FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.
jry
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 13. zář 2012 9:08:23

FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo

Příspěvek od jry »

Potýkám se s nahodilým problémem s FRITZ!Box 7390. Máme za ním ve firmě schované dva VoIP telefony. Čas od času se stane, že se na naše dvě čísla nedá dovolat. Pokud na čísla volám, slyším tři zazvonění, potom mužský hlas řekne větu "Volané číslo není v tuto chvíli dostupné" (hláška Odorik?). Potom telefon několikrát pípne a hovor se ukončí. Pokud volám z VoIP telefonu, zobrazí se na LCD hláška "ip stat 404", což je pro SIP protokol NOT FOUND.

Zajímavé je, že během tohoto výpadku se lze z firmy dovolat ven. Vše samozřejmě přes Odorik. Dnes jsem nechal FRITZ!Box restartovat a to problém vyřešilo.

S konektivitou problémy nemáme, VDSL jede stabilně. Během výpadku je net funkční.

Nemáte někdo tip, jakým směrem se v pátrání vydat? Nesetkali jste se s tímto problémem?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo

Příspěvek od xsouku04 »

O jaké telefony se přesně jedná ? Doporučuji zapnout keep alive na samotném zařízení.
Běžně keep alive posíláme mi, nicméně třeba pětiminutový výpadek internetu může způsobit hodinovou nedovolatelnost.
Mnohem lepší je keep alive si u nás vypnout a zapnout je na samotném koncovém zařízení.
Pokud by nic jiného nepomáhala můžete si zkrátit interval registrace.

To že to dvakrát zazvoní a pak řekne hlášku je běžná věc. Naše proxy čeká chvíli na odpověď a pak to teprve vzdá.
jry
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 13. zář 2012 9:08:23

Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo

Příspěvek od jry »

Je tam 1x WELL SIP-T22P a 1x WELL SIP-T20P.

Díky za tip, otestuji a ozvu se.

Ještě dotaz: jak je možné, že během výpadku lze volat ven?
Hooonza
Příspěvky: 256
Registrován: úte 03. led 2012 18:09:05

Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo

Příspěvek od Hooonza »

Máte ty telefony registrované přímo v odoriku, nebo jsou připojené k FB a teprve ten k odoriku?
Mohlo by jít i o tohle: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=1201 . Vpodstatě pomohlo už přenastavení portů na netypický port (reg. server sip.odorik.cz:443), ale jestli skutečně dochází k "ucpání routeru", řešení je spíš tady: http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?p=7560#p7560 . Vypnul jsem keep alive v účtu na odoriku, od té doby vše funguje. Řešení ovšem platí pro Fritz!Box, který je na veřejné IP adrese. Jestli jsou telefony registrovány přímo u odoriku (a FB funguje jen jako modem/router), myslím, že samy však umí posílat keep-alive, mohlo by to řešení taky pomoci, vypnout keep-alive v nastavení účtu odoriku a posílat je jen z telefonů.
jry
Příspěvky: 27
Registrován: čtv 13. zář 2012 9:08:23

Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo

Příspěvek od jry »

Telefony jsou registrované do FRITZ!Box, který je registrovaný do Odoriku.

Zvolil jsem tuto architekturu pro snadné logování hovorů, které FB nabízí (ve firmě máme přes tři tisíce kontaktů v adresáři a během vyzvánění vidíme v popup okně ve Windows kdo volá). S Odorik API bych pravděpodobně mohl přejít na jiné řešení, kdyby to bylo nutné.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo

Příspěvek od xsouku04 »

jry píše:Telefony jsou registrované do FRITZ!Box, který je registrovaný do Odoriku.

Zvolil jsem tuto architekturu pro snadné logování hovorů, které FB nabízí (ve firmě máme přes tři tisíce kontaktů v adresáři a během vyzvánění vidíme v popup okně ve Windows kdo volá). S Odorik API bych pravděpodobně mohl přejít na jiné řešení, kdyby to bylo nutné.
Dobré, tak by mělo stačit vypnout u nás keep alive a možná pro jistotu změnit port na kterém fritz naslouchá.
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo

Příspěvek od Kabek »

Od té doby, co máme u nás na konci zapnuto "Keep alive" (u Odoriku vypnuto!) a periodu opakování na nejkratší interval (15 sek.), tak není problém s příchozím voláním - vždy se volající na nás dovolal. STUN je vypnutý!!!! Bohužel, nastavení z výroby u některých zařízení (Well) má "Keep alive" vypnuté.... SIP porty používáme (máme nastavené) 5064 - 5070 a jak registrace tak příchozí volání bez problémů. (Vyzkoušeno na bráně Well ATA172.)
Hooonza
Příspěvky: 256
Registrován: úte 03. led 2012 18:09:05

Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo

Příspěvek od Hooonza »

xsouku04 píše:Dobré, tak by mělo stačit vypnout u nás keep alive
To už skoro vypadá, že by měla být obecná rada pro všechny Fritz!Boxy na veřejné IP adrese používané u Odoriku.
xsouku04 píše: a možná pro jistotu změnit port na kterém fritz naslouchá.
Normálně do políčka "Registrar" místo "sip.odorik.cz" stačí napsat "sip.odorik.cz:443", žádné jiné změny někde jinde v nějakém skrytém nastavení není třeba hledat.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo

Příspěvek od xsouku04 »

Obecně platí, že pokud lze na vašem koncové zařízení zapnout keep alive, což lze téměř vždy, je dobré to u nás na webu vypnout. Jinak dochází zbytečně k dvojímu posílá keep alive, což může někdy problémy spíše způsobovat.
Zasílat keep alive směrem z koncového zařízení k nám je vždy lepší a spolehlivější než obráceně.
Siemens gigaset posílají keep alive automaticky a asi to ani nejde vypnout.
Pokud má zařízení veřejnou ip adresu keep alive není potřeba vůbec! Keep alive totiž slouží pro průchod přes NAT.
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: FRITZ!Box 7390 - Nedostupné číslo

Příspěvek od Kabek »

Tak jsem si to konečně přečetl celé a pozorně. Má poznámka v 13:38:26 je trochu mimo - vy to máte na veřejné IP-ně a telefony na "FB" - ústředně. My to vše máme za NATem(!) a jako pobočky Odoriku. Tak se omlouvám....
Odpovědět