Nefunguje webový konfigurátor k IP telefonu Gigaset A540

Volání přes internet pomocí speciálních telefonů nebo adaptérů.

Nefunguje webový konfigurátor k IP telefonu Gigaset A540

Příspěvekod EuroTEL *11 » pon 23. dub 2018 19:41:53

Potřebuji velmi dobře poradit, právě jsem zapojil od O2 dodaný IP telefon Gigaset A540, mám to vše dobře zapojené,a nyní nabíjím baterie v telefonu na 4 hodiny, tudíž s telefonem nemohu manipulovat ani volat, telefon je tedy umístěn v nabíječce a nabíjí se. Základna Telefonu je správně připojená k modemu ZTE pomocí kabelu Rj45 a na základnové stanici telefonu mi svítí modrá dioda na tlačítku "pagingu" Jakmile jsem tlačítko stisknul na displeji telefonu se mi zobrazila IP adresa http://10.0.0.130 tu jsem pak zadal do webového prohlížeče ale byl to jen strohý přehled, nic žádáná konfigurace viz screenshot
Gigaset 02.png
Screenshot z intranetové adresy telefonu IP:10.0.0.30
Gigaset 02.png (21.81 KiB) Zobrazeno 1168 krát


Pak jsem ale zjistil, že konfigurovat telefon pomocí webového konfigurátoru lze přes webové stránky http://www.gigaset-config.com/myDevice/ jenže mne to nefunguje viz druhý screenshot
Gigaset 01.png
Screenshot z webového konfigurátoru k Telefonu Gigaset A540
Gigaset 01.png (18.43 KiB) Zobrazeno 1168 krát


Prosím vás, co dělám špatně, že mi ten webový konfigurátor nefunguje, nebo co mám udělat aby fungoval ? Mám počkat až se mi nabijou tužkové baterky v telefonu v nabíječce a pak sluchátko ručně nějak nakonfigurovat a ono to pak bude po čase fungovat i přes web, nebo jak ? Poraďte mi prosím, děkuji. :cry:
Uživatelský avatar
EuroTEL *11
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon 05. úno 2018 21:15:11

Re: Nefunguje webový konfigurátor k IP telefonu Gigaset A540

Příspěvekod Pitomec » pon 23. dub 2018 21:13:29

Sluchátko nemá na nastavení základny přes webový prohlížeč žádný vliv. Skoro bych to viděl na nějaký sakra osekaný firmware, spešl dělaný pro O2. Pro sichr se zkusit připojit ještě z jiného prohlížeče, jestli tam náhodou není něco blokovaného, ale tomu moc nevěřím.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 2015
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Nefunguje webový konfigurátor k IP telefonu Gigaset A540

Příspěvekod EuroTEL *11 » pon 23. dub 2018 21:36:51

Pitomec píše:Sluchátko nemá na nastavení základny přes webový prohlížeč žádný vliv. Skoro bych to viděl na nějaký sakra osekaný firmware, spešl dělaný pro O2. Pro sichr se zkusit připojit ještě z jiného prohlížeče, jestli tam náhodou není něco blokovaného, ale tomu moc nevěřím.


Vyzkoušeno ze všech prohlížečů a nic nefahčí. Psal jsem na O2 a ti mi odpověděli cituji : "Ovládání vašeho telefonů přes web bohužel možné není. To lze u jiných služeb, což už jsou virtuální pobočkové ústředny "

A když jsem pak reagoval, že to musí jít, že je to v návodu, tak mi pak z O2 odpověděli cituji : "Bohužel s tím neporadím, v čem by mohla být potíž. Jedině zkuste ještě jiný prohlížeč, případně bude potřeba kontaktovat přímo naši technickou podporu na lince 800 02 02 02 (volba číslo 4)"

Ale co mne zaráží, je to, že jediná možnost jak se připojit na webové rozhranní je zadat ip adresu 10.0.0.30 ale chce to po mne login a heslo. Když jim zadám admin a heslo admin, tak to nereaguje, když zadám user a heslo user tak to chytne, ale zobrazí jen STAV nic víc. Takže myslím si, že pokud bych chtěl něco konfigurovat, zřejmě se musí zadat login ADMIN ale heslo je jiné a to oni neví, a odkazují mne na technickou podporu. Nedivil bych se, kdyby v tom byla nějaká ojebávka tak jako nejsou schopni ze systému načíst pro předplacené karty kódy PIN2 a PUK2. Z O2 a OpenCallu jsem četl takové protichůdné a různé žvásty a bláboly proč mi nemohou k O2 předplacené kartě říci PUK2 a PIN2, když to musí mít někde v systému. Takže tady cítím podobnou sviňárnu i v případě přístupových údajů na web a nastavení webové konfigurace :-((

Jinak by mne nepřekvapilo, kdyby v tom byla nějaká Kelnerova kulišárna made in O2 CZ :evil:
Uživatelský avatar
EuroTEL *11
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon 05. úno 2018 21:15:11

Re: Nefunguje webový konfigurátor k IP telefonu Gigaset A540

Příspěvekod Pitomec » pon 23. dub 2018 21:44:51

U telefonů dodávaných přímo operátorem bývají důvody nemožnosti konfigurace obvykle dva, jednak aby klient neměl zaječí úmysly jít jinam a pak taky, aby si to nějaký neználek nerozdrbal a nešel nadávat operátorovi. U předplacené O2 karty a PIN2 pak ještě to, že se jeho zjištěním mohl měnit kredit (ovšem to už je nejspíš dávná historie).

Ke službám O2 ten konfigurátor potřeba nebude, pro využití služeb operátorů jiných to asi bude chtít koupit základnu, která není blokovaná na O2. Sluchátko by mělo být OK.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 2015
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Nefunguje webový konfigurátor k IP telefonu Gigaset A540

Příspěvekod xsouku04 » pon 23. dub 2018 22:46:39

Zkuste jako defaultní heslo (PIN) zadat 0000. Tedy čtyři nuly.
Zde je návod pro odorik: http://www.odorik.cz/w/siemens_gigaset_a510ip
Divné je, že to běžně nechce žádné přihlašovací jméno.
Vyžadoval bych od O2 návod, jak připojit další sluchátko. Těžko najdou nějakou výmluvu, proč návod neposkytnout. Ostatně měli k telefonu dodat návod, což je jejich povinnost.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6919
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Nefunguje webový konfigurátor k IP telefonu Gigaset A540

Příspěvekod alfi » úte 24. dub 2018 10:24:39

Pitomec píše:U telefonů dodávaných přímo operátorem bývají důvody nemožnosti konfigurace obvykle dva, jednak aby klient neměl zaječí úmysly jít jinam a pak taky, aby si to nějaký neználek nerozdrbal a nešel nadávat operátorovi. U předplacené O2 karty a PIN2 pak ještě to, že se jeho zjištěním mohl měnit kredit (ovšem to už je nejspíš dávná historie).

Ke službám O2 ten konfigurátor potřeba nebude, pro využití služeb operátorů jiných to asi bude chtít koupit základnu, která není blokovaná na O2. Sluchátko by mělo být OK.

Tak nějak, řešilo se to tu i v nějakém jiném vlákně - základny od O2 jsou zamčené a uživatel se do nich nedostane (např. přidání jiného účtu). Nezbývá, než HW nakupovat jinde :-)
(s trochou snahy okolo automatické konfigurace by to nejspíš šlo odemknout - telefon se pravidelně doptává na http(s) nastavení, kde by mu šlo podstrčit něco jiného. Ale asi už potom nepůjde zpátky zapojit k O2..)
alfi
 
Příspěvky: 427
Registrován: čtv 03. led 2013 16:31:10

Re: Nefunguje webový konfigurátor k IP telefonu Gigaset A540

Příspěvekod EuroTEL *11 » úte 24. dub 2018 17:29:57

xsouku04 píše:Zkuste jako defaultní heslo (PIN) zadat 0000. Tedy čtyři nuly.
Zde je návod pro odorik: http://www.odorik.cz/w/siemens_gigaset_a510ip
Divné je, že to běžně nechce žádné přihlašovací jméno.
Vyžadoval bych od O2 návod, jak připojit další sluchátko. Těžko najdou nějakou výmluvu proč návod neposkytnout. Ostatně měli k telefonu dodat návod, což je jejich povinnost.


Jenže oni poskytli pouze stručný návod jak zapojit telefon do internetu a do elektrické sítě. 193 stránkový manuál mi poslal až po urgenci jeden z O2 gurů jinak lze to i vygooglit například tento manuál stáhnout z webových stránek prodejců těchto telefonů nebo VOIP operátorů.

Co je smutné je to, že podle O2 specifikace, VOIP zařízení Gigaset a540 umožňuje nastavit až 6 sip účtů, ale bohužel v menu telefonu ( asi by se dalo lépe říc v menu sluchátka připojený k základně ) jsem nic takového nenašel. To se zjevně asi nastavuje v té webové konfigurace.

Hele ten PIN 0000 ten nikde nejde zadat. webový konfigurátor http://gigaset-config.com/ nefunguje a tam se právě zadávají ty 4 nuly, jinak pokud chci vstoupit přes http://10.0.0.30 tak to po mne chce login a heslo a čtyři nuly taky nefungují. Jediná možnost je a to mne přišlo jako intuice zadat USER A PAK USER ale vidím jen STAV nic víc.

Asi budu volat na jejich technickou podporu, serou mne, protože nemám možnost si nastavit SIP účty. :evil: Ale hlavně nemám možnost si vyeditovat dial plan a telefonní seznam a menu sluchátka je hodně ořezané.

Víte co si myslím a napíšu to záměrně jinou barvou : Myslím si, že O2 záměrně tyhle ořezané firmware telefony Gigaset A540 nabízí právě seniorům nebo obyčejným userům , kteří vůbec nic neví o tom co je to SIP, jak se nastavujou kodeky a záměrně to ořezali jen na obyčejné telefonování, ještě jsem nezjistil, jak se dají posílat SMS zprávy, menu SMS tam nikde nevidím a podle mne je to jen jakási náhrada starých analogových telefonů. Kdyby těm lidem posílali rovnou muzejní telefony s rotační číselníci tak by to vyšlo asi na stejno. Prostě zatím cítím z toho velké zklamání :cry: :x
P.S. Mám z toho stejný pocit, jako by automobilka Peugeot poslala zákazníkovi auto, jehož funkce by byly odrbány, chyběl by tam airbag, a další funkce auta a udělali by z toho takový pojízdný trabant. Nemělo by někdo z ČOI nebo z ČTU skočit na tyto kulišárny O2 a přimět je aby telefony neošizovali o funkce, které lze využít na VOIP telefonování ?

Takže bohužel telefon Gigaset A540 neumožňuje příjímat a odesílat SMS zprávy jelikož jsem si z mobilu odeslal na pevnou linku SMS zprávu a O2 tuto SMS zprávu zahodil a došlo jen k malému prozvonění, než jsem hovor příjmul, hovor byl ukončen a na mobilu jsem dostal potvrzení, že zpráva byla doručena. Tak teď nevím co mám dělat, asi podám na ně stížnost. :evil:

Podle 193 stránkového manuálu bych měl mít v menu sluchátka tyto položky :
- SMS
-Výběr Služeb
-Kontakty Online
-Budík
-Záznamník
-Nastavení

Ve skutečnosti mám v menu sluchátka tyto položky :
Výběr Služeb, Budík, Záznamník, Nastavení

A chybí tam i další nabídky podle 193 stránkového manuálu jako je průvodce VOIP a automatická konfigurace :x A ještě jedna perlička, O2 gurů mne odkazuje na technickou podporu, ale ona je bohužel zpoplatněná, takže takhle vydělává Petr Kellner na svých otrocích :evil: :evil:
Uživatelský avatar
EuroTEL *11
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon 05. úno 2018 21:15:11

Re: Nefunguje webový konfigurátor k IP telefonu Gigaset A540

Příspěvekod Pitomec » úte 24. dub 2018 19:20:42

To je ale přesně to, co jsem psal výše - O2 nemá zájem na tom, aby na jím dodaném zařízení používal user nějakou konkurenci. Navíc v tomto případě dost pochybuji, že by user měl šanci uspět s nějakou stížností, protože na služby O2 to funguje a nic dalšího Kyslík negarantuje. Leda odstoupit od smlouvy, pokud to bylo objednáno z netu a neuplynulo 14 dní.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 2015
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Nefunguje webový konfigurátor k IP telefonu Gigaset A540

Příspěvekod Zivan » stř 25. dub 2018 11:45:48

xsouku04 píše:...Vyžadoval bych od O2 návod, jak připojit další sluchátko. Těžko najdou nějakou výmluvu proč návod neposkytnout. Ostatně měli k telefonu dodat návod, což je jejich povinnost.


Oni navod maji i na webu:
https://www.o2.cz/osobni/techzona-VoIP- ... b=download

Ale ten dotaz na pripojeni dalsiho sluchatka by mohl byt zajimavy, ve vlastnostech pisou, ze podporuje az 6 sluchatek:
O2 píše:Bezdrátový IP telefon v elegantním provedení. Velmi nízká spotřeba energie. Možno připojit až šest sluchátek. Disponuje velkým 1,8 palcovým monochromatickým displejem.
Zivan
 
Příspěvky: 79
Registrován: stř 21. pro 2011 16:28:51

Re: Nefunguje webový konfigurátor k IP telefonu Gigaset A540

Příspěvekod EuroTEL *11 » stř 25. dub 2018 17:40:00

Tak teď se z nepochopitelného důvodu sluchátko odhlásilo ze základny a ne ne připojit znovu. Čímž telefon je teď v nouzovém režimu a nekomunikuje ze základnou.
:evil: :evil: :evil:

Tak teď jsem na to přišel a ti zmrdi z O2 mne na to vůbec neinformovali a neposlali mi to v návodu, že když dojde o odhlášení sluchátka ze základny, tak je nutné, dlouze podržet modrou diodu pagingu na základně, jakmile začne problikávat a pak sluchátko přihlásit. Teď už tedy heuréka jsem se přihlásit k základně, ale měli mne na to upozornit, šmejdi :evil: :evil:
Uživatelský avatar
EuroTEL *11
 
Příspěvky: 65
Registrován: pon 05. úno 2018 21:15:11


Zpět na VoIP Hardware

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník