PBX Planet IPX-2100

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.
Kubee900
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 12. čer 2014 22:30:00

PBX Planet IPX-2100

Příspěvek od Kubee900 »

Zdravim,

nemate nekdo zkusenosti s PBX IPX-2100 od Planetu. Vse by melo byt nastavene spravne, mam registraci, muzu volat ven. Za ustrednou mam momentalne 2 ip telefony, Planet a Yealink, kterym vytvari sit ustredna a ta je registrovana u odoriku. Potrebuju otestovat prime volani, IVR, nahravani atd. Problem je, ze se nemuzu dovolat.

Ustredna je za Comtrend od O2, za nim je switch Planet a do nej ustredna a telefony.
NAT je momentalne u odoriku vypnuty, zapnuty na ustredne v trunku (lze zapnout jeste primo na klapce pro jednotlivy telefon nebo primo v telefonu). STUN je vypnuty.
Registrovany jsem na portu 443, ustredna dava telefonum 5060 (mam zkusit zmenit rozsah techto portu?)
Byl svetly okamzik, kdy mi to vyzvanelo ale bohuzel jen do ustredny. Diky
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: PBX Planet IPX-2100

Příspěvek od xsouku04 »

Prosím pošlete id hovoru, který selhal. Mohu se podívat, co tam posíláme a jakou odpověď dostaneme. (pokud nějakou.)

Pobočkovými ústřednami se běžně nezabýváme, protože si myslíme, že je lepší mít vše jako součást Odorik.cz služeb.
Lze to tak efektivněji spravovat a máme to pod kontrolou. Pokud to ale někdo umí sám, žádný problém by to být neměl.
Kubee900
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 12. čer 2014 22:30:00

Re: PBX Planet IPX-2100

Příspěvek od Kubee900 »

Bohužel, prošel jsem záznamy v ústředně i u Vás a nenašel jsem jsem id. Ale jedná se o všechny příchozí hovory na mojí linku 355455680. Ústřednu testuji právě z toho důvodu, zda budu schopen ji spravovat nebo budeme ve firmě řešit jiný způsob, ovšem vedení by chtělo mít pod kontrolou i ústřednu. Vyzkoušel jsem kde co, od změn portů k Vám, i u mě, zapínal a vypínal NAT na různých místech, zkoušel směrování přímo na klapku telefonu, přes IVR systém či do vyzváněcí skupiny, ale vždy slyším jen několik pípnutí a hlášení o nedostupnosti. Když připojím IP telefon přímo tak se bez problémů dovolám a hovor proběhne vždy :-(
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: PBX Planet IPX-2100

Příspěvek od xsouku04 »

Na Vaší lince 707577 je Asterisk PBX 1.8.7.1
na INVITE sip:s@10.0.0.42:6688 SIP/2.0
vrátí váš Asterisk (vložený nejspíš do krabice pod značkou planet)

SIP/2.0 503 Service Unavailable
Via: SIP/2.0/UDP 81.31.45.51:443;branch=z9hG4bKee05.f6687ae8f0e9dfa4366375dc245dbf3c.0;received=81.31.45.51
Via: SIP/2.0/UDP 89.185.255.45:5060;branch=z9hG4bK5c9fb7c8;rport=5060
From: "727876460" <sip:727876460@89.185.255.45>;tag=as04054bb4
To: <sip:707577@81.31.45.51>;tag=as5e7cec0f
Call-ID: 6d12dc1e1ecc8b4961af64362528e793@89.185.255.45:5060
CSeq: 102 INVITE
Server: Asterisk PBX 1.8.7.1
Allow: INVITE, ACK, CANCEL, OPTIONS, BYE, REFER, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, PUBLISH
Supported: replaces, timer
X-Asterisk-HangupCause: Protocol error, unspecified
X-Asterisk-HangupCauseCode: 111
Content-Length: 0


Vaše Asterisk ústředna zjevně vypadá takto: http://www.planet.com.tw/en/product/pro ... d=48444#ov

Předpokládám, že problém bude to, že se Váš asterisk zaregistruje kontakt "s" a pak neví, co s takovým hovorem, tak ho odmítne. Stačilo by specifikovat, kam se má (na jakou klapku) spříchozí hovor poslat.

Lepší by tedy bylo, kdyby registrace nebyla na kontakt "s" ale na číslo/klapku, kde chcete, aby to vyzvánělo.

Nevím, jak u vašeho proprietálního klikátka, ale co se sip.conf konfiguráku týče, tak

register => user[:secret[:authuser]]@host[:port][/extension]

Vám chybí ona nepovinná část "[/extension]"

Jiná možnost je upravit nastavení paralelního zvonění, kdy si extension nastavíte u nás natvrdo, např. ve formě

sip:100@707577 Kde 100 je klapka na kterou chcete hovor poslat na Vaší ústředně.

Tedy pak naše ústředna místo INVITE sip:s@10.0.0.42:6688 SIP/2.0 pošle
INVITE sip:100@10.0.0.42:6688 SIP/2.0 a dovoláte se na klapku 100. To je jen příklad.
Kubee900
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 12. čer 2014 22:30:00

Re: PBX Planet IPX-2100

Příspěvek od Kubee900 »

Ústředna by po přijetí INVITE: s
měla podle nastavení buď hovor nasměrovat přímo na klapku nebo k automatickému vrátnému (v pracovní době), ale ona ho očividně zavěsí a já právě nevím proč ho nepošle tam kam jsem jí nastavil. Pokud bych tedy u Vás nastavil hovor přímo na klapku, zvonilo by to jen tam a já potřebuji právě toho vrátného.

Mě se hlavně nepodařilo zjistit, zda tato nastavení přebírá i pro SIP trunk a zda je schopna přijmout příchozí hovor ze SIP nebo jen z FXO/FXS a ISDN.

Bylo by to asi divné řešení, ale třeba zařízení funguje jen jako brána z PSTN do VOIP sítí a SIP trunk je zde jen pro odchozí hovory?
Trunk
Trunk
Trunk.jpg (211.91 KiB) Zobrazeno 6670 x


V Advanced options je položka Qualify, která je standardně nastavena na 2s není to málo?
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: PBX Planet IPX-2100

Příspěvek od mobilemanic »

Já si vždycky dělám virtuální klapku, kterou směruju na time condition a ta další směrování pořeší podle toho kolik je hodin..
Kubee900
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 12. čer 2014 22:30:00

Re: PBX Planet IPX-2100

Příspěvek od Kubee900 »

Já asi vidím jádro pudla, pokud juknete na obrázek výše, tak jsou tam advanced options a v nich:
DOMAIN: sip.odorik.cz:6688 (opraveno na 5060)
From USER: a tady je asi kámen úrazu nyní: 707577
vepsal jsem tam tedy toto: sip:s@sip.odorik.cz:5060 a proto prosím o kontrolu, zda je to správně.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: PBX Planet IPX-2100

Příspěvek od xsouku04 »

Kubee900 píše:Já asi vidím jádro pudla, pokud juknete na obrázek výše, tak jsou tam advanced options a v nich:
DOMAIN: sip.odorik.cz:6688 (opraveno na 5060)
From USER: a tady je asi kámen úrazu nyní: 707577
vepsal jsem tam tedy toto: sip:s@sip.odorik.cz:5060 a proto prosím o kontrolu, zda je to správně.
U domain bych nepsal vůbec žádný port. Tedy jen sip.odorik.cz , pravděpodobně na tom ale nezáleží.

Co přesně pošle naše ústředna v invite, záleží na tom, co váš Asterisk uvede během registrace v hlavičce contact.

V poslední registraci Dne 02.08.2014 v 21:14:07 hodin vaše zařízení Asterisk PBX 1.8.7.1, poslal váš asterisk v hlavičce contact tohle.
Contact: <sip:s@10.0.0.42:6688>
Pokud chcete přinutit naši ústřednu, aby tam voložila ono veřejné číslo,
nastavte si v paralelním zvonění: sip:@707577

Invite by pak mělo přijít ve tvaru:

00420355455680@10.0.0.42:6688

Pokud zadáte sip:_@707577

Bude invite ve tvaru:

355455680@10.0.0.42:6688


Jestli ale Vaše ústředna hovor přijme, ale netuším.

Záleží to na tom, co máte nadefinováno v Dialplanu1.
Kubee900
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 12. čer 2014 22:30:00

Re: PBX Planet IPX-2100

Příspěvek od Kubee900 »

Použivam dialplan ve kterém mám povoleny všechny varianty a k tomu přidán odorik jako další navíc (odděluji tak vnitřní volání od vnějšího aby né všichni mohli volat ven).
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: PBX Planet IPX-2100

Příspěvek od xsouku04 »

Kubee900 píše:Použivam dialplan ve kterém mám povoleny všechny varianty a k tomu přidán odorik jako další navíc (odděluji tak vnitřní volání od vnějšího aby né všichni mohli volat ven).
A máte v dialplánu povoleno volat i na "číslo" "s" ? Když to povolíte, příchozí hovory začnou fungovat.
Samozřejmě by bylo lepší spravit podstatu problému - tedy způsob, jakým se ústředna registruje, ale i takto se to dá udělat.
Odpovědět