Problém s pripojenim VoIP brány k ADSL Huawei EchoLife HG520

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Garfield
Příspěvky: 4
Registrován: stř 11. zář 2013 20:54:22

Problém s pripojenim VoIP brány k ADSL Huawei EchoLife HG520

Příspěvek od Garfield »

Narazil jsem na divné problémy, když jsem kamarádovi instaloval VoIP bránu Grandstream HT701.
Přestože má aktivní DHCP server, neustále to hlásilo IP 0.0.0.0

Nakonec se jako příčina ukázala dvojitá past na straně ADSL modemu Huawei EchoLife HG520i, dodávaném za kačku od O2 a předkonfigurovaném pro použití se "skvělou" O2 TV, což znemožňuje použít eth porty 2 a 3 pro cokoli jiného, Já samozřejmě použil právě volný port 3.

Dnes už je tento modem spíš vykopávka, ale leckde ještě běží - třeba řešení někomu příjde vhod.

První past spočívá v tom, že pro připojení standardního PC jsou konfigurované porty 1 a 4, za tímco porty 2 a 3 jsou konfigurované právě pro IPTV (jsou v jiné VLAN).
Pokud není IPTV využívána vůbec, je nejlepší funkci "Port mapping" úplně vypnout:
Advanced - Port mappping, zde Port mapping active - zakliknout NO.

Druhá past spočívá v tom, že je na modemu pro DHCP server možné (a nutné!) vybrat porty, pro které má být DHCP služba aktivní. Takže:
Basic - DHCP, a zde doklikat nezatržené dva porty.

Nakonec Tools - Reboot, zakliknout Current Settings a restart.

Dodatečně jsem našel u O2 i celý návod step-by-step i s obrázkama, jak to přenastavit:
https://www.o2.cz/osobni/techzona-modem ... cle=124349

Co se týká samotného nastavení Grandstream HT701 - podle návodu na stránkách Odorika naprosto v pohodě, snad i pro úplnou lamu. Jediné, co bylo potřeba, tak použití adresy SIP serveru s alternativním portem sip.odorik.cz:6688 (což je v postupu zmíněno a doporučeno při problémech s registrací). Během chvilky to šlapalo jak hodinky. Dobrá práce, díky moc!
pepasedlacek
Příspěvky: 4
Registrován: sob 11. led 2014 11:42:17

Re: Problém s pripojenim VoIP brány k ADSL Huawei EchoLife H

Příspěvek od pepasedlacek »

Lepší řešení je zapojit VOIP na port LAN4.
Schválně si zkuste vzít kancelářskou sponku, udělat tvrdý reset na tomto zařízení a
máte porty LAN2, LAN3 na O2TV a v tu ránu VOIP mimo provoz.
Těď už mám novější VDSL, ale před ním jsem měl HG520 a ten mi udělal tvrdý reset sám
od sebe docela často, v létě při silné bouřce to mnohdy vzdá nadobro, co jsem slyšel od kamaráda technika z O2.
Není to moc povedený modem, napíšu to ještě jinak: levný čínský šunt.
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Problém s pripojenim VoIP brány k ADSL Huawei EchoLife H

Příspěvek od mobilemanic »

Nejhorší modemy vůbec, také jsem měl "tu čest"... Nešla na něm funkčně udělat ani šifrovaná WiFi (v mém případě neodpovídala dokud nebyl router probuzen kabelem, stačilo třeba na 5 sekund připojit notebook kabelem a WiFi se rozjela a jela až..... do restartu, pak bylo nutné opět budit kabelem. Bez šifrování WiFi po restartu jela bez potíží.)

Nakonec letěl do koše a ze skladu jsem musel vyhrabat o několik let starší Zyxel, který funguje stabilně a bez potíží i když už má naježděno několik let... Holt Huawei, no.. :-D
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém s pripojenim VoIP brány k ADSL Huawei EchoLife H

Příspěvek od xsouku04 »

Ok, stejně děkuji Garfieldovi za to že se podělil o svou zkušenost. Může to někomu pomoci.
A bylo by škoda, aby si kvůli VoIP musel někdo pořizovat další switch.
Odpovědět