Na Cisco 7940 nefungují příchozí hovory

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.
Odpovědět
Mik

Na Cisco 7940 nefungují příchozí hovory

Příspěvek od Mik »

Ahoj,

můžete mne prosím poradit, co se dá zkontrolovat, když na HW telefonu nefungují příchozí hovory?
Jedná se o postarší Cisco 7940, který jsem z SCCP převedl na SIP (verze 8.11, P0S3-08-11-00).

Odchozí hovory fungují bez problému, při příchozích mi Odorik sdělí, že "Volané číslo není v tuto chvíli dostupné".
Pokud se kouknu do administrace na Linky, tak linka není přihlášena (Zařízení přihlášeno - NE).
Přihlášena ale nějak být musí, protože ven volám a Odorik mi i přečte, kolik minut můžu s aktuálním kreditem volat, takže nějaká komunikace tam proběhne...

Díky za každý nápad!

Mik
AndriIP
Příspěvky: 29
Registrován: stř 07. pro 2011 12:23:43

Re: Na Cisco 7940 nefungují příchozí hovory

Příspěvek od AndriIP »

Pro odchozi hovory neni potreba aby zarizeni bylo prihlaseno, je to akorat pro prichozy.
Stejny problem byl vyresen na foru:
http://www.telefonujeme.cz/viewtopic.ph ... light=7940

Cituji:"Chce si to opinknout Proxinu a pak do konfigurace SIPu zadat server jako IP adresu. Prijde mi to trochu nelogicky, kdyz telefon zvlada dve linky psat SIP server do spolecne konfigurace"
proxy : 81.31.45.51
Návštěvník

Re: Na Cisco 7940 nefungují příchozí hovory

Příspěvek od Návštěvník »

Díky AndriIP, tohle jsem už zkoušel. Bohužel to nepomohlo. :cry:
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Cisco 7940 nefungují příchozí hovory

Příspěvek od xsouku04 »

No je třeba dosáhnout, aby zařízení bylo přihlášeno. Pokud není přihlášeno dovolat se na něj nedá.
Možná je to někde vypnuto. To jsem ale asi zrovna moc nepomohl.
mik
Příspěvky: 29
Registrován: stř 28. pro 2011 14:01:44

Re: Na Cisco 7940 nefungují příchozí hovory

Příspěvek od mik »

Telefon Cisco 7940 mám konečně zaregitrovaný.
Pokud by měl někdo stejný problém, tak řešením byla změna portu u Outbound proxy z 5060 na jiný, u mne funguje 6688.

Příchozí hovory ze všech čísel teď sice zvoní, ale po vyzvednutí se nespojí, protože hovor "pořád vyzvání" – Ringing (out 180).

Na Ciscu jsem dohledal, že to bylo kdysi řešeno u firmwaru 7.5 (mám 8.11) jako bug CSCef24665 (Summary: Cisco SIP IP Phone 7940 does not retransmit 180 RINGING on receipt of initial INVITE).

Je toto nějek řešitelné? Předpokládám správně, že by se to muselo řešit na ústředně?

Díky
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Na Cisco 7940 nefungují příchozí hovory

Příspěvek od xsouku04 »

mik píše:Telefon Cisco 7940 mám konečně zaregitrovaný.
Pokud by měl někdo stejný problém, tak řešením byla změna portu u Outbound proxy z 5060 na jiný, u mne funguje 6688.
To je běžný problém a způsobuji jej routery/NAT
Příchozí hovory ze všech čísel teď sice zvoní, ale po vyzvednutí se nespojí, protože hovor "pořád vyzvání" – Ringing (out 180).
Takže telefon vyzvání, vy zdvihnete sluchátko a telefon se tváří jako by nic a zvoní si se zvihnutým sluchátkem dále ?
Nepodobá se to něčím problému u well ?

Stačí si přečíst příspěvek úplně dole
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... 1366#p1366

V každým případě bych doporučil vzít telefony k někomu, kdo má připojení k internetu od jiného poskytovatele a zkusit, jestli
je tam tentýž problém. Někteří ISP nebo routery dovedou dělat se sip portama opravdu divné věci. Třeba i smíchat dvě různé sip signalizace do sebe.
mik
Příspěvky: 29
Registrován: stř 28. pro 2011 14:01:44

Re: Na Cisco 7940 nefungují příchozí hovory

Příspěvek od mik »

Vracím se ke svému starému příspěvku, abych dopsal řešení.

Vše začalo korektně fungovat, když jsem ponížil fw z 8.11 na 8.2 (P0S3-08-2-00)...

Mik
radim
Příspěvky: 8
Registrován: sob 28. pro 2013 2:07:18

Re: Na Cisco 7940 nefungují příchozí hovory

Příspěvek od radim »

Miku mohl bych te poprosit o nakopirovani ukazkove konfigurace na Cisco 7940? SIP mi jede v pohode, bohuzel na strankach Odoriku vidim ze je linka neprihlasena a na telefonu mam u linky krizek. Potreboval bych videt jen obsahy souboru SIP<MAC>.cnf a SIPDefault.cnf. Predem diky moc za pomoc
Odpovědět