Grandstream HT 502 se odmlčel

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.

Grandstream HT 502 se odmlčel

Příspěvekod Georgius » ned 28. led 2018 23:13:51

Zdravím,
už jsem z toho blbej, tak píšu sem. Mám už několik let GS HT 502ku, používám t.č. jen jednu linku s dvěma paralelně zvonícími telefony. K tomu různá odoričí paralelní zvonění, vše fungovalo bez problémů. Nyní jsem měl oznamovací tón, ale nedalo se nikam dovolat. Vzhledem k tomu, že občas VOIP křápy potřebují po výpadku konektivity natvrdo restartovat jsem zkusil restart a od těch dob se ta věc nezaregistruje. Naposledy se to úspěšně "OK" chytilo dnes 28.01.2018: v 13:30:23 hodin vaše zařízení Grandstream HT-502 V2.0A 1.0.12.1 chip V2.2 poslalo z IP adresy XX.XX.XX.34:5694 na IP adresu 81.31.45.51:5060 protokolem UDP ....

Brána sedí za NATujícím serverem, je v režimu bridge, za ní je ještě jeden desktop, na kterém jede net bez problémů. Do administrace brány se dostanu. Vůbec mne nenapadá, jak by se dalo zjistit, kde je zakopaný pes. Neporadí někdo ?

Díky moc
georgius
Georgius
 
Příspěvky: 214
Registrován: pon 22. črc 2013 16:07:46

Re: Grandstream HT 502 se odmlčel

Příspěvekod xsouku04 » pon 29. led 2018 10:44:50

V tomto případě doporučuji změnit čísla portů. Jak lokální port tak ten, na který se hlásíte. Lokální SIP port může být naprosto libovolný port. Na sip.odorik.cz je dobré použít 6688 nebo 443.
Příčina může být na routeru po cestě, který ani nemůžete restartovat, změnou portu problém můžete obejít. Některým lidem se to stává třeba jednou za dva roky.
Předtím, než tohle provedete, můžete zkusit restartovat Váš router a poté i ten Grandstream. Může a nemusí to zabrat.
Můžete také zkusit nechat grandstream vypnutý třeba přes noc.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6601
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Grandstream HT 502 se odmlčel

Příspěvekod Georgius » pon 29. led 2018 12:36:19

Vzdálený port jsem nikde v konfiguraci nenašel (asi sip.odorik.cz:cisloportu ?), lokální port jsem měnil již při instalaci. GS jsem restartoval asi pětkrát, než jsem napsal na fórum. A v rámci znechucení jsem taky někdy kolem půlnoci ten křáp vyndal ze zdi.

No a teď jsem to zapnul a všechno funguje, jako by se nechumelilo. Jak by řekl Vodafon - "to mi posol bulvu!". Každopádně děkuji za rychlý (a správný) tech support.
Georgius
 
Příspěvky: 214
Registrován: pon 22. črc 2013 16:07:46


Zpět na VoIP Hardware

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník