Cisco SPA112 - chybí tón oznamující vytáčení čísla

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.
Odpovědět
liquid
Příspěvky: 3
Registrován: sob 06. srp 2016 17:16:38

Cisco SPA112 - chybí tón oznamující vytáčení čísla

Příspěvek od liquid »

Dobrý den,

jsem Váš nový zákazník. Zapojil jsem Cisco SPA112, nakonfiguroval autokonfigurací z Vašeho serveru, aktualizoval firmware 1.4.1, zapojil starý ne VoIP telefon. Na Vašem serveru vidím, že je zařízení spojené. Kvalita internetu v pořádku.

Popis problému.

1) zvednu sluchátko, slyším tón linky
2) vytočím volané číslo
3) hovor začne vyzvánět na volaném přístroji
4) ten problém.... ve sluchátku neslyším tón, který informuje o tom, že to na volaném čísle vyzvání.

Můžete mi prosím s tímto pomoci, poradit? Je to nepříjemné a matoucí.

Předem děkuji.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Cisco SPA112 - chybí tón oznamující vytáčení čísla

Příspěvek od xsouku04 »

Můžete prosím poslat id hovoru, abych mohl vyloučit chybu u nás a podívat se na hovor, jestli je u něj vše v pořádku?
http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu

Zvuk by se měl během vyzvánění přenášet oběma směry, aby se otevřel NAT (router) směrem z internetu k vám, musí proudit data i v obráceném směru. Chci tak zkontrolovat, co v tomto pohledu říkají naše logy.

Až je hovor zdvihnut druhou stranou, tak je, předpokládám, slyšet již normálně...

Možná problém dělá SIP ALG router, proti tomu je dobré používat nestandardní porty. Nejsem si jist, jestli to tak dělá i náš automat.
liquid
Příspěvky: 3
Registrován: sob 06. srp 2016 17:16:38

Re: Cisco SPA112 - chybí tón oznamující vytáčení čísla

Příspěvek od liquid »

ID hovorů jsem Vám zaslat na email.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Cisco SPA112 - chybí tón oznamující vytáčení čísla

Příspěvek od xsouku04 »

liquid píše:ID hovorů jsem Vám zaslat na email.
Směrem od Vás žádný zvuk nepřijde. A když nepřijde od Vás, nemůže přijít ani k Vám, protože se neotevře NAT (router). Samotný zvuk ani nemáme kam poslat, protože nevíme kam. V SIP hlavičkách jsou neveřejné adresy. Co mne ale trochu udivuje, je, že jste nezkusil ani jeden hovor zdvihnout. Je totiž pravděpodobné, že nebude slyšet ani poté.
Jinak věc, která blokuje připojení k internetu, se jmenuje firewall. Zkuste se podívat, jestli něco takového nemáte na svém routeru, a kdyžtak to na chvíli vypnout.

Jiná SIP zařízení ve stejné síti fungují? Port sip.odorik.cz:6688 používáte, tedy SIP ALG můžeme vyloučit. Ale pokud máte nějaký extra chytrý router, který šmíruje pakety a podle toho otvírá porty, teoreticky by mohlo pomoci se hlásit na sip.odorik.cz:5060, abychom routeru šmírování nekazili.

Jinak chválím za to, že jste si nahrál nový firmware. Tyto SPA112 to opravdu potřebují.
liquid
Příspěvky: 3
Registrován: sob 06. srp 2016 17:16:38

Re: Cisco SPA112 - chybí tón oznamující vytáčení čísla

Příspěvek od liquid »

Dobrý den,

děkuji za načrtnutí v čem by mohl být problém. Na domácím firewallu kontroluji i odchozí provoz a tak jsem začal odchytávat provoz od zpuštění přístroje až po počátek hovoru a zjistil jsem, že kromě stálého spojení na sip.odorik.cz:6688 se vytváří nové UDP spojení na dynamických portech pro každý hovor. To byla pro mě novinka a tak jsem na firewallu udělal vyjímku pro SPA112 a bylo vyřešeno. Testovací hovory na *0811 mi potvrdili, že již problém není a tón při vyzvánění slyším a hovor se spojí.

Tímto Vám chci poděkovat za pomoc, nakopnutí správným směrem co zkontrolovat.
Odpovědět