Odpojování sluchátek, hláška "základna" - A510 IP

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.
mira
Příspěvky: 53
Registrován: pát 11. led 2013 19:01:39

Odpojování sluchátek, hláška "základna" - A510 IP

Příspěvek od mira »

Zdravím,

mám problém s odpojováním sluchátek u A510 IP a rád bych požádal o radu.
K základně jsou připojeny 3 sluchátka a základna rozděluje hovory na 3 telefonní čísla takto:
- Sluchátka 1+2 slouží pro příjem hovorů na lince 1 + lince 2. Jako odchozí se pro obě sluchátka používá linka 1
- Sluchátko 3 na lince 3 vykazuje zcela shodné chování.

Problém:
Pokud někdo volá na linku 1 nebo 2, tedy zvoní na sluchátku 1 a 2 zárověň, klasicky se zvedne, pár vteřin probíhá hovor, ale ve sluchátku není nic slyšet. Po pár vteřinách se rozbliká na sluchátku "Základna" a sluchátko se znovu připojí k základně. Toto chování je shodné při použití sluchátka 1 i 2. Projevuje se i v případě, že je sluchátko 1 vypnuté a 2 zapnuté a naopak.

FW ta je 42.075 (420750000000 / V42.00), dříve vše fungovalo se stejným FW. Vím, že byl problém při špatné aktualizaci FW (nedodělaným), ale vše při aktualizaci proběhlo správně a nic jsem v průběhu nevypínal apod. Se stejným nastavením vše funguje na jiné základně A510. Prohodit sluchátka (napárovat je na druhou základnu) jsem zatím nezkoušel.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojování sluchátek, hláška "základna" - A510 IP

Příspěvek od xsouku04 »

Čím to je, nevím, ale zkusil bych prohodit zdroje.
Je možné, že v okamžiku, kdy dojde ke zvednutí hovoru, začne základna odebírat trochu více proudu a proto v ten okamžik spadne a restartuje se.

Pokud nám pošlete ID hovoru, můžeme reset základny potvrdit. Odmítá totiž potom odpovědět na zavěšení hovoru z naší strany (ze strany druhého volajícího), a pokud už stihla znovu nabootovat nebo se probrat tak, vrací, že o hovoru vůbec neví.

Další, co bych zkusil, je základnu vyresetovat do továrního nastavení a znovu nastavit. Možná je prostě v nějakém divném stavu.
mira
Příspěvky: 53
Registrován: pát 11. led 2013 19:01:39

Re: Odpojování sluchátek, hláška "základna" - A510 IP

Příspěvek od mira »

Tak adaptéry jsem zkusil prohodit a stále stejné. Zkoušel jsem hovor z mobilu na problematickou linku, ID: 93207108.

Zazálohuji tedy nastavení a zkusím to celé resetovat.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Odpojování sluchátek, hláška "základna" - A510 IP

Příspěvek od xsouku04 »

Tak je to tak. Jinak úplně stejný problém jsme řešili velmi nedávno s uživatelem s přezdívkou Vir zde na fóru, ale řešili jsme to emailem.
Bylo to v podstatě to stejné. Jediný rozdíl byl v tom, že to byla A580IP. Napíši mu, aby dal vědět, pokud to nějak vyřešil, nebo se mohl připojit zde na fóru.
Přílohy
nenavazany_hovor.png
nenavazany_hovor.png (61.87 KiB) Zobrazeno 4886 x
CallLegDoesNotExists.png
CallLegDoesNotExists.png (49.83 KiB) Zobrazeno 4890 x
mira
Příspěvky: 53
Registrován: pát 11. led 2013 19:01:39

Re: Odpojování sluchátek, hláška "základna" - A510 IP

Příspěvek od mira »

Zkusil jsem systémový reset a zabralo to. Sice nešla obnovit záloha nastavení linek (celé se to vždy kouslo a přes webové rozhraní nic nefungovalo, takže se muselo přes sluchátko), ale po novém nastavení linek to zatím vypadá OK.

Co mě ale mimochodem zaujalo je fakt, že i po vrácení do továrního nastavení jsou spárovaná sluchátka, fungoval můj pin a nikoli tovární... To mě trochu zarazilo, ale prakticky mi to jen ušetřilo práci.

Velice děkuji za ověření, snahu a rady!
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Odpojování sluchátek, hláška "základna" - A510 IP

Příspěvek od ViR »

Já to u té A580 IP zatím dořešené nemám (telefon je u rodičů), budu to řešit tento víkend.

Jinak u toho "továrního resetu" jsou v manuálu popsané u A580 IP dvě možnosti. Buď přes sluchátko (resp. www rozhraní), kdy zůstává zachován PIN a zaregistrovaná sluchátka. A nebo tak, že se základna odpojí od sítí a napájení, stiskne se pagingové tlačítko, základna se (při stisknutém tlačítku) připojí ke zdroji a to pagingové tlačítko se ještě podrží asi 20 s. A v tomto druhém případě by se mělo resetovat opravdu vše, včetně PINu a odpojení sluchátek.
fany128
Příspěvky: 20
Registrován: pát 03. kvě 2013 18:37:32

Re: Odpojování sluchátek, hláška "základna" - A510 IP

Příspěvek od fany128 »

Me to u dvou C610 delalo to same, zakladna se po prijeti hovoru vzdy sama restartovala.
Pomohlo mi, a i mi to poradily v T-Mobile, ulozit nastaveni, reset do tovarniho nastaveni a obnovit nastaveni.
Uz je to dlouho co se to stalo (pres rok) a od te doby zadny problem.

Je to zvlastni chyba, ale asi se to u Gigasetu obcas stava.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Odpojování sluchátek, hláška "základna" - A510 IP

Příspěvek od ViR »

fany128 píše:Pomohlo mi, a i mi to poradily v T-Mobile, ulozit nastaveni, reset do tovarniho nastaveni a obnovit nastaveni.
U mého A580 IP bohužel chybí možnost uložení nastavení :( :shock: (U 510ky to dělám běžně). Takže to holt budu muset zkusit resetovat a pak nastavit znovu ručně, no...
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Odpojování sluchátek, hláška "základna" - A510 IP

Příspěvek od ViR »

ViR píše:Já to u té A580 IP zatím dořešené nemám (telefon je u rodičů), budu to řešit tento víkend.
Tak resumé je, že reset do továrního nastavení ani výměna zdroje nepomohla :-( .
Tož holt vyměním telefon. Když se to vezme kolem a kolem, přeci jen už má ta A580 IP za sebou nějakých pět let provozu, a ta základna není ve zrovna optimálních podmínkách (není v bytě ale v dílně, kde je přeci jen větší pohyb teplot...).
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Odpojování sluchátek, hláška "základna" - A510 IP

Příspěvek od Kabek »

I tak je to u "značkového" telefonu tak trochu zarážející...
Odpovědět