potom mužský hlas řekne větu "Volané číslo není v tuto chvíli dostupné" (hláška Odorik?). Potom telefon několikrát pípne a hovor se ukončí. Pokud volám z VoIP telefonu, zobrazí se na LCD hláška "ip stat 404", což je pro SIP protokol NOT FOUND.
Zajímavé je, že během tohoto výpadku se lze z firmy dovolat ven. Vše samozřejmě přes Odorik. Dnes jsem nechal FRITZ!Box restartovat a to problém vyřešilo.
S konektivitou problémy nemáme, VDSL jede stabilně. Během výpadku je net funkční.
Nemáte někdo tip, jakým směrem se v pátrání vydat? Nesetkali jste se s tímto problémem?
Zajímavé je, že během tohoto výpadku se lze z firmy dovolat ven. Vše samozřejmě přes Odorik. Dnes jsem nechal FRITZ!Box restartovat a to problém vyřešilo.
S konektivitou problémy nemáme, VDSL jede stabilně. Během výpadku je net funkční.
Nemáte někdo tip, jakým směrem se v pátrání vydat? Nesetkali jste se s tímto problémem?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8146
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo
O jaké telefony se přesně jedná ? Doporučuji zapnout keep alive na samotném zařízení.
Běžně keep alive posíláme mi, nicméně třeba pětiminutový výpadek internetu může způsobit hodinovou nedovolatelnost.
Mnohem lepší je keep alive si u nás vypnout a zapnout je na samotném koncovém zařízení.
Pokud by nic jiného nepomáhala můžete si zkrátit interval registrace.
To že to dvakrát zazvoní a pak řekne hlášku je běžná věc. Naše proxy čeká chvíli na odpověď a pak to teprve vzdá.
Běžně keep alive posíláme mi, nicméně třeba pětiminutový výpadek internetu může způsobit hodinovou nedovolatelnost.
Mnohem lepší je keep alive si u nás vypnout a zapnout je na samotném koncovém zařízení.
Pokud by nic jiného nepomáhala můžete si zkrátit interval registrace.
To že to dvakrát zazvoní a pak řekne hlášku je běžná věc. Naše proxy čeká chvíli na odpověď a pak to teprve vzdá.
Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo
Je tam 1x WELL SIP-T22P a 1x WELL SIP-T20P.
Díky za tip, otestuji a ozvu se.
Ještě dotaz: jak je možné, že během výpadku lze volat ven?
Díky za tip, otestuji a ozvu se.
Ještě dotaz: jak je možné, že během výpadku lze volat ven?
Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo
Máte ty telefony registrované přímo v odoriku, nebo jsou připojené k FB a teprve ten k odoriku?
Mohlo by jít i o tohle: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=1201 . Vpodstatě pomohlo už přenastavení portů na netypický port (reg. server sip.odorik.cz:443), ale jestli skutečně dochází k "ucpání routeru", řešení je spíš tady: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?p=7560#p7560 . Vypnul jsem keep alive v účtu na odoriku, od té doby vše funguje. Řešení ovšem platí pro Fritz!Box, který je na veřejné IP adrese. Jestli jsou telefony registrovány přímo u odoriku (a FB funguje jen jako modem/router), myslím, že samy však umí posílat keep-alive, mohlo by to řešení taky pomoci, vypnout keep-alive v nastavení účtu odoriku a posílat je jen z telefonů.
Mohlo by jít i o tohle: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=1201 . Vpodstatě pomohlo už přenastavení portů na netypický port (reg. server sip.odorik.cz:443), ale jestli skutečně dochází k "ucpání routeru", řešení je spíš tady: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?p=7560#p7560 . Vypnul jsem keep alive v účtu na odoriku, od té doby vše funguje. Řešení ovšem platí pro Fritz!Box, který je na veřejné IP adrese. Jestli jsou telefony registrovány přímo u odoriku (a FB funguje jen jako modem/router), myslím, že samy však umí posílat keep-alive, mohlo by to řešení taky pomoci, vypnout keep-alive v nastavení účtu odoriku a posílat je jen z telefonů.
Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo
Telefony jsou registrované do FRITZ!Box, který je registrovaný do Odoriku.
Zvolil jsem tuto architekturu pro snadné logování hovorů, které FB nabízí (ve firmě máme přes tři tisíce kontaktů v adresáři a během vyzvánění vidíme v popup okně ve Windows kdo volá). S Odorik API bych pravděpodobně mohl přejít na jiné řešení, kdyby to bylo nutné.
Zvolil jsem tuto architekturu pro snadné logování hovorů, které FB nabízí (ve firmě máme přes tři tisíce kontaktů v adresáři a během vyzvánění vidíme v popup okně ve Windows kdo volá). S Odorik API bych pravděpodobně mohl přejít na jiné řešení, kdyby to bylo nutné.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8146
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo
Dobré, tak by mělo stačit vypnout u nás keep alive a možná pro jistotu změnit port na kterém fritz naslouchá.jry píše:Telefony jsou registrované do FRITZ!Box, který je registrovaný do Odoriku.
Zvolil jsem tuto architekturu pro snadné logování hovorů, které FB nabízí (ve firmě máme přes tři tisíce kontaktů v adresáři a během vyzvánění vidíme v popup okně ve Windows kdo volá). S Odorik API bych pravděpodobně mohl přejít na jiné řešení, kdyby to bylo nutné.
Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo
Od té doby, co máme u nás na konci zapnuto "Keep alive" (u Odoriku vypnuto!) a periodu opakování na nejkratší interval (15 sek.), tak není problém s příchozím voláním - vždy se volající na nás dovolal. STUN je vypnutý!!!! Bohužel, nastavení z výroby u některých zařízení (Well) má "Keep alive" vypnuté.... SIP porty používáme (máme nastavené) 5064 - 5070 a jak registrace tak příchozí volání bez problémů. (Vyzkoušeno na bráně Well ATA172.)
Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo
To už skoro vypadá, že by měla být obecná rada pro všechny Fritz!Boxy na veřejné IP adrese používané u Odoriku.xsouku04 píše:Dobré, tak by mělo stačit vypnout u nás keep alive
Normálně do políčka "Registrar" místo "sip.odorik.cz" stačí napsat "sip.odorik.cz:443", žádné jiné změny někde jinde v nějakém skrytém nastavení není třeba hledat.xsouku04 píše: a možná pro jistotu změnit port na kterém fritz naslouchá.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8146
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo
Obecně platí, že pokud lze na vašem koncové zařízení zapnout keep alive, což lze téměř vždy, je dobré to u nás na webu vypnout. Jinak dochází zbytečně k dvojímu posílá keep alive, což může někdy problémy spíše způsobovat.
Zasílat keep alive směrem z koncového zařízení k nám je vždy lepší a spolehlivější než obráceně.
Siemens gigaset posílají keep alive automaticky a asi to ani nejde vypnout.
Pokud má zařízení veřejnou ip adresu keep alive není potřeba vůbec! Keep alive totiž slouží pro průchod přes NAT.
Zasílat keep alive směrem z koncového zařízení k nám je vždy lepší a spolehlivější než obráceně.
Siemens gigaset posílají keep alive automaticky a asi to ani nejde vypnout.
Pokud má zařízení veřejnou ip adresu keep alive není potřeba vůbec! Keep alive totiž slouží pro průchod přes NAT.
Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo
Tak jsem si to konečně přečetl celé a pozorně. Má poznámka v 13:38:26 je trochu mimo - vy to máte na veřejné IP-ně a telefony na "FB" - ústředně. My to vše máme za NATem(!) a jako pobočky Odoriku. Tak se omlouvám....