Nedovedu si moc představit, jak by kvalita internetu či LAN mohla ovlivnit hlasitost, ale přitom by hovor zůstal kvalitní.
Zesílit hovor u nás na ústředně možné je.
Viz
http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla změna hlasitosti. Používají to lidé s nějakou poruchou sluchu nebo vadou svého android telefonu pro VoIP hovory. Ale samozřejmě je vždy lepší se tomu vyhnout, pokud je to možné.
Bohužel výrobci telefonů mají často problémy, co se optimální hlasitosti týče. To je bohužel úplně normální jev.
Těch telefonů, co nevyužívají plný hlasitostní rozsah (tedy hovory jsou zbytečně potichu) a zbytečně tak hovory degradují, je velké množství. Např. Grandstream. Viz můj boj zde fórum Grandstream
http://forums.grandstream.com/forums/in ... 6#msg78826 a zde vysvětlení na našem fóru
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=2408#p19845 Ani některé telefony Nokia to nemají úplně ideální. Např. moje Nokia 515. Hovory od některých uživatelů nadupaných androidů jsou přímo žalostné.
Většina normálně slyšících i vidících lidí si bohužel rozdílu moc nevšimne. A snad i proto se mne nikdo moc na fóru Grandstream ani nezastal.
Technici, co ty telefony vyvíjí, totiž často nechápou základní věci. Jako pokud mám jistý rozsah hlasitosti od 0 do 1, ale využívám jen od 0 do 0.5, je hovor výrazně méně kvalitní a to i v případě, že si koncový uživatel z nutnosti nakonec hovor zesílí a nebo má dostatečně dobré uši a nemá okolo sebe žádný hluk. Nevyužitím celého rozsahu dochází k nevratné ztrátě informace. Využít celý rozsah není nic obtížného, existují zvukové filtry, které vždy zvuk přizpůsobí, aby se do daného rozsahu dostal bez překřičení a zjevného zkreslení. Překřičené hovory lze lépe běžným uživatelem rozpoznat, tedy není to tak běžný problém.
Pokud byste poslal id hovoru, mohu se podívat na konkrétní případ. Dovedeme to změřit objektivněji a porovnat různá sluchátka. Podstatné je, aby hovor využíval celou hlasitost a ne třeba jen polovinu nebo 2/3.
U analogových adaptérů jako HT701 nebo HT702 i když značky Grandstream to je dobré, navíc to lze i nastavovat a problém s tím není.
Horší je to u stolních telefonů Grandstream a víceportových Grandstream zařízení. Gigasety jsem v tomto ohledu nezkoumal. Možné řešení by mohlo být ke Gigaset základně připojit jedno levné Panasonic dect sluchátko.
Na jedné straně se kvůli postiženým investují stovky miliónů korun např. pro bezbariérové vstupy do metra, vagóny či tramvaje, ale pokud je to jen o tom správně poštelovat hodnotu citlivosti mikrofonu, tak jak v tom nejsou peníze, tak nikomu to nestojí ani za to pochopit a odstranit problém zcela zdarma. Kocourkov hadra.
Každá firma, co vyvíjí telefony, by povinně měla zaměstnávat nějakého slepého jako testera, ten by to poznal okamžitě. Ne kvůli nějakému nařízení, ale kvůli vlastnímu prospěchu a lepšímu prodeji svých telefonů.
Dobrý je v tomto ohledu třeba stařičký analogový telefon Panasonic.
http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/b ... fi-telefon Je tedy dost dobře možné, že v Panasonicu tohle na rozdíl od jiných výrobců telefonů chápou. V podobných detailech je totiž často schován úspěch celé firmy.