GXP2160 zamrzanie telefonu

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.

GXP2160 zamrzanie telefonu

Příspěvekod sparcx124 » úte 18. říj 2016 14:41:25

Ahojte,
na začiatok chcem povedať, že túto tému som tu hľadal ale nejak som ju nenašiel tak pokiaľ som vytvoril duplicitu tak sa ospravedlňujem prípadne presmerujte konverzáciu, ďakujem.

U niektorích modelov Grandstream GXP2160 zaznamenávam v poslednej dobe zamŕzanie. Bohužiaľ je toto zamrznutie ťažko nasimulovatelné, neviem čo to spôsobuje. Aktuálne sa to deje na telefónoch, ktoré majú najnovší fw (1.0.7.97) ale spravilo to už aj u telefónov, ktoré majú firmware o jednu radu nižší.

Jediná podozrivá vec, ktorú musím potvrdiť je to, že 1x nastalo zamrznutie dvoch telefónov prakticky skoro zaraz. Druhýkrát zase zamrzli zaraz dva telefóny ale iné dva. V iných prípadoch to bol ale len jeden telefón. GXP1628 to nerobia. GXP2160 ma ale začína štvať.

Na nete som dohľadal zamŕzanie tohto modelu pri rôznych úkonoch ale v tomto mojom prípade tie telefóny zamrznú prakticky pri "nič nerobení" = zdvihnem sluchátko a zistím, že telefón je už nejaký čas zamrznutý. Prípadne to spravilo počas hovoru.
Chcem sa spýtať nezaznamenal niekto podobný problém? Ak áno čo pomohlo?

Ďakujem za akúkoľvek radu.
sparcx124
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte 18. říj 2016 14:17:38

Re: GXP2160 zamrzanie telefonu

Příspěvekod xsouku04 » stř 26. říj 2016 14:05:39

Vypadá to, že je to opravdu tak. Prostě telefony vyšší řady značky Grandstream je asi lepší nekupovat.
Kromě onoho občasného zatuhnutí funguje naprosto nespolehlivě funkce BLF
- http://www.odorik.cz/w/blf:blf#grandstream
Projevuje se to tak, že BLF tlačítka prostě zatuhnou a přestanou blikat, jak mají. A pomůže restart telefonu.

Telefon GXP 2130 se mi zdá docela OK, ale telefony GXP 2140 (testoval jsem s přídavným BLF panelem) a GXP 2160 je prostě lepší nekupovat. Nebudeme je ani prodávat.

Problém je v tom, že se problémy projevují tak nějak náhodně a jen někdy a nedaří se to opakovat. Tedy ani nahlásit a opravit.

Co bych možná doporučil, je telefon na noc vypínat, snad pak vydrží pracovat jeden den. Ale možná ani to ne.

Předpokládám, že je to chyba softwaru, protože když nic jiného, mohli by udělat nějaký watchdog, co by telefon sám restartoval, kdyby se dostal do tohoto či jiného vadného stavu. Kvalita firmware je ale u Grandstreamu pochybná. Zajímavé je, že GXP2130 má ten stejný firmware, ale funguje celkem dobře, i telefon se chová pružně. Možná je důvod ten, že GXP2130 má menší displej a tedy procesor vše stíhá, jak má, narozdíl od 2140 a 2160, které mají větší displej a více tlačítek. Ale zdá se výkon procesoru naprosto stejný.

Obecně platí, že čím dražší zařízení, tím méně prodaných kusů a méně vyladěný firmware. Základní modely problém mít nemusí, dražší ano.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6562
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: GXP2160 zamrzanie telefonu

Příspěvekod sparcx124 » čtv 27. říj 2016 22:22:41

Zatiaľ mám skúsenosti s GXP1628 a GXP2160. GXP1628 sa zatiaľ javí naprosto bezproblémovo. Z 12tich kusov GXP2160 zatiaľ zblbli 4 kusy. Po reštarte všetko ok. Približne prešli 2 týždne a vyzerá to stále OK. Zo supportu grandstreamu sme sa dopracovali akurát k tomu, že mám telefóny monitorovať skrz Syslog a v prípade výskytu chyby stopnúť Syslog a stiahnuť coredump. Problém je, že oni zo samotného coredumpu nič nezistia defacto mi toto povedali: Ak majú len coredump a nemajú k tomu patričný Syslog tak vlastne nevedia presne posúdiť čo spôsobilo daný stav.

Priznám sa keď sa o sto šesť rebootoval jeden GXP1628 kvôli testom tak sa mi po jednom nabootovaní javil zaseknutý resp. Dokázal som sa pohybovať v menu, IP konektivita OK, WebGui všetko OK dokonca som bol schopný nastavovať parametre, no nebol registrovaný v rámci SIP, na ústredni neboli žiadne známky, že by komunikoval. Pri zdvihnutí sluchátka som nepočul žiadny tón, pri vytáčaní číslic tak isto žiadny tón. Aj napriek tomu, že sa dostal do takéhoto stavu žiadny coredump mi to nevygenerovalo. Tieto stavu sú najhoršie. Sú náhodné a ťažko sa simulujú.

Zatiaľ monitorujem GXP2160 a zasielam si Syslog na PC. Uvidím s čím potom príde Grandstream. Sklamalo ma to, dlho som testoval GXP2160 a žiadne chyby nevykazovalo. A zrazu jeden deň dva telefóny v tom istom stave = neboli vyslovene zamrznuté ale "SIPovsky" sa tvárili mrtvo. Nedalo sa z nich volať ani na ne sa nedalo dovolať. Keď som sa pýtal grandstream supportu či nemajú skúsenosti s inými zákazníkmi s podobnými problémami tak mi bolo povedané že nie. Na druhý deň ďalší telefón.

Keď som hľadal podobné symptómi u iných VoIP telefónov tak som natrafil na Cisco, že existuje bug = pri zlej konektivite alebo veľkých oneskoreniach môže zamrznúť. Raz sa stalo práve to, že dva GXP2160 zamrzli prakticky v rovnakú dobu (zapojené za rovnaký switch) čo mi príde až veľká náhoda. Usudzujem že to môže byť niečo podobné ako u toho Cisca. Každopádne je to softwarová chyba a mala by byť opravená.
sparcx124
 
Příspěvky: 2
Registrován: úte 18. říj 2016 14:17:38


Zpět na VoIP Hardware

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků