Stránka 1 z 1

Problem s hlasitostí mikrofónu VOIP telefonu C610IP

Napsal: čtv 10. bře 2016 10:27:21
od svopex
Mám IP telefon Gigaset C610 IP od Siemensu a hlasitost smerem ode mně k tomu, komu volam je nízká.

Nastavení mám takové -
Nastavení telefonu C610IP
Nastavení telefonu C610IP
2016-03-10_0424.png (78.26 KiB) Zobrazeno 8344 x
Mám tedy "Volume for this VoIP account" nastaveno na "HIGH".

Na sluchátku mám též veškeré zvuky na maximum.

Lze nějakým způsobem ještě zesílit mikrofón?

Jaký VOIP telefon je v tomto smyslu nejlepší?

Re: Problem s hlasitostí mikrofónu VOIP telefonu C610IP

Napsal: čtv 10. bře 2016 10:54:00
od xsouku04
Co má trochu vliv, je povolit jako jediný kodek G.711 a law.
Takhle se nejspíš používá kodek G729, kde to kazí kvalitu (gigaset g729 nemá moc dobrý) a má to též negativní vliv na hlasitost.

Také se podívejte, jestli není ucpaná dirka pro mikrofon.

Re: Problem s hlasitostí mikrofónu VOIP telefonu C610IP

Napsal: čtv 10. bře 2016 12:26:39
od svopex
Je to opravdu tak?
Myslel jsem, ze v "Selected codecs" jsou ty, ktere jsou vybrany.
Mel bych mit povolene tedy G.722 a G.711 a law...

Re: Problem s hlasitostí mikrofónu VOIP telefonu C610IP

Napsal: čtv 10. bře 2016 13:30:14
od xsouku04
svopex píše:Je to opravdu tak?
Myslel jsem, ze v "Selected codecs" jsou ty, ktere jsou vybrany.
Mel bych mit povolene tedy G.722 a G.711 a law...
Pardon máte to dobře, tak snad jen pro jiné. Tak tedy asi jediné, co zbývá, je vyčistit dírku pro mikrofon. Že by bylo někdy špatně slyšet, jsem si nevšiml, ale nemám Váš typ sluchátka.

G.711 je to stejné jako alaw nebo též někde označeno za PCMA a je to jediný nyní doporučovaný kodek.
To G.722 je neškodné a může se hodit pro hovory gigaset<->gigaset, kdy by teoreticky kvalita mohla být ještě vyšší.

Re: Problem s hlasitostí mikrofónu VOIP telefonu C610IP

Napsal: čtv 10. bře 2016 16:27:57
od svopex
Ok, díky.
Ono je to tak, že sluchátko je slabší oproti mobilnímu telefonu.
Popravdě neslyší pouze má matka, která hůře slyší.
Jenom mě zajímalo, zda neexistuje MIC GAIN nebo něco podobného, ale i podle vyjádření Siemens nikoli.


Siemens odpověděl (dávám sem pro ostatní):


Hezký den,

pokud nastavení v telefonu nepomůže, mohl by zvýšit hlasitost Vašeho odchozího volání poskytovatel na VoIP ústředně.

U mikrofonu sluchátka hlasitost nikterak zvýšit nejde.

Má odchozí volání vždy slabou hlasitost, nebo např. jen při volání do pevné telefonní sítě, případně na mobilní zařízení? Pak by za to mohla PSTN nebo GSM brána – to by bylo také nutno řešit skrze poskytovatele VoIP služby.

Kdyby pro Vás byla dostupná možnost vyzkoušet zařízení v jiné datové síti – např. u známých, také by to pomohlo. Pokud by zařízení jinde fungovalo standardně, byl by problém ve Vaší LAN síti (to by se dalo řešit s poskytovatelem Vaší datové sítě - internetu).

V případě dalších dotazů nás neváhejte kontaktovat.

S pozdravem

Gigaset podpora

Re: Problem s hlasitostí mikrofónu VOIP telefonu C610IP

Napsal: čtv 10. bře 2016 16:40:20
od xsouku04
Nedovedu si moc představit, jak by kvalita internetu či LAN mohla ovlivnit hlasitost, ale přitom by hovor zůstal kvalitní.

Zesílit hovor u nás na ústředně možné je.
Viz http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla změna hlasitosti. Používají to lidé s nějakou poruchou sluchu nebo vadou svého android telefonu pro VoIP hovory. Ale samozřejmě je vždy lepší se tomu vyhnout, pokud je to možné.

Bohužel výrobci telefonů mají často problémy, co se optimální hlasitosti týče. To je bohužel úplně normální jev.
Těch telefonů, co nevyužívají plný hlasitostní rozsah (tedy hovory jsou zbytečně potichu) a zbytečně tak hovory degradují, je velké množství. Např. Grandstream. Viz můj boj zde fórum Grandstream http://forums.grandstream.com/forums/in ... 6#msg78826 a zde vysvětlení na našem fóru http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=2408#p19845 Ani některé telefony Nokia to nemají úplně ideální. Např. moje Nokia 515. Hovory od některých uživatelů nadupaných androidů jsou přímo žalostné.
Většina normálně slyšících i vidících lidí si bohužel rozdílu moc nevšimne. A snad i proto se mne nikdo moc na fóru Grandstream ani nezastal.
Technici, co ty telefony vyvíjí, totiž často nechápou základní věci. Jako pokud mám jistý rozsah hlasitosti od 0 do 1, ale využívám jen od 0 do 0.5, je hovor výrazně méně kvalitní a to i v případě, že si koncový uživatel z nutnosti nakonec hovor zesílí a nebo má dostatečně dobré uši a nemá okolo sebe žádný hluk. Nevyužitím celého rozsahu dochází k nevratné ztrátě informace. Využít celý rozsah není nic obtížného, existují zvukové filtry, které vždy zvuk přizpůsobí, aby se do daného rozsahu dostal bez překřičení a zjevného zkreslení. Překřičené hovory lze lépe běžným uživatelem rozpoznat, tedy není to tak běžný problém.
Pokud byste poslal id hovoru, mohu se podívat na konkrétní případ. Dovedeme to změřit objektivněji a porovnat různá sluchátka. Podstatné je, aby hovor využíval celou hlasitost a ne třeba jen polovinu nebo 2/3.

U analogových adaptérů jako HT701 nebo HT702 i když značky Grandstream to je dobré, navíc to lze i nastavovat a problém s tím není.
Horší je to u stolních telefonů Grandstream a víceportových Grandstream zařízení. Gigasety jsem v tomto ohledu nezkoumal. Možné řešení by mohlo být ke Gigaset základně připojit jedno levné Panasonic dect sluchátko.

Na jedné straně se kvůli postiženým investují stovky miliónů korun např. pro bezbariérové vstupy do metra, vagóny či tramvaje, ale pokud je to jen o tom správně poštelovat hodnotu citlivosti mikrofonu, tak jak v tom nejsou peníze, tak nikomu to nestojí ani za to pochopit a odstranit problém zcela zdarma. Kocourkov hadra.

Každá firma, co vyvíjí telefony, by povinně měla zaměstnávat nějakého slepého jako testera, ten by to poznal okamžitě. Ne kvůli nějakému nařízení, ale kvůli vlastnímu prospěchu a lepšímu prodeji svých telefonů.

Dobrý je v tomto ohledu třeba stařičký analogový telefon Panasonic. http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/b ... fi-telefon Je tedy dost dobře možné, že v Panasonicu tohle na rozdíl od jiných výrobců telefonů chápou. V podobných detailech je totiž často schován úspěch celé firmy.

Re: Problem s hlasitostí mikrofónu VOIP telefonu C610IP

Napsal: čtv 10. bře 2016 17:34:11
od svopex
Diky za vysvetleni.
Zkusil jsem zmenu hlasitosti (http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla - Změna hlasitosti hovoru pro volajícího/volaného)
a kupodivu nechodilo nejlepe zesileni na "75", ale na "05".
Mamka me rekla, ze me pri "05" slysi ok a neni to zkreslene. Pri "15" az "75" to zkreslene bylo.
V popisu je "50", ze je "normalni hlasitost", tak nevim.
Kazdopadne prefix "*081905xxxxxxxxx" chodi ok, takze diky.
A Odorikum take, protoze toto jiny operator asi nema... :-)

Re: Problem s hlasitostí mikrofónu VOIP telefonu C610IP

Napsal: úte 15. bře 2016 19:10:10
od Petr-II
Několik let používám stejný telefon a nikdo si nestěžuje, že mě špatně slyší nebo já jeho. Přesto, že mám 100M optiku, tak mám nastaveno "Optimized for low bandwidth" a "Volume for this ... Normal". Možná ti to pomůže.

Re: Problem s hlasitostí mikrofónu VOIP telefonu C610IP

Napsal: stř 16. bře 2016 10:02:14
od xsouku04
Petr-II píše:Několik let používám stejný telefon a nikdo si nestěžuje, že mě špatně slyší nebo já jeho. Přesto, že mám 100M optiku, tak mám nastaveno "Optimized for low bandwidth" a "Volume for this ... Normal". Možná ti to pomůže.
Myslím, že je to tím, že i když normálně slyšící člověk, pokud není někde v hluku, si problému nevšimne, všimne si toho jen špatně slyšící člověk, nebo možná člověk na hlučném místě. Proto to skoro nikdo neřeší a výrobce si vesele vyrábí telefony s nevhodně nastavenou citlivostí mikrofonu. Možná tím také eliminují ozvěnu, která by mu jinak mohla vznikat.
A řeší se to jen pro lidi, co mají nějaké potíže se sluchem, nebo pokud je někdo detailista jako já a náhodou na to narazí, protože to za některých okolností už prostě začíná být zřetelné. Faktem ale zůstává, že výrobci telefonů se často dopouští zjevného šlendriánu.

Re: Problem s hlasitostí mikrofónu VOIP telefonu C610IP

Napsal: čtv 17. bře 2016 11:19:17
od svopex
Petr-II píše:Několik let používám stejný telefon a nikdo si nestěžuje, že mě špatně slyší nebo já jeho. Přesto, že mám 100M optiku, tak mám nastaveno "Optimized for low bandwidth" a "Volume for this ... Normal". Možná ti to pomůže.
Diky.
Nakonec me pomohlo zesileni primo u odoriku, vis. prispevek vyse ("*081905xxxxxxxxx").
Spatne slysi pouze ma mamka, ktera hure slysi. Ale z mobilu slysi dobre, takze VOIP telefon asi skutecne posila slabsi zvuk.
Ostatni lide slysi take dobre.