Stránka 1 z 1

Gigaset C450IP - nefunkční registrace

Napsal: pon 02. říj 2017 13:37:30
od Zivan
Ahoj,
o víkendu jsem řešil nefunkční Gigaset C450IP, podařilo se mi ho zprovoznit i když mi to řešení přišlo zvláštní...tak třeba někdo poradí, jestli není problém jinde a jak ho případně znovu řešit. Nebo to pomůže ostatním.

Někdy v první polovině roku 2017 jsem na Slovensku zprovoznil C450IP, nastavil, vyzkoušel a odjel. Po nějaké době ale volání přestalo fungovat, majitel to neřešil a já se k tomu dostal až teď. Telefon hlásil, že selhala registrace, na účtu Odoriku ve výpisu posledních pokusů o registaci byla poslední registrace tohohle Gigasetu někdy v červnu a od té doby nic. Zkoušel jsem měnit porty, základnu připojovat do jiného portu na routeru (optika Orange.sk), nastavovat jiný účet...nakonec pomohlo povolení pouze jednoho kodeku (G711a). Pokud by nastal nějaký problém až v Odoriku, tak by v tom seznamu registrací byla chyba?

Zivan

Re: Gigaset C450IP - nefunkční registrace

Napsal: pon 02. říj 2017 13:54:40
od xsouku04
Seznam kodeků se pro registraci nepoužívá. Ten se používá jen pro hovory. Nevypadá to jako problém u nás, něco se nejspíš změnilo na Gigasetu.

Při podobných záhadných potíží doporučuji nahrát nejnovější firmware/reset do výrobního nastavení. A poté nastavení provést znovu.

Ten jediný kodek jste nastavoval na gigasetu nebo u nás? Pokud u nás, tak by to ukazovalo na chybu u nás, protože nastavení se cashuje na naší SIP proxy, tedy změnou nastavení (něpř. vypnutí zapnutí SIPu). Pokud se Vaše zařízení nemůže registrovat, může být dobrý nápad u nás vypnout a znovu zapnout SIP u dané linky. (případně zkontrolovat, že je SIP zapnuté)

Docela škoda je, že VoIP zařízení nenapíší v čem registrace selhává. To by hodně pomohlo. Zde je zvláštní, že to přestalo fungovat samo od sebe bez toho, aby někdo něco měnil.

Někdy se může stát, že je problém s překladem domény sip.odorik.cz. To může pomoci místo sip.odorik.cz zkusit zadat ip adresu.

Re: Gigaset C450IP - nefunkční registrace

Napsal: pon 02. říj 2017 14:02:31
od Zivan
Na Gigasetu se podle mě nic neměnilo (pokud to nebylo samovolně), heslo znám jen já a majitel tomu nerozumí, tak ho jen odpojil a nepoužíval. Ten jeden kodek jsem nastavoval v Gigasetu. Předtím tam byl povolený myslím G711a a G711u.

Nastavení IP adresy místo sip.odorik.cz jsem zkoušel a nepomohlo.