Stránka 1 z 2

Praskání

Napsal: pon 02. črc 2018 19:33:00
od peekaa
Asi měsíc, možná déle mi v telefonu praská - neustále praskání na pozadí, již při zvednutí sluchátka i při hovoru. Mám HT-502 a telefony připojené přes telefonní kabel, asi 10m. Mám dva analogové telefony, dělá to v obou. Zkoušel jsem krabičku dát na jiné místo, blíže k telefonu, ale praská stejně. Zkoušel jsem vyměnit zdroj /ale ten druhý neměl na konci takový ten odrušovací kotouč. Vím jistě, že to dříve nedělalo. Mohl by to být zdroj? Kde koupit nový, kvalitní?

Děkuji.

Re: Praskání

Napsal: pon 02. črc 2018 22:26:41
od xsouku04
Myslím, že je opravdu třeba vyzkoušet, čím to je. Může to být krabičkou, zdrojem nebo i těmi analogovými telefony (i když je zvláštní, že to začali dělat oba - i když je pravda, že analogovými telefony to bývá docela často).
Myslím, že sehnat náhradní zdroj by neměl být problém. Ať už originál přímo od dovozce nebo nějaký obecný ekvivalent. Je ale třeba mít jistotu, že je to zdrojem, tedy chtělo by to vykoušet. Osobně si spíše myslím, že to zdrojem nebude. Tipnul bych si, že to bude buď tou krabičkou, nebo těmi analogovými telefony. Zvláště když už jste jiný zdroj zkoušel.

Re: Praskání

Napsal: pon 02. črc 2018 22:37:19
od peekaa
Že by to byly analogové telefony, oba dva najednou, to se mi nezdá... Že by to mohla dělat krabička mě nenapadlo. Sice jsem druhý zdroj zkoušel, ale to byl zdroj pro led zdroje, tedy bez toho odručovacího kroužku, nebo co to je na konci. Našel jsem na netu, že se vyrábí odrušovací filtry, a to jak na 12V tak na 220V. Asi něco z toho zkusím.

Re: Praskání

Napsal: čtv 12. črc 2018 9:54:55
od peekaa
Tak píši výsledek: koupil jsem odrušovací filtr https://www.autokelly.cz/Product/DO-STU3402005/9736104, kde přímo píší, že "Používají se např. k odrušení autorádií, HF sad, DVD přehrávačů a podobných zařízení.". Nicméně nepomohlo. Asi nějaký kondenzátor v HT502, už jsem to měl dlouho, ale když jsem to rozebral, tak nafouklý nebo podezřelý nebyl žádný. Byly tam tedy dva takové černé podezřelé, trochu nafouklé https://www.aliexpress.com/item/PM45-10 ... 50607.html, ale ty se za rozumnou cenu (do 100Kč) nikde sehnat nedají, takže jsem vzdal opravu a laborování.

Tak jsem nakonec koupil novou krabičku, HT801. A je to OK.

Re: Praskání

Napsal: sob 29. pro 2018 13:37:26
od j i r u n a
Také mi při hovorech v telefonu praská. Zkoušel jsem všemožné kombinace nastavení a nic nepomáhá. Vyzkoušel jsem jiného VoIP operátora a tam mi nic nepraskalo (Telefon od Cisco Systems, Inc., IP Phone SPA525G2). Pokud by někdo z Odoriku chtěl tento dlouhotrvající nešvar řešit, nechť se ozve na tel. uvedený u účtu číslo 7025230. Třeba společně něco vymyslíme.

Re: Praskání

Napsal: ned 30. pro 2018 10:44:34
od xsouku04
j i r u n a píše:Také mi při hovorech v telefonu praská. Zkoušel jsem všemožné kombinace nastavení a nic nepomáhá. Vyzkoušel jsem jiného VoIP operátora a tam mi nic nepraskalo (Telefon od Cisco Systems, Inc., IP Phone SPA525G2). Pokud by někdo z Odoriku chtěl tento dlouhotrvající nešvar řešit, nechť se ozve na tel. uvedený u účtu číslo 7025230. Třeba společně něco vymyslíme.
Díval jsem se, že u Vašich hovorů z toho telefonu se používá kodek G722 . Tedy musíme transkódovat u nás na ústředně z/na G711A=ALAW=PCMA kodek, který používají mobilní a všichni ostatní operátoři. To praskání by mohlo být tím transkódováním. Zkoušel jste povolit jen ten kodek G711A=ALAW=PCMA? Buď na telefonu, nebo by to mělo jít i u nás na webu u jednotlivých linek.

Praskání je relativně běžná hardwarová porucha u adaptérů na analogovou linku a některých starších analogových telefonů. Důvod bývá vadný hardware, jak popisuje peekaa výše. U VoIP telefonu jsem se s tím ještě nesetkal. To praskání slyšíte vy jako volající, předpokládám. Nebo jej slyší i druhá strana? Je praskání nahodilé? Je to praskání slyšet vždy nebo jen někdy? Nemůže to praskání být způsobeno internetem? Tedy třeba výpadkem/zpožděním několika paketů vždy za nějakou dobu?

Re: Praskání

Napsal: ned 30. pro 2018 18:18:00
od j i r u n a
xsouku04 píše:
j i r u n a píše:Také mi při hovorech v telefonu praská. Zkoušel jsem všemožné kombinace nastavení a nic nepomáhá. Vyzkoušel jsem jiného VoIP operátora a tam mi nic nepraskalo (Telefon od Cisco Systems, Inc., IP Phone SPA525G2). Pokud by někdo z Odoriku chtěl tento dlouhotrvající nešvar řešit, nechť se ozve na tel. uvedený u účtu číslo 7025230. Třeba společně něco vymyslíme.
Díval jsem se, že u Vašich hovorů z toho telefonu se používá kodek G722 . Tedy musíme transkódovat u nás na ústředně z/na G711A=ALAW=PCMA kodek, který používají mobilní a všichni ostatní operátoři. To praskání by mohlo být tím transkódováním. Zkoušel jste povolit jen ten kodek G711A=ALAW=PCMA ? Buď na telefonu, nebo by to mělo jít i u nás na webu u jednotlivých linek.

Praskání je relativně běžná hardwarová porucha u adaptérů na analogovou linku a některých starších analogových telefonů, důvod bývá vadný hardware jak popisuje peekaa výše. U VoIP telefonu jsem se s tím ještě nesetkal. To praskání slyšíte vy jako volající předpokládám. Nebo jej slyší i druhá strana? Je praskání nahodilé ? Je to praskání slyšet vždy nebo jen někdy? Nemůže to praskání být způsobeno internetem? Tedy třeba výpadkem/zpožděním několika paketů vždy za nějakou dobu?
Děkuji za reakci.
Opravdu to s vypnutým G722 a zapnutým G711A nepraská.
Ale praská to i mezi Cisco SPA525G2 (VoIP Odorik s G722) na Grandstream GXP1760w (VoiP Odorik s G722). To je normální, i v tomto případě dochází k transkódováni na ústředně?

- praskání slyším osobně
- jestli praskání slyší protistrana zatím nevím, pokusím se to s nějakou příležitostí zjistit
- praskání je nahodilé
- spíše vždy
- nezdá se že internet je problém, linka je velmi hodně rychlá, rychlost protistrany většinou neznám

Re: Praskání

Napsal: ned 30. pro 2018 19:13:00
od xsouku04
j i r u n a píše:
xsouku04 píše:
j i r u n a píše:Také mi při hovorech v telefonu praská. Zkoušel jsem všemožné kombinace nastavení a nic nepomáhá. Vyzkoušel jsem jiného VoIP operátora a tam mi nic nepraskalo (Telefon od Cisco Systems, Inc., IP Phone SPA525G2). Pokud by někdo z Odoriku chtěl tento dlouhotrvající nešvar řešit, nechť se ozve na tel. uvedený u účtu číslo 7025230. Třeba společně něco vymyslíme.
Díval jsem se, že u Vašich hovorů z toho telefonu se používá kodek G722 . Tedy musíme transkódovat u nás na ústředně z/na G711A=ALAW=PCMA kodek, který používají mobilní a všichni ostatní operátoři. To praskání by mohlo být tím transkódováním. Zkoušel jste povolit jen ten kodek G711A=ALAW=PCMA ? Buď na telefonu, nebo by to mělo jít i u nás na webu u jednotlivých linek.

Praskání je relativně běžná hardwarová porucha u adaptérů na analogovou linku a některých starších analogových telefonů, důvod bývá vadný hardware jak popisuje peekaa výše. U VoIP telefonu jsem se s tím ještě nesetkal. To praskání slyšíte vy jako volající předpokládám. Nebo jej slyší i druhá strana? Je praskání nahodilé ? Je to praskání slyšet vždy nebo jen někdy? Nemůže to praskání být způsobeno internetem? Tedy třeba výpadkem/zpožděním několika paketů vždy za nějakou dobu?
Děkuji za reakci.
Opravdu to s vypnutým G722 a zapnutým G711A nepraská.
Ale praská to i mezi Cisco SPA525G2 (VoIP Odorik s G722) na Grandstream GXP1760w (VoiP Odorik s G722). To je normální, i v tomto případě dochází k transkódováni na ústředně?
OK tak to není transkódováním, ale vadnou implementací kodeku G722 v telefonu SPA525G2. Neřešilo se to, protože ten kodek se moc nepoužívá a je tam hlavně proto, aby telefon vypadal lépe na papíře. Pokud hovor vytočíte jako číslo linky se dvěma hvězdičkami (např. **300100) dojde jen k přeposílání paketů a možnost, že to způsobeno u nás je tak úplně vyloučena. Také je možné, že pokud by hovor byl mezi dvěma cisco telefony, tak se neprojeví, ale projeví se jen při hovoru s jinými.

Též lidé s gigasetem někdy používají G722 (ale moc nedoporučuji) a nikdo klapání nehlásil. Tedy vypadá to spíše na nějakou chybu telefonu co se týče jen kodeku G722.

Re: Praskání

Napsal: ned 30. pro 2018 21:02:01
od j i r u n a
OK tak to není transkódováním, ale vadnou implementací kodeku G722 v telefonu SPA525G2. Neřešilo se to, protože ten kodek se moc nepoužívá a je tam hlavně proto, aby telefon vypadal lépe na papíře. Pokud hovor vytočíte jako číslo linky se dvěma hvězdičkami (např. **300100) dojde jen k přeposílání paketů a možnost, že to způsobeno u nás je tak úplně vyloučena. Také je možné že pokud by hovor byl mezi dvěma cisco telefony tak se neprojeví, ale projeví se jen při hovoru s jinými.

Též lidé s gigasetem někdy používají G722 (ale moc nedoporučuji) a nikdo klapání nehlásil. Tedy vypadá to to spíše na nějakou chybu telefonu co se týče jen kodeku G722.
Chtěl jsem vyzkoušet obejít ústřednu, ale po vytočení **74312x slyším jen melodii, jako když linka neexistuje? Při vytočení 74312x linka zvoní. S hvězdičkami linka neexistuje.

Re: Praskání

Napsal: ned 30. pro 2018 21:13:04
od xsouku04
Chtěl jsem vyzkoušet obejít ústřednu, ale po vytočení **74312x slyším jen melodii, jako když linka neexistuje? Při vytočení 74312x linka zvoní. S hvězdičkami linka neexistuje.
To by mohlo být dialplánem nebo tím, že oba telefony mají nastavené navzájem nekomapatibilní kodeky?