Stránka 1 z 1

Grandstream HT 502 se odmlčel

Napsal: ned 28. led 2018 22:13:51
od Georgius
Zdravím,
už jsem z toho blbej, tak píšu sem. Mám už několik let GS HT 502ku, používám t.č. jen jednu linku s dvěma paralelně zvonícími telefony. K tomu různá odoričí paralelní zvonění, vše fungovalo bez problémů. Nyní jsem měl oznamovací tón, ale nedalo se nikam dovolat. Vzhledem k tomu, že občas VOIP křápy potřebují po výpadku konektivity natvrdo restartovat jsem zkusil restart a od těch dob se ta věc nezaregistruje. Naposledy se to úspěšně "OK" chytilo dnes 28.01.2018: v 13:30:23 hodin vaše zařízení Grandstream HT-502 V2.0A 1.0.12.1 chip V2.2 poslalo z IP adresy XX.XX.XX.34:5694 na IP adresu 81.31.45.51:5060 protokolem UDP ....

Brána sedí za NATujícím serverem, je v režimu bridge, za ní je ještě jeden desktop, na kterém jede net bez problémů. Do administrace brány se dostanu. Vůbec mne nenapadá, jak by se dalo zjistit, kde je zakopaný pes. Neporadí někdo ?

Díky moc
georgius

Re: Grandstream HT 502 se odmlčel

Napsal: pon 29. led 2018 9:44:50
od xsouku04
V tomto případě doporučuji změnit čísla portů. Jak lokální port tak ten, na který se hlásíte. Lokální SIP port může být naprosto libovolný port. Na sip.odorik.cz je dobré použít 6688 nebo 443.
Příčina může být na routeru po cestě, který ani nemůžete restartovat, změnou portu problém můžete obejít. Některým lidem se to stává třeba jednou za dva roky.
Předtím, než tohle provedete, můžete zkusit restartovat Váš router a poté i ten Grandstream. Může a nemusí to zabrat.
Můžete také zkusit nechat grandstream vypnutý třeba přes noc.

Re: Grandstream HT 502 se odmlčel

Napsal: pon 29. led 2018 11:36:19
od Georgius
Vzdálený port jsem nikde v konfiguraci nenašel (asi sip.odorik.cz:cisloportu ?), lokální port jsem měnil již při instalaci. GS jsem restartoval asi pětkrát, než jsem napsal na fórum. A v rámci znechucení jsem taky někdy kolem půlnoci ten křáp vyndal ze zdi.

No a teď jsem to zapnul a všechno funguje, jako by se nechumelilo. Jak by řekl Vodafon - "to mi posol bulvu!". Každopádně děkuji za rychlý (a správný) tech support.