Grandstream HT 502 se odmlčel

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.
Odpovědět
Georgius
Příspěvky: 223
Registrován: pon 22. črc 2013 16:07:46

Grandstream HT 502 se odmlčel

Příspěvek od Georgius »

Zdravím,
už jsem z toho blbej, tak píšu sem. Mám už několik let GS HT 502ku, používám t.č. jen jednu linku s dvěma paralelně zvonícími telefony. K tomu různá odoričí paralelní zvonění, vše fungovalo bez problémů. Nyní jsem měl oznamovací tón, ale nedalo se nikam dovolat. Vzhledem k tomu, že občas VOIP křápy potřebují po výpadku konektivity natvrdo restartovat jsem zkusil restart a od těch dob se ta věc nezaregistruje. Naposledy se to úspěšně "OK" chytilo dnes 28.01.2018: v 13:30:23 hodin vaše zařízení Grandstream HT-502 V2.0A 1.0.12.1 chip V2.2 poslalo z IP adresy XX.XX.XX.34:5694 na IP adresu 81.31.45.51:5060 protokolem UDP ....

Brána sedí za NATujícím serverem, je v režimu bridge, za ní je ještě jeden desktop, na kterém jede net bez problémů. Do administrace brány se dostanu. Vůbec mne nenapadá, jak by se dalo zjistit, kde je zakopaný pes. Neporadí někdo ?

Díky moc
georgius
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Grandstream HT 502 se odmlčel

Příspěvek od xsouku04 »

V tomto případě doporučuji změnit čísla portů. Jak lokální port tak ten, na který se hlásíte. Lokální SIP port může být naprosto libovolný port. Na sip.odorik.cz je dobré použít 6688 nebo 443.
Příčina může být na routeru po cestě, který ani nemůžete restartovat, změnou portu problém můžete obejít. Některým lidem se to stává třeba jednou za dva roky.
Předtím, než tohle provedete, můžete zkusit restartovat Váš router a poté i ten Grandstream. Může a nemusí to zabrat.
Můžete také zkusit nechat grandstream vypnutý třeba přes noc.
Georgius
Příspěvky: 223
Registrován: pon 22. črc 2013 16:07:46

Re: Grandstream HT 502 se odmlčel

Příspěvek od Georgius »

Vzdálený port jsem nikde v konfiguraci nenašel (asi sip.odorik.cz:cisloportu ?), lokální port jsem měnil již při instalaci. GS jsem restartoval asi pětkrát, než jsem napsal na fórum. A v rámci znechucení jsem taky někdy kolem půlnoci ten křáp vyndal ze zdi.

No a teď jsem to zapnul a všechno funguje, jako by se nechumelilo. Jak by řekl Vodafon - "to mi posol bulvu!". Každopádně děkuji za rychlý (a správný) tech support.
Odpovědět