Dobrý den,
máme kabelový internet od UPC a současně aktivované jejich telefonní služby. Současný telefon je připojený pomocí R11 přímo do kabelového modemu. UPC nám především nabízí volání zadarma na všechny UPC čísla.
Rádi bychom začali využívat služeb Odoriku pro ostatní hovory a koupíme si proto VoIP telefon. Můžeme používat současně i telefonní služby UPC na stejném telefonním přístroji? Tzn. telefon bude zvonit při volání na obě čísla a při odchozím hovoru si vybereme, jakého operátoru použít? Z UPC odepsali, že svůj VoIP telefon u nich můžeme u nich používat.
Modem máme Scientific Atlanta EPC 2203.
Děkuji. Olda
UPC, Odorik a VoIP
Re: UPC, Odorik a VoIP
UPC Vám předá jejich registrační údaje? Nemají registraci na VoIP přes MAC adresu? Nebo si oni myslí, že si ten svůj telefon zapojíte do jejich R11, kde je analogový výstup? V tom případě by pro Vás byl asi zajímavý některý z Gigasetů, co má jednak analogový vstup (linku) a i VoIP s protokolem SIP.
Trochu jsem hledal a ten Váš modem asi nepůjde ani nakonfigurovat na SIP. viz: http://www.telefonujeme.cz/about5159-0-asc-15.html Jejich modem asi jede dle jiných protokolů.
Trochu jsem hledal a ten Váš modem asi nepůjde ani nakonfigurovat na SIP. viz: http://www.telefonujeme.cz/about5159-0-asc-15.html Jejich modem asi jede dle jiných protokolů.
Re: UPC, Odorik a VoIP
Gigaset 510, nic jiného neřešit. UPC telefon funguje poněkud jinak, než klasický VoIP. A modem od UPC v tomto směru navíc nijak konfigurovat nelze.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: UPC, Odorik a VoIP
Ano pan Pitomec má pravdu. Pořiďte si A 510 IP. Totiž A510 IP podporuje kromě VoIP i "pevnou linku". A UPC zapojíte právě jako tu pevnou linku.Pitomec píše:Gigaset 510, nic jiného neřešit. UPC telefon funguje poněkud jinak, než klasický VoIP. A modem od UPC v tomto směru navíc nijak konfigurovat nelze.
Příchozí hovory můžete pak přijímat jak u nás tak na čísle u UPC. A můžete si nastavit pravidla pro odchozí hovory (Dial plan), aby jste vytáčeli konkrétní čísla vašich známých u UPC přes UPC a všechny ostatní přes nás. Myslím že je to opravdu ideální a uživatelsky blbuvzdorné řešení. Pro příchozí hovory budete mít dvě čísla. A každý známý si může vybrat na jaké číslo Vám bude volat.
Uživatel UPC bude volat na UPC číslo, má to zdarma. Uživatel Odorik.cz, nebo třeba Skypu bude raději volat na odoričí. A všichni ostatní si můžou vybrat.
Re: UPC, Odorik a VoIP
Nevím jestli zrovna Gigaset A510, ono je těch typů na trhu víc a některé ty novější třeba umí některé další věci, které se můžou hodit. Já už mám několik let C610, rodičům jsem asi před dvěma lety kupoval C530 (ti tedy zrovna nemají UPC, ale nějakého místního WiFi operátora) a spokojenost.
Základnové stanice jsou u těchto telefonů víceméně stejné - liší se pak ona sluchátak. Zásadní vlastnost oné základnovky ale je, že člověku umožňuje používat jak několik SIP účtů (u C610 a C530 je to šest) a zároveň je tam kromě ethernetu i vstup pro klasický RJ-11. Takže obyčejným telefonním kabelem se tato základnová stanice propojí s modemem od UPC. Ethernet mám z modemu vedený nejprve do routeru a pak také do této základnové stanice. Pro Gigaset se to pak tváří jako klasická pevná linka a nabízí to v menu telefonu prostě jako další linku, ze které můžu volat.
Sice také asi každý rok uvažuji, že to možná zruším - skoro přes to nevolám - nějak nevím, kdo z mých známých by měl zrovna také UPC. Takže to beru jako takovou zálohu, když by Odorik měl nějaký výpadek. Nebo jsem si říkal, že je fajn, že z toho je zadarmo volání na zákaznickou linku UPC. Zvláště v dobách, kdy mě tam nechávali dlouho čekat. Problém je, že tam většinou volám, když je nějaký problém (nejde internet) a to pak obvykle nejde ani ten jejich telefon. Ale od té doby, co mám UPC Business (člověk jim jen nahlásí IČO, má trochu jiné tarify, ale víceméně to stojí skoro stejně), tak s dobou čekání na operátora nějak nebývá problém - asi mají nějakou jinou (a hlavně nezahlcenou) infolinku - nebo jim jen napíšu mail a volají sami...
Základnové stanice jsou u těchto telefonů víceméně stejné - liší se pak ona sluchátak. Zásadní vlastnost oné základnovky ale je, že člověku umožňuje používat jak několik SIP účtů (u C610 a C530 je to šest) a zároveň je tam kromě ethernetu i vstup pro klasický RJ-11. Takže obyčejným telefonním kabelem se tato základnová stanice propojí s modemem od UPC. Ethernet mám z modemu vedený nejprve do routeru a pak také do této základnové stanice. Pro Gigaset se to pak tváří jako klasická pevná linka a nabízí to v menu telefonu prostě jako další linku, ze které můžu volat.
Sice také asi každý rok uvažuji, že to možná zruším - skoro přes to nevolám - nějak nevím, kdo z mých známých by měl zrovna také UPC. Takže to beru jako takovou zálohu, když by Odorik měl nějaký výpadek. Nebo jsem si říkal, že je fajn, že z toho je zadarmo volání na zákaznickou linku UPC. Zvláště v dobách, kdy mě tam nechávali dlouho čekat. Problém je, že tam většinou volám, když je nějaký problém (nejde internet) a to pak obvykle nejde ani ten jejich telefon. Ale od té doby, co mám UPC Business (člověk jim jen nahlásí IČO, má trochu jiné tarify, ale víceméně to stojí skoro stejně), tak s dobou čekání na operátora nějak nebývá problém - asi mají nějakou jinou (a hlavně nezahlcenou) infolinku - nebo jim jen napíšu mail a volají sami...
Re: UPC, Odorik a VoIP
Mám totéž, UPC Business a telefon jsem si vyhádal za korunu. Při volání na zákaznickou linku se to hodí, navíc existuje aplikace UPC telefon do mobilu a čas od času někdo v síti přece jenom zavolá. Pouze telefon je A580 IP, již dědeček, ale funguje
Re: UPC, Odorik a VoIP
Děkuji všem za reakce, velmi jste nám pomohli. Rozhodli jsme se koupit ten Gigaset A510 IP a volat přes Odorik. Zatím necháme i UPC. Díky moc.
Re: UPC, Odorik a VoIP
Hlavně bych za to ale UPC neplatil víc než tu korunu. Ani se o to s nimi nemusím moc hádat, když jednou za čas s nimi řeším aktuální výšku své platby, tak jim prostě řeknu, že ten telefon v podstatě nechci, že jejich minutové ceny za volání jsou absolutně nekonkurenceschopné a že ho chci snad raději zrušit... A tak mi ho vždycky nabídnou za 1 Kč měsíčně...